《14》

5.6K 547 6
                                    

🐰

" saya cintakan awak, jungkook. dari dulu sampai sekarang. rasa cinta saya tak pernah kurang terhadap awak "

Jungkook mencelikkan matanya perlahan, sinar matahari yang masuk melalui celahan tingkapnya yang terbuka benar benar mengganggu tidurnya.

dia duduk dan bersandar di papan katil. lelaki itu mengusutkan rambutnya. lelaki itu bingung, kata- kata gadis yang pernah dia cintakan dulu masih terngiang- ngiang didalan kotak fikirannya. first love, memang susah untuk dilupakan.

" jungkook "

jungkook menglihkan pandangannya kearah pintu bilik, rachel sedang menjengukkan kepalanya sedikit. lelaki itu mengeluh pelan.

" apa? " soal jungkook, sambil dia masih duduk dalam keadaan sama.

" awak tak kerja ke? dah nak dekat pukul 9 pagi ni " sebaik saja rachel mengucapkan itu, jungkook membeliakkan matanya. terus saja lelaki itu terjun dari katil.

" kenapa kau tak bangunkan aku? ya tuhan " ucap jungkook, lelaki itu menyambar tuala mandi yang disangkut ditepi almari.

" saya dah bangunkan awak tadi, tapi awak tidur macam orang mati. even, saya dah menjerit, awak masih rilek je berdengkur. tulah saya biarkan saja awak " jawab rachel dan disambut jelingan dari jungkook.

jungkook menghampiri rachel, lengan gadis itu dia pegang dan rachel ditariknya masuk kedalam kamar mandi. beberapa minit kemudian, terdengar suara jeritan rachel bergema didalam villa tersebut.

°°°

" awak gila " tutur rachel pelan tapi bisa didengari jungkook. lelaki itu tersengih.

" listen dear, aku tak gila. tapi tak salahkan kalau aku kiss kau? isteri kot " jawapan jungkook membuatkan rachel membulatkan matanya.

" kepala hotak awak. awak beringat sikit eh, dalam marriage contract kita tak ada pun sebut pun pasal tu. tolong sedar diri " rachel berkata seraya menekankan perkataan marriage contract lalu menjeling jungkook yang sedang berfikir tentang sesuatu.

lelaki itu tetiba sahaja mendiamkan dirinya. seketika kemudian dia mendengus kasar.

" aku nak roti dengan nutella " ucap lelaki itu setelah berdehem kecil. mungkin malu dengan tingkah lakunya.

rachel tanpa membantah terus saja dia salutkan nutella diatas roti dan menghulurkannya ke jungkook.

" awak masih balik lambat lagi ke? " soal rachel, susu putih dia hulurkan ke jungkook.

jungkook hanya menganggukkan kepalanya.

" kunci pintu bila aku tak ada kat rumah. " pesannya sambil mengunyah roti nutella. susu putih dia teguk dan rambutnya dia raup kebelakang.

" aku.. mungkin balik lambat harini " jungkook membuang pandang ke ikan emasnya.

" bagi dia makan. aku nak dia gemuk macam kau " ucap jungkook, rachel mencebik.

" saya tak gemuk oke " rachel menjeling jungkook yang hanya mengangguk- anggukan kepalanya.

" awak, saya nak tanya satu benda ni " rachel berkata seraya mendekatkan dirinya ke jungkook.

" apa? "

" boleh tak kalau harini saya keluar? " soal rachel, jungkook menjongketkan keningnya. jungkook mendekatkan wajahnya ke rachel.

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now