《38》

6K 452 20
                                    

🐰

Puan kim menghendap- hendap di celah pintu. Takut dia kalau ada sesiapa yang mendengar bual biacaranya dengan pembantu peribadinya. Nanti pecah tembelang dia, kacau semuanya nanti. Bila dia benar- benar pasti tidak ada sesiapa disana, puan kim mengatur langkah kembali ke meja kaca.

Kaki disilangkan dengan penuh bergaya. Cangkir teh diambil lalu dihirup pelan. Wajah lelaki berketurunan korea- amerika itu dipandang sekilas sebelum cangkir teh diletak semula diatas meja.

"Kau dah settlekan budak tu?" Soal puan kim, lelaki itu tersengih kecil seraya menggeleng. Berkerut dahi puan kim jadinya.

"Macam mana tak boleh settle? Budak tu lemah saja, kau ni besar, takkan orang yang aku hantar tak cukup lagi?" Puan kim jadi benggang. Plan untuk abang angkat rachel mati kemalangan hari tu, gagal. Plan kedua, melibatkan maruah diri rachel, pun gagal jugak. Kebal sangat ke keluaga rachel sampai budak tu tak boleh disentuh langsung?

Lelaki itu menggenggam penumbuk. Sepatutnya dia tidak akan turut serta dalam meruntuhkan keluarga kecil rachel, juga dia tidak patut turut serta untuk merancang kematian yoongi. There's something not right. Tapi hatinya yang luka perlu diubati juga, dia kecewa dengan rachel kerana lebih memilih jungkook berbanding dirinya. Why, darling? I'm not perfect for you?

"I'm quit" lelaki itu berkata dengan mudah. Puan kim ketawa setan. Wahh, senangnya kau tuturkan perkataan tu, lepas apa yang aku cadangkan dan gagal? Kau memilih untuk pergi?

"Kau pikir aku akan lepaskan kau begitu saja?" Kata puan kim, sengihan sinis tidak lekangkang di bibirnya. Kelelakian lelaki itu rasa tercabar. "Apa yang aku buat ni tak cukup lagi ke? Aku tak nak masuk campur lagi, rachel has her own happiness, kenapa kau nak kacau lag-"

"Sebab dia anak pungut! Dia bukan anak sah! Dia anak haram dan.. dan dia tak patut dapat harta tu! Dia bukan pewaris yang sah!!" Puan kim menengking. Ohh jadi inilah apa yang ditakuti wanita itu. Dia takut yang segala harta pusaka keluarga kim akan jatuh pada gadis kecil itu. Gadis yang tak tahu menahu tentang soal harta, mahupun keluarganya sendiri. She's the unwanted daughter.

"Dia tak patut ada dalam dunia ni, dia musnahkan impian anak aku, somi. Sepatutnya somi yang kahwin dengan keluarga jungkook! Dan.. bila somi mengandung, anak tu yang akan jadi pewaris harta keluarga jeon! Bukan zuriat dari rachel! Kau faham tak?!" Mendidih puan kim. Seluruh tubuhnya menggeletar, dia hampir mengatakan kebenaran yang sebenar.

"Bukan kau ke yang undang dia ke sini, atas alasan untuk gantikan anak kau yang tah lari kemana tu? Sebabkan kaulah aku terlepas peluang untuk kahwin dengan dia! Kaulah punca segalanya! Kalau kau tak undang dia kesini, rachel akan jadi isteri aku, kau yang bodoh!" Kini, kemarahan lelaki itu pulak yang meluap- luap. Puan kim terjeda. Terpana dia untuk beberapa ketika. Vernon tersengih sinis, rasa dirinya diperbodohkan pulak.

"Disebabkan kaulah, aku tak dapat dia" bisik vernon, air matanya mengalir. Dia rasa bersalah yang teramat terhadap rachel. Dia sudah salah laku ke rachel pada malam itu. This is insane. "What are you going to do next, no longer my bussiness" kata vernon lalu berjalan keluar dari ruangan tersebut. Puan kim masih membisu. Panas hatinya dengan vernon, sesedap hati dia je nak panggil dia bodoh. Kau tunggulah nanti.

"Ahh yeo- yeobo, dah lama ke kat sana?" Puan kim jadi cuak bila terpandangkan wajah suaminya yang mendatar di depan pintu. Puan kim menggigit bawah bibir bila melihat anak mata suaminya yang sedang tajam menikam dirinya. Terkulat- kulat dia diatas sofa sebelum menghampiri suaminya.

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now