Bab 75

5.2K 156 16
                                    

"I think . . . I love you."kata seseorang.

Raysha mengangkat mukanya memandang orang yang berada di sebelahnya. Di sebelahnya ada seorang lelaki yang memandang ke arah dirinya.

"Sorry?"kata Raysha mengulang. Manalah tahu dia tersalah dengar.

"I love you."kata lelaki tersebut mengulang. Matanya masih memandang ke arah Raysha. Dia tertarik dengan mata kelabu milik Raysha.

"Love? Don't kidding me."balas Raysha lalu memandang ke arah bukunya kembali. Dia kembali menelaah bukunya kerana dia bosan.

"I'm not kidding you. I'm serious."kata lelaki tersebut. Dia masih tidak lepas memandang Raysha yang berada di sebelah. Entah kenapa dia dapat rasakan Raysha ada aura yang membuatkan dia terus memandang Raysha.

"What proof? What proof that you loves me? Hmm."kata Raysha tanpa mengalihkan pandangannya dari buku.

"I can't see you with the other guy."kata lelaki tersebut lancar. Dia menongkatkan dagunya

"That's protective. Not love."balas Raysha.

"I can't take my eyes off you."kata lelaki tersebut lagi.

"That's care."balas Raysha lagi.

"I always dream about you. I get jealous when the other guy talk to you. What we call that if not love?"kata lelaki tersebut.

"There no way you will loves me. Can't you see people around you? They look down upon you because of me. So, there no way you will loves me."kata Raysha sambil memandang lelaki di sebelahnya. Matanya memandang ke arah mata lelaki tersebut.

"You have a beautiful eyes. They are jealous. That why, they hates you."kata lelaki tersebut sambil tersenyum.

Raysha tersenyum. Lelaki di sebelahnya ini memang pandai mengambil hatinya. Di saat semua orang menjauhi dirinya, lelaki ini datang menjadi penemannya. Macam manalah dia tak sayang lelaki ini?

"There the beautiful smile. I love seeing your smile rather than your grumpy face."kata lelaki tersebut lalu mengenyitkan matanya ke arah Raysha yang mula memandang tajam ke arahnya. Melihat sahaja kenyitannya, Raysha terus tidak jadi mengetuknya malah tersenyum malu.

"Since when did I have grumpy face, huh?"tanya Raysha sambil menaikkan keningnya.

"Since the first time I met you."kata lelaki tersebut.

Laju sahaja tangan Raysha ingin memukul lelaki tersebut namun lelaki tersebut menghalangnya dengan memegang tangan Raysha. Dia memandang Raysha tepat sebelum perlahan-lahan melepaskan tangan Raysha. Dia mula menolak rambut Raysha perlahan ke belakang telinganya.

"Will you be my girlfriend?"kata lelaki tersebut sambil memandang tepat ke arah mata kelabu Raysha.

Raysha agak terpanar melihat muka lelaki di hadapannya. Perlahan-lahan senyuman manis mula terbentuk di mukanya.

"Try to win my heart."kata Raysha membalas.

"I did."kata lelaki tersebut lalu mengeluarkan sebuah kotak lalu ditunjukkan pada Raysha. Dia menyuruh Raysha membuka semula tersebut.

Raysha teragak-agak ingin membuka kotak tersebut. Dia perlahan-lahan membuka kotak tersebut dan dia mula terkejut. Ada sebuah rantai berbentuk kunci di dalam kotak tersebut. Raysha memandang lelaki di sebelahnya dengan senyuman.

"I love you, Raysha Alya."kata lelaki tersebut dengan senyuman cukup manis.

"I love you too, Zachary Anderson."kata Raysha lalu memeluk lelaki di sebelahnya. Entah kenapa dia rasa sungguh terharu dengan luahan hati lelaki di hadapannya.

Bahagia Yang Tertangguh Where stories live. Discover now