《91》

3.9K 375 44
                                    

🐰


"Rachel kim! Where are you? I'm here, please come out. I miss you.." Jungkook menggoncang gate dengan tangannya. Sudah hampir setengah jam dia berdiri didepan pagar besi tersebut, namun satu kelibat isterinya langsung tidak terlihat. Sedikit pun tidak ada tanda- tanda yang gadis itu akan keluar.

Namun Jungkook langsung tidak berputus asa, dia melangkah ke keretanya, phonenya dia capai sebelum nombor gadis itu didail. Panggilan pun tersambung, dapat dengar bunyi nafas pun Jungkook sudah mengeluh lega.

"Sayang.. please come out. I'm waiting outside, i miss you.. i miss you so bad. Sa- saya dah ingat semuanya. Tolonglah kembali pada saya semula sayang, saya mohon. Saya mohon sangat- sangat, sayang.." Rayu Jungkook. Terdengar suara isak tangis Rachel dihujung talian.

"Jungkook.. i'm sorry.."

"No, sayang. It's not your fault, please come back to me. I miss you, i really- really miss you.. please sayang, please.." lirih Jungkook. Dia pandang banglo dihadapannya dengan tatapan berharap. Dia betul- betul berharap yang Rachel keluar untuk menemuinya.

"Jungkook, wait for me. I'm coming-"

Titt!!

"Sayang!"

Panggilan diputuskan secara tiba- tiba buatkan Jungkook rasa tak sedap hati. Dia campak phonenya di sebelah seat pemandu sebelum bergegas ke hadapan gate semula. Kalau boleh, mahu dilanggarnya gate itu tadi, tapi disebabkan dia masih waras, jadi dia ambil masa untuk tenangkan diri. Ketika itu jugak hujan lebat turun menderu- deru membasahi tubuh Jungkook yang hanya berbalut kemeja putih.

"Woii pulangkan isteri aku!"

"Yoongi, boleh tak rendahkan ego awak sikit? Nampak tak kat luar tu? Jungkook bagai nak gila cari isteri dia balik, tapi awak jadi penghalang pulak! Kenapa dengan awak ni? Apa yang awak dapat kalau awak kurung Rachel macam ni? Hah?" Sakura sudah tidak dapat sabar. Dia genggam tapak tangannya erat. Sungguh dia cakap, menghadapi ego Yoongi lebih susah dari menghadapi egonya sendiri.

Yoongi mendiamkan diri, dia lirikkan anak mata memandang Rachel yang sudah setia menunggu di hadapan pintu dengan air mata yang berjuraian jatuh.

"Yoongi, apa lagi masalah kau ni? Kau dah selesaikan semuanyakan? Now apa lagi? Perempuan tu dah masuk penjara, Jungkook dah dapat balik ingatan dia, now what? Jangan jadi gila boleh tak? Jadi sebab inilah Minjoo larikan diri-"

"Diam!"

Tengking Yoongi, bibirnya diketap, matanya mencerlung memandang Hoseok yang ikut sama memandangnya tajam. Rasa geramnya dengan Minjoo masih belum reda. Gadis itu sudah angkat kaki keluar dari rumah kerana egonya yang tinggi.

"Kau tak ada hak nasihatkan aku-"

"Dan kau pulak tak ada hak nak kurung Rachel macam ni" balas Hoseok. Mereka merenung satu sama lain, Sakura bergerak menghampiri Rachel untuk menenangkan gadis itu sementara Hoseok boleh settlekan Yoongi. Yup, kalaulah boleh.

"Aku abang dia-"

"Sedarlah, Yoongi! Kau tu cuma abang angkat! Bukannya siapa- siapa Rachel pun! Yang berhak atas Rachel cuma Jungkook dan keluarganya.. bukan kita, bukan kau" kata Hoseok buatkan Yoongi terdiam. Untuk seketika dia teringat, dia bukanlah abang kandung Rachel, melainkan hanya sekadar abang angkat untuk gadis itu. Dadanya terasa sesak bila teringatkan perkara tersebut.

"Kenapa dengan kau ni Yoongi? Apa yang rasuk kau sampai jadi macam ni?" Soal Hoseok, perlahan- lahan dia melangkah menghampiri Yoongi, bahu lelaki itu disentuhnya. Lemah lutut Yoongi jadinya, dia terduduk diatas sofa dengan pandangan kosong.

"Yoongi-"

"Aku cuma terlalu sayangkan dia, aku cuma nak dia rasa selamat.." bisik Yoongi buatkan Hoseok mengeluh perlahan. Rachel dan Sakura memasang telinga. Rachel merenung Yoongi, dia tahu yang lelaki itu melakukan semuanya untuk dia. Untuk dia seorang.

"Aku terlalu sayangkan dia sampai aku lupa yang aku ni hanya abang angkat dia. Bodohnya aku, patutlah.. patutlah Minjoo tinggalkan aku. Dia- dia ambil keputusan yang baik dengan tinggalkan orang bodoh macam aku.." Yoongi mengetap bibir. Wajahnya diraup menggunakan dengan tangan. Dia merasakan dirinya merupakan lelaki paling bodoh.

"Yoongi.."

"Aku minta maaf, Rachel. Aku minta maaf" Yoongi menoleh memandang Rachel. Gadis itu hanya memandang, Yoongi mengangguk kecil sebelum tersenyum kecil. Rachel mengesat air matanya sebelum dia meluru keluar dari rumah.

"Jungkook!"

"Rachel! Sayang, don't leave me again, i- i love you. I miss you, i wanna hug you.." sebaik pintu pagar dibuka, terus saja Jungkook menarik Rachel kedalam pelukannya. Dia rindukan gadis itu, dia rindukan Rachel sangat- sangat. Dia rindukan isterinya.

"Jungkook.. saya minta maaf. Saya tak sengaja tinggalkan awak! Saya minta maaf!" Rachel menangis seraya menyembamkan wajahnya di dada lelaki itu. Jungkook menyembamkan wajahnya di leher Rachel, pelukan di pinggang Rachel semakin dieratkan.

"It's okay sayang.. it's okay.." bisik Jungkook, seluruh wajah Rachel dikecupnya. Rachel hanya membiarkannya, belum pun sempat dia berkata- kata, Jungkook sudah pengsan di pelukannya.

"Jungkook! Jeon Jungkook!!"

...

"Tak ada apa yang serius pada suami puan, dia hanya mengalami pembawaan bayi dan mungkin kerana bermandi air hujan tadi. Saya harap puan dapat jaga suami puan elok- elok. Itu sahajalah, saya pergi dulu, terima kasih.."

Telinga Jungkook menangkap suara perempuan berbicara, mungkin itu ialah doktor yang merawatnya. Matanya dicelikkan sedikut dan disitu dia lihat wajah putih bersih Rachel, isterinya sedang menyelimutinya.

"Sa- sayang..?"

"Eo? Awak dah bangun?" Soal Rachel seraya membantu Jungkook untuk duduk diatas katil bila lelaki itu berkeras mahu duduk juga. Jungkook memegang kepalanya sebelum pandangannya dibawa untuk meneliti bilik yang menempatinya.

"Saya.. kat mana?"

"Dekat bilik saya- i mean, bilik kita. Awak pengsan tadi, jadi saya papah awak masuk rumah, call doktor untuk tengok keadaan awak. Awak demam sebab mandi air hujan" terang Rachel, Jungkook yang mendengar hanya menganggukkan kepalanya, bermaksud dia faham.

"Awak nak apa- apa? Saya boleh ambilkan, air? Kejap saya ambil" baru saja Rachel berura- ura untuk berdiri, lengannya sudah ditahan Jungkook, lelaki itu memegang kepalanya sebelum meraih tapak tangan Rachel lalu digenggamnya.

"Saya dengar.. saya terkena pembawaan bayi. A- awak mengandung ke?" Soal Jungkook, Rachel diamkan diri, dia sentuh tangan Jungkook sebelum mengangguk kecil.

"Sayang.. jangan main- main.."

"No, i'm not playing. Saya mengandung, seminggu. Anak awak.." pipi Jungkook diusap Rachel perlahan. Jungkook mengemam bibir sebelum dia tekup pulak kedua pipi Rachel dengan tapak tangannya.

"Is this real sayang? Awak tak bergurau kan?"

Rachel menggeleng.

"Sayang.. thank you so much!"

Berkali- kali Jungkook mengecup bibir Rachel. Perasaannya sekarang tidak dapat diungkap dengan kata- kata. Ini hadiah yang paling bermakna untuk dirinya selepas sekian lama berpisah dengan sang isteri.

"Sayang.. kenapa tak bagitau saya?"

"Macam mana nak bagitau kalau kena kurung?"

"Dari telefon kan boleh?"

"Saja, nak bagi surprise"

"Ahh sayang!!" Rengek Jungkook manja.

.

.

Bbrapa chapter lagi sebelum ff ni betul- betul tamat.
I hope awak semua dapat stay sebab goal saya sebelum hari raya saya nak tamatkan story ni.
Jadi, harap anda semua bersabarlah ya?
😮💕💕

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now