《24》

5.9K 557 22
                                    

🐰

Jungkook menghentikan keretanya di bahu jalan sebelum memandang ke bangunan apartment yang terdapat di seberang jalan. Jungkook mengeluh malas lalu mengeluarkan phonenya dari saku seluar. Mencari nombor telefon jieun, chat dibuka dan jungkook mulai menaip sesuatu.

- cepatlah turun, saya dah ada kat bawah ni

Jungkook keluar dari ruang chat dan mulai membuka apps lain. Tajuk utama di akhbar online itu langsung tidak menarik perhatiannya. Jungkook menguap apabila tidak menerima sebarang balasan dari jieun. Jungkook menguak rambutnya ke belakang dan serentak itu, phonenya bergetar tanda ada pesanan masuk.

Jieun

+ tak nak naik dulu ke?

Jungkook menaikkan keningnya, ni dahlah tak malu nak minta orang ambikkan, sekarang, seenak hati dia je nak berlama- lama kat atas tu. Tak kuasa aku nak naik atas, lambat jadinya nanti.

- saya rasa tak perlulah, lagipun banyak benda lagi yang nak dibincangkan, lagi cepat awak turun, lagi cepat kita sampai ke destinasi

Balas jungkook tanpa berselindung lagi, rasanya tak perlu kot jungkook mention lebih mendalam lagi pasal kerja kan? Yalah, dia tau niat jieun yang sebenarnya, jungkook sudah masak dengan perangai perempuan itu, suka sangat berlama- lama.

Jieun

+ sokeylah, kookie tunggu je kat sana.
+ kejap lagi saya turun

See? Nampak tak kat situ yang chat jieun ni bernada merajuk? Berkecil hati dengan jungkook sebab telah menolak pelawaannya. Nak dipujuk? Hok aloh, bior jelah perempuan tu kat situ, tak kuasa aku nak pujuk bagai. Entahlah, tapi bila difikirkan balik, rasanya jungkook sudah lali dengan perangai jieun ni sejak dia ditinggalkan.

Rasanya, jungkook tak nak terima lagi dengan kata maaf dan pujukan dari jieun tu. Maaf sebab tinggalkan jungkook dulu? Ciss, senangnya mulut engko berbicara. Jadi sekarang suka? Sukalah bila dah ludah, jilat balik? Suka dengan apa yang dah berlaku dulu? Heol, rasa menyesal pulak bila diingatkan cara dia berjumpa dengan perempuan tu. Jieun yang dulunya pemalu sekarang bertukar ke the second Kim Somi. Perangai? Tah.

Nak dikatakan yang jungkook ni masih dalam proses pemulihan, habis tu kenapa pulak jantung ni rasa macam nak meletup bila berhadapan dengan rachel? Perangai serupa baby dan manja bila dengan gadis itu? rasa macam tak boleh nak hilangkan rasa gemuruh ni bila bersama dengan rachel. Rachel ni pakai guna guna ke apa? Jungkook menyentuh bibirnya, kejadian tadi pagi dimana rachel mengecupnya sekilas bermain di kotak fikiran, automatik membuatkan bibir jungkook menaik untuk mengukirkan senyuman tanpa lelaki itu sedar. Huehueheueheueheuheu, jungkook dah angau! Auuu

Jungkook mengacakkan rambutnya kusut, stereng kereta dia pukul pelan. Rasa macam nak patah balik je jumpa rachel balik. But, there's something he need to do right now. Ergh. Jungkook mengambil phonenya semula, nombor rachel dicari didalam kontak phonenya. Nama kontak rachel itu dia pandang lama, sekali lagi jungkook tersenyum.

rcjeonjeon.

Jungkook tersenyum kecil. Tah apa apalah dia bagi nickname dekat rachel ni, kejap bongok, kejap tembam, kejap gemuk, eiii hidup tak pernah nak setia, nomad je kerja. Chat dibuka, tangan jungkook kaku di atas keyboard tu, tak tau nak taip apa. Apa yang nak jungkook katakan kepada rachel?

Tok! Tok!

💓

Jungkook yang terkejut mendengar ketukan dari tingkap tu terus gelabah then tertekan emoji love. Tanpa jungkook sedar, phone dia letakkan kat tepi tanpa tengok chat tu balik dan pandang orang yang ketuk tingkap kereta dia. Jieun sedang tersenyum sambil menghadang matahari menggunakan satu tangannya. Satu lagi tangannya memeluk fail berwarna hitam. Jungkook hanya mengangguk kecil, tanda memperbolehkan jieun masuk.

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now