《48》

5.7K 385 23
                                    

Matured.

And again, super long 4😑😑


🐰

"Apa awak buat dekat Jungkook?" Tanya Jimin sebaik Jieun melabuhkan punggung didepannya. Gadis itu menggulingkan anak mata malas. Malas nak fikir lelaki durjana tu. Lambat- lambat gadis itu menjawab, dia buang pandang ke luar tingkap kaca Namsan Tower, mengelakkan dari matanya memandang Jimin. Lelaki yang pernah mengisi hatinya 6 tahun yang lalu.

"Jieun.. answer me"

"I kiss him" Jawab Jieun tanpa sebarang keraguan. Ya, dia lakukan semua tu supaya Jungkook jatuh ke tangannya. Supaya lelaki itu dapat mengimbas kembali memori bersamanya, sesungguhnya sentuhan Jungkook, ciuman Jungkook. Dia rindukan hal berkenaan dengan Jungkook. Dia rindukan Jungkook. Memang dia salah sebab tinggalkan lelaki itu, tapi sekarang dia dah muncul kembali, apa yang susah sangat? Kembali sajalah padanya.

Mendengarkan itu sudah memadai buatkan anak mata Jimin membulat besar. Gila ke apa perempuan depan dia ni? Terdesak sangat dah ke? Heish, tak makan saman betul, main redah je cium laki orang. Nak kena pijak berjemaah ke apa ni. Jimin hembuskan nafas, cuba tenangkan diri. Dia kawal riak wajah terkejutnya, tapi dalam hati dia sudah bersorak gembira. Mesti Rachel dapat tahu dan gaduh dengan Jungkook. Ya, mesti perkara tu berlaku. Tak mungkin tak akan berlaku punyalah. Biar dia tahu yang Jungkook, lelaki yang dia 'cintakan' itu sudah menderhaka di belakangnya.

"Jungkook tolak?"

"Nope, seems he miss my kiss cause he doesn't try to push me. But then, there's bitch come in and destroy it. Huh, bodoh betul perempuan tu. Kenapa ganggu momen bahagia saya? Saat Jungkook dah nak jatuh ke pelukan saya? That stupid girl and you know what? Perempuan bodoh tu isteri Jungkook. Kenapa saya tak tahu yang Jungkook dah kahwin? Kenapa dia belakangkan saya? Why? Argh!!" Jieun hentak meja makan tu menggunakan tangan dia tanda yang dia betul- betul marah dengan tindakan bodoh Jungkook untuk berkahwin tanpa pengetahuan dirinya. Apa yang kurang lagi? I'm prettier that she is.

Jimin menyengih. Wow Jungkook, kau tak tolak ciuman tu? Apa yang ada dalam otak kau masa tu Jungkook? Kau lupa ke yang kau dah beristeri? Tak cukup ke sorang? Nak tambah sorang lagi? Jimin senyum gembira, tapi dalam sisi yang lainnya dia kecewa, kenapa disaat Jungkook nak jatuh ke pelukan Jieun, Rachel muncul? Kalau gadis itu tak muncul mungkin keadaan akan jadi lebih teruk. Dan mungkin juga Rachel akan failkan kes cerai. Wahhh jauh imaginasi kau Jimin. Sabar sikit, jangan happy dulu.

"Awak betul- betul cintakan Jungkook?" Soal Jimin dengan nada suara yang sedikit rendah. Mendengarkan itu buatkan Jieun terus mengangguk. Kalau dia tak cintakan lelaki itu, kenapa dia beranikan diri untuk cium Jungkook? Jimin tersengih, sudah tahu jawapan gadis terdesak didepannya ini.

"How about we plan something. You got Jungkook and i'll have Rachel" cadang Jimin buatkan dahi Jieun berkerut lagi. Tak pernah dengar lagi nama itu. Rachel? Who the heck she is?

"Who's Rachel?"

"Jungkook's wife" jawab Jimin sepatah lalu menyandarkan badan pada kerusi. Menyebut nama Rachel pun sudah buat hati dia berdegup kencang, inikan pulak kalau berdepan dengan gadis itu. Buat wait, Jungkook's wife? Huh, dia perlu cepat- cepat mengubah title yang dimiliki oleh gadis itu kepada Jimin' s wife. Lebih sedap telinga mendengar kan?

"Wooo Jimin. Awak suka isteri dia? Apa yang menarik sangat pada dia sampai awak boleh jatuh cinta pada that girl. Dia bukannya lawa sangat pun. Nak dibandingkan dengan saya, i'm more perfect." Balas Jieun buatkan sengihan di bibir Jimin makin mengembang. Jieun flipkan rambut coklatnya lalu menyilangkan kaki untuk menjelaskan apa 'perfect' yang sebenar kepada Jimin. Tapi lelaki itu nampaknya tidak begitu tertarik pada gadis didepannya ini.

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now