《28》

6.2K 522 28
                                    

🐰

Kim taehyung memandu dalam keadaan yang segera. Disampingnya, rachel sudah tidak senang duduk. Kalau boleh, ingin rasanya dia terbang dan ke tempat yang sepatutnya dengan kadar yang segera.

" cuba tenangkan diri, yoongi tak apa- apalah " kata taehyung apabila terpandangkan wajah rachel yang seperti hendak menangis saja disitu. Siapa jugak yang tak cemas bila dapat kabar yang orang tersayang terlibat dalam kemalangan jalan raya?

" eii awak tak faham! Yoongi tu cuai, cihh ma- macam manalah dia boleh diterima sebagai pilot pulak? Nak kata tinggi tak jugak. Pendek je pun, putih pun, putih melepak macam mayat " kata rachel. Sapu tangan dikeluarkan dari seluar dan mengelap hingusnya yang meleleh.

Yoongi ni pun satu, dah lah mereka tak bersua muka selama sebulan, alih- alih dia comeback dengan accident. Ciss memang nak tempah maut agaknya yoongi ni. Rachel mencebik kan bibir, aiskrim coklat yang hampir cair itu dia jilat. Nilah kerja dia bila frust, makan. Kalau tak makan pun dia menangis, itu je cara dia untuk tenangkan diri.

Taehyung yang sedang memandu tu memandang rachel dari ekor mata. Rasa nak gelak pun ada. Yalah, ni first time dia nampak perempuan bila frust makan benda manis. Yang dia selalu jumpa ialah perempuan dengan tak tau malunya datang ke club malam, menari tak ingat dunia, teguk kencing syaiton bagai. Bila dah sedar diri tu yang sendiri salah, mulalah nak menyesal bagai. Eyy

" tae.. "

Taehyung menoleh sekilas. Rachel yang sedang mengunyah kon aiskrim itu memandang wajah taehyung.

" apa? "

" saya nak tanya, ta- tapi.. em, jangan marah tau " dahi gadis itu berkerut, kepala yang tidak gatal digaru. Taehyung menoleh lagi, dahi lelaki itu jugak berkerut.

" nak tanya apa? "

" awak dah ada girlfriend ke? " rachel memberikan soalan cepumas, taehyung menggigit bawah bibirnya. Soalan inilah yang dia paling tak suka untuk jawab. Bukan apa, taehyung ni perangai dia lain sikit, bila dah manja tu, sampai ke tahap yang kau pun boleh diabetis. Habis ayat pickupline disapunya. Tapi tulah, masih tak ada rezeki lagi. Pernah pun sekali, itupun dapat jenis tak setia.

" tak ada " jawab taehyung, datar saja nada suara lelaki itu. Pemanduannya diteruskan, rachel mengelap tangannya. Rasa bersalah pulak bila tanya soalan yang tak sepatutnya.

" tapi, kenapa ada kasut tumit merah untuk yeoja? Nak kata awak pakai, tak mungkin juga "

Taehyung tersentak. Wajahnya membahang, erk, kasut tumit tu, dia yang lupa nak buang. Kasut tumit tinggi milik ex banjingan dia tu.

Ini semua bullshit.

Carut taehyung dalam hati. Lelaki itu sudah memaki dirinya sendiri dalam hati. Yahhh!!! Engko yang bodoh sangat tak buang lagi kasut tu. Mamfuss le kau

" hak milik ex durjana " jawab taehyung, lehernya digosok.

" ouh, tapi tae, macam mana awak boleh putus pulak dengan dia? " soalan kau tu rachel, boleh buat taehyung rasa nak terbang sebab malu. Entah malu sebab apa pun dia tak tau.

Sekali lagi taehyung mengetap bibir, lehernya di gosok pelan. Kekok dengan soalan yang diutarakan rachel tadi. Agaknya apalah yang jungkook ajar dekat rachel ni sampai cakap lepas je.

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now