SSR 15

2.8K 96 7
                                    

Sejadah di sidai, Elzara merebahkan badannya ke atas katil. Di capai fail kerjanya. Dibukanya tepat pada kertas yang dia minta dari Gazni tadi. Dilihat dan di ulang-ulang membacanya.

"Haihhh....betul ke dia ni," Rengus Elzara.

"Eishhh! cinta ni bukan boleh buat main-main, tak sangguplah aku nak terluka....arghhh seram!..... tak pernah aku bercinta tapi yang minat tu bertimbun-timbun...hmm, tapi tak ada pula aku rasa perasaan macam ni..aduhh ," Elzara memicit-micit hidung teddy bearnya.

"Tapi prinsip aku, bila cinta yang hadir tu berlandaskan kesucian dan tidak pernah untuk memungkiri janji, di mana sentiasa ada kerinduan ketika dekat dan jauh, saat kejujuran itu di jaga tulus, maka lahirlah satu CINTA yang hakiki, adakah Gazni cinta yang hakiki untuk aku?... ahhh...gelisah pula hati aku, seram sejuk pula, kenapa ni jantung aku pun berdenyut lain macam jer," Memusing hati dan minda Elzara berfikir.

"Percaya!, tak percaya!, percaya!, tak percaya!,macam mana ni, dia ikhlas ke, dia betul-betul atau main-main ni!, tapi! renungan tu! buat hati aku tersentuh la, dengan apa yang dia tulis ni,! uhhh...." Elzara memusing-musing badannya ke kiri dan ke kanan. Hatinya terlalu rungsing.

"Nampak macam orang baik-baik, sebab sopan, rajin,

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Nampak macam orang baik-baik, sebab sopan, rajin,..hihihi, handsome, sweet pun ada,emmm.... tak jemu lah mata aku memandang, badan dia dah lah tegap, eishh!...cukup sempurnalah..hihihi....eh! aku ni dah kenapa senyum, ketawa sendiri-sendiri ni!...haii, handsome lah ,memang sesuai jadikan pasangan hidup, eee...aku ni...astaghfirullah....otak aku ni dah kenapa ni?," Elzara kebingungan.

"Mungkinkah diriku telah dilamun cinta?,
eishh!, malunya..malulah,"Elzara memeluk teddy bear kesayangannya erat-erat.

"Tapi!....dia, betulkah apa yang dia tulis ni," Elzara meneliti lagi kertas itu.

"Ayat yang last ni yang buat hati aku berbunga seram sejuk ni hihihi... "aku mencin...., hihihi rasa dejavu pula," Bahagianya hati Elzara.

"Bayangkan kalau dia ucap penuh perkataan tu kat aku, hih!...malunya, mesti merah muka aku," Bisik hati bunga Elzara.

"Agaknya macam mana yer dia nak luahkan, emm...bunga, coklat, pantai, emmm....taman atau tepi tasik....eee..aku ni!.....ataupun candle light dinner, oh my! apa dah jadi dengan otak aku ni?... ahhh....rasa macam syok sendiri pula, memang pun, hihi..," Elzara menarik selimutnya.

"Tak sabar nak jumpa si dia esok, eee...malu pun ada, tapi rindu..aduh rindunya....," Elzara tersenyum sendirian dan ditutupnya lampu tidur di sebelah kirinya.

*******************************

Gazni merehatkan badannya di atas kerusi malas yang empuk, merenung keluar balkoni rumahnya, terlihat indah bulan yang terang dan bintang-bintang bertaburan di ruang langit yang luas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gazni merehatkan badannya di atas kerusi malas yang empuk, merenung keluar balkoni rumahnya, terlihat indah bulan yang terang dan bintang-bintang bertaburan di ruang langit yang luas. Angin bayu menyapa mukanya, diletakkan kedua tangannya di bawah kepalanya, Gazni tersenyum mengingat kembali kejadian tadi.

"Elzara Sofia, sungguh hatiku ingin memilikimu, eishhh malunya....hmm... kalau aku malu aku rugi, tak boleh jadi ni, kenapa tadi aku kelu? nak kata apa pun tak terkeluar bila tengok wajah comel gebu tu, husssh.....apa perlu aku buat esok?, "Gazni memikirkannya. Hatinya resah untuk berdepan dengan Elzara esok.

" Bagaimana jika dia tak suka aku, ahhh...tidak! tidak!, dari matanya yang ayu tu, aku tahu dia juga seperti aku, ahhh macam mana aku boleh tahu, aku bukannya dukun atau pawang....," Gazni memejam matanya seketika.

"Elzara, kau hadir tanpa aku duga, kau buat hati dan hidup aku rasa gelisah, siang malam hanya kau dalam fikiran aku," Gazni berbisik di hatinya.

"Sungguh aku rasa aku dah jatuh cinta padamu, Elzara, aku berharap engkau juga sepertiku" Gazni merenung bulan.

"Sungguh aku rasa aku dah jatuh cinta padamu, Elzara, aku berharap engkau juga sepertiku" Gazni merenung bulan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

...........................................................
💗😘hope u all semua sudi2 vote and comment....hihihi😂😂💗

SESUCI SALJU RINDUWhere stories live. Discover now