SSR 12

3.2K 105 2
                                    

Pagi yang sungguh sibuk, kelihatan kota raya Kuala Lumpur yang sesak dengan kenderaan di jalan raya dan bunyi-bunyi hon kedengaran membingit telinga. Setelah keluar dari teksi, Elzara dan Hanim berlari-lari anak menuju ke Art Gallery yang bersebelahan dengan Muzium Negara, dibuka khas untuk pameran gambar dari beberapa negara yang bergabung.

"Itulah engkau Hanim, kenapa kau tidur lewat sangat semalam, nasib baik aku kejutkan, ini pun dah terkejar-kejar teksi," Rungut Elzara.

"Sorrylah El, aku tulis surat ke kampung, dah tiga hari aku kat sini, satu khabar pun aku tak sampaikan pada keluarga di kampung, satu surat lagi untuk buaya darat tu...eee... geram jer aku," Terang Hanim.

"Oh ye ke, sabarlah Hanim, jangan di ingat lagi...aduh! aku gementar lah Hanim, dup dap dup dap rasa jantung aku ni, aku dengar dari staff sini, Encik Gazni tu tegas dalam kerja, kita dah lewat 10 minit ni, hari pertama keja pun dah lambat, hushhh....," Elzara mengeluh dan mempercepatkan langkahnya.

" Yer ke?, kau ni Elzara, entah staff mana kau dengar tu! aku kenal lah Encik Gazni, dia selalu terlibat dengan kerja seni artifak bersama Universiti Malaya, dia ok lah, friendly, kacak pula tu..hihihi, mamat korea..alahaiii," Ketawa Hanim membayangkan muka Encik Gazni.

"Eh! kau ni ke situ pula, jomlah!," Elzara kebingungan melihat Hanim ketawa.

Gazni berjalan menuju ke ruang legar lobi untuk menaiki lif ke tingkat dua bahagian pejabat.

"Eh, kejap-kejap, bau ni..mcm aku kenal, bau ni..macam bau dia...ya!..bau ni...aduh sampai ke sini pun masih teringat-ingat... aduh! kenapa ni, rindunya dekat dia?,"Detik hati Gazni.

Elzara dan Hanim telah bertemu rakan-rakan dari universiti yang lain yang terlibat dengan program usahasama pameran gambar negara Switzerland, Malaysia, China, Russia, Arab Saudi, United Kingdom, Thailand, Afrika, Indonesia dan Australia.

Kerjasama di antara universiti-universiti di negara tersebut dapat memberi pengalaman kepada pelajar dan usahasama dua hala dan faedah kepada negara dan orang awam serta pelancong luar dan dalam negara.

Sebanyak 850,000 keping gambar pelbagai jenis seperti portrait, human interest, stage photography, sport, flora, fauna, lanskap, still life, Architectur, jurnalistik, street, dan banyak lagi di pamerkan di Art Gallery sempena minggu kerjasama antara negara.

"Biar betul, semakin kuat la pula bau tu,"Detik Gazni.

Elzara dan Hanim duduk di barisan belakang bersama rakan-rakan mengikut universiti masing-masing. Elzara kini terpisah dari Hanim Hezra.

Belum sempat Gazni memulas tombol pintu auditorium untuk masuk bertemu pelajar dari negara-negara yang terlibat dengan pameran, dia dipanggil oleh seseorang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Belum sempat Gazni memulas tombol pintu auditorium untuk masuk bertemu pelajar dari negara-negara yang terlibat dengan pameran, dia dipanggil oleh seseorang.

"Gazni!, Gaz! yes!,itu pun you, " Jannah Husna memanggil Gazni.

"Ya, puan Jannah Husna, i busy today,"Gazni membatalkan hasratnya untuk membuka pintu.

"Alah you ni, kejap yer, i nak bagi you nombor phone dari Seoul National University, diaorang suruh you call back, i think diaorang nak joinlah our exhibition, you discusslah dengan diaorang, lebih cepat, lebih bagus, better you call now!," Jannah Husna memberi nombor telefon Seoul National University kepada Gazni.

"Hmm.... lebih banyak penyertaan lebih baik, ok aku call sekarang lah, kau masuk lah dulu, aku jumpa kau kemudian yer," Gazni menaikkan ibu jari tangannya tanda setuju dan berlalu masuk ke pejabatnya.

"Ok Gaz, i masuk dulu," Jannah Husna membetulkan beberapa fail untuk di bawa masuk ke auditorium.

"Ok Gaz, i masuk dulu," Jannah Husna membetulkan beberapa fail untuk di bawa masuk ke auditorium

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💗😘hope u all semua sudi2 vote and comment

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

...........................................................
💗😘hope u all semua sudi2 vote and comment....hihihi😂😂💗

SESUCI SALJU RINDUWhere stories live. Discover now