SSR 67

3.4K 71 3
                                    

"Elzara....," Puan Seri Arni cuba untuk bangun, Tan Seri Daryoz memegang lengan Puan Seri Arni Bellita, Aisy Wardah dan Geena Auliya juga mendapatkan Puan Seri Arni Bellita, mereka yang dari tadi seperti orang kaku kini bergerak pantas merapati tubuh mama mereka.

"Mama...," Geena Auliya mengesat air mata Puan Seri Arni Bellita. Kini Puan Seri Arni Bellita duduk di sofa berdekatan. Hatinya hiba.

"Puan Seri Arni Bellita," Tiba-tiba Puan Seri Durra Ameena menghampiri Puan Seri Arni Bellita. Tengku Tiara Merliana juga mengikuti mamanya.

"Maaf Puan Seri Durra, mama......," Aisy Wardah tunduk malu, bibirnya seperti kelu.

"I faham bila dendam menguasai, semuanya salah sangka, banyakkan istighfar puan seri, and satu lagi, Mustakim memang dah bertunang, tunang dia Zaskia, i harap puan seri takkan ganggu Mustakim lagi," Puan Seri Durra Ameena memandang Geena Auliya.

"Ta..tapi, Maya suka Tengku Mustakim... hal dulu tu.. maruah Maya.. Puan Seri Durra please.. please puan seri.," Geena Auliya terhenti bercakap, matanya melopong apabila Tengku Tiara Merliana menayangkan video perbualan Puan Seri Arni Bellita, Geena Auliya dan Maya Khaleesha dulu.

"Hentikanlah lakonan kamu semua, i maafkan walaupun maruah keluarga Tengku Muqri tercemar, tetapi hari ni dah bersih semula bila Tengku Tiara viralkannya di facebook dan media lain.. harap kamu semua insaf, i minta diri dulu," Puan Seri Durra Ameena berlalu pergi dengan Tengku Tiara Merliana. Tiba-tiba Tengku Tiara Merliana memberhentikan langkahnya, mukanya di toleh ke arah Geena Auliya.

"Opss, nanti tolong informkan pada Maya Khaleesha, tolong berhenti mengganggu Tengku Mustakim dan Zaskia... yer, dia orang dah nak berkahwin pun, dan berhentilah buat perkara tak baik ni, kesianlah pada orang yang teraniaya, ok!," Tengku Tiara Merliana senyum dan berlari anak mengikuti mamanya.

Setelah mengikuti Elzara di tempatkan di bilik, Maya Khaleesha segera kembali kepada keluarganya.

Langkah Maya Khaleesha terhenti, hatinya hiba mendengar kata-kata Puan Seri Durra Ameena dan Tengku Tiara Merliana. Dia terpaksa melakukannya demi kehendak mama dan nek wannya. Hatinya pilu, air matanya menerjah di kelopak mata. Maya Khaleesha membawa dirinya ke satu ruang tamu sederhana, dia duduk di sofa melihat ke tingkap besar yang di luarnya kelihatan salji memutih turun renyai-renyai. Kedua tangannya di tekup ke muka, air mata tidak lagi tertahan. Kedengaran esak tangisannya.

"Menangis?? boleh selesaikan masalah ke?," Tiba-tiba pemuda yang terserempak dengan Maya Khaleesha menarik kerusi dan duduk bertentangan di hadapannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Menangis?? boleh selesaikan masalah ke?," Tiba-tiba pemuda yang terserempak dengan Maya Khaleesha menarik kerusi dan duduk bertentangan di hadapannya. Maya Khaleesha tersentak.

"Awak siapa nak ambil tahu hal saya," Maya Khaleesha mengesat air matanya.

"Ambil lah ni, kesat hingus awak tu, hmm...saya ada kat situ dari mula-mula majlis bermula, saya dengar semuanya, dan yang membuatkan awak menangis ni pun saya dengar," Pemuda tersebut menghulurkan sapu tangannya.

SESUCI SALJU RINDUWhere stories live. Discover now