《15》

5.7K 486 8
                                    

🐰

jungkook dan rachel beriringan keluar dari kereta. kalau tengok dari jauh, macam adik dengan abang je. em.

mereka sama- sama memasuki lift. rachel memainkan hujung rambutnya.

" aku just nak bagitau, kalau ada orang tanya kau ni siapa. cakap je client " ucap jungkook, untuk kali ke 7 lelaki itu memperbetulkan nectienya.

" kalau tersasul? " soal rachel, gadis itu menjongketkan keningnya. jungkook menoleh ke rachel, dia memandang gadis itu sejenak sebelum bergerak mendekatinya.

" aku akan cium kau " bisiknya, rambut rachel dia selitkan ke telinga. rachel mencebik.

" asyik nak kiss je awak ni, tak da kerja lain ke? eii " rachel menolak dada jungkook. lelaki itu tersengih. jungkook meraih lengan rachel dan mengusapnya pelan.

" habis tu? kau nak benda lain ke? ataupun nak yang.. " jungkook merenung rachel, sengihan nakal terukir dibibir lelaki itu.

" apa maksud awak ni " rachel mengerutkan dahinya, pelik dengan sikap jungkook yang tetiba berubah secara drastik tu.

" tak faham? " soalnya, tangan lelaki itu mulai merayap ke pinggang rachel. nak je aku mencarut depan dia ni eii

" jungkook, you're insane "

" yes, babe " jawabnya.

ting!

" oh god! please bless my eyes! " ujar satu suara sebaik saja pintu lift dibuka. serentak jungkook dan rachel menoleh, taehyung sedang berdiri didepan pintu lift itu menutup matanya dengan tangan. kenapa doh?

" kau pehal? " soal jungkook, pelukan di pinggang rachel dia lepaskan. taehyung mengalihkan tangannya dari menutupi wajah.

" honeymoon? dalam lift? " soalnya sambil tersengih. Jungkook menrollkan eyesnya. Malas nak layan taehyung ni, makin dilayan, makin buang tebiat lelaki itu jadinya nanti.

Jungkook berjalan memasuki pejabatnya meninggalkan taehyung dan rachel berdua.

" kenapa ikut sini? " soal taehyung, rachel mendongak untuk memandang taehyung. Lelaki itu menyengetkan kepalanya.

" saja, lagipun saya bosanlah duduk rumah besar tu. Dah lah duduk seorang je, seramlah. Heheh " jawab rachel, gadis itu tersengih sambil pipinya dia usap pelan.

" kita keluar, nak? " soal taehyung lagi, haa ni lagi satu ni. Memang tak ada kerja ke? Asyik nak ajak keluar je

" tak apa ke? Awak tak ada kerja lain dekat pejabat? Manatau awak ada fail yang perlu disemak " ujar rachel, tak nak menyusahkan taehyung sebenarnya.

" eh fail- fail dan kertas kerja saya dah semak dah tadi. Awak jangan risau. Saya pergi tanya jungkook kejap. Tunggu sini " taehyung berkata kemudian menghilang di sebalik pintu pejabat bilik jungkook.

" woii " jungkook mengalihkan pandangannya ke taehyung yang sedang tersengih- sengih macam kerang busuk tu. Kenapa doh?

" apa kau nak? " jungkook memperbetulkan cara duduknya, keetas kerjanya yang semakin menimbun itu dia capai dan selak untuk tandatangan. Dia sibuk sangat sekarang ni.

" aku nak minta kebenaran kau ni yang selaku suami kepada rachel kim. Sepupu tersayang aku tu " taehyung tersenyum lebar, jungkook menjongketkan keningnya. Wajah taehyung ditenungnya.

" Apa dia? "

" aku nak bawa dia keluar kejap. Tak jauh pun, sungai han jer. Nak hirup udara segar sikit. Boleh kan? " taehyung berkata.

" jam berapa berapa kau bawa dia balik? " soal jungkook, pandangannya dia alihkan semula ke fail tender tersebut.

" mungkin dia tak balik malam ni "

Laju je jungkook pandang taehyung semula. Tajam pandangan mata dia, macam nak bunuh orang je.

" kalau kau nak tengok cara aku bunuh orang, kau buatlah " kata jungkook disambut sengihan dari taehyung.

" sayang jugak kau dekat rachel eh " sebaik taehyung menuturkan kata- kata itu, jungkook menjelingnya.

" Tak ada maknanya " kata jungkook

" alahh kau ni, mengaku jerlah yang kau ni sayang kat dia. Dahlah, aku pergi dulu. Kalau rachel ada tu, adalah. Kalau tak ada tu, tak adalah " kata taehyung dan jungkook menjelingnya lagi.

Taehyung beredar dari ruangan jungkook dengan sengihan yang makin melebar. Jungkook menghela nafasnya, serentak itu, phonenya bergetar di saku seluar. Menandakan ada chat yang masuk.

Drt drt!

+809334761421

- babe?
- im back, tomorrow.
- see ya!

Jungkook menghembuskan nafasnya kasar. Luka dihatinya nerdarah kembali. Kenapa dia tidak pernah mengerti bahawa hatinya ini sudah serik untuk menerimanya semula? Sudah tawar nak bercinta dengan dia semula? Kenapa?

***

Yoongi memperbetulkan tali ikatan nectienya. Wajahnya dia pandang dari pantulan dirinya di cermin didepannya ini.

" yoongi, awak tak terfikir nak jumpa rachel ke? " minjoo menghampiri yoongi dan menghulurkan lelaki itu topi pilotnya.

" tak " jawab yoongi sepatah. Bukan dia tidak mau cuma, cuma. Rachel, dia dalam bahaya kalau lelaki itu berjumpa dengannya suka- suka.

" saya tau pasal ancaman tu tapi, rachel. Awak tak rasa ke yang dia akan rindukan awak? Si taehtyung tu bukannya boleh dipercaya sangat pun " minjoo berkata sambil mulutnya terkumat- kamit mengata taehyung baginya lelaki itu masih seorang yang kurang sopan selepas apa yang dia lakukan di rumah temph hari. Masuk rumah orang main redah je.

Yoongi tersenyum nipis. Dia menghampiri minjoo dan menarik pinggang gadis itu.

" Kenapa? Kau rindu rachel? " soal yoongi, rambut minjoo dia selitkan ke telinga. Minjoo pulak sudah berdebar- debar bila diperlakukan begitu.

" y-ya. Sudah tentulah saya rindu dia. Saya dah anggap dia macam adik saya tau " jawab minjoo, cuba melepaskan rangkulan yoongi terhadap pinggangnya.

" aku ni, tak rindu? " soal yoongi

" erk, bu- buat apa nak rindu awak? Sa-- "

Minjoo membeliakkan matanya apabila yoongi tiba- tiba saja mengecup bibirnya. Ahh otteokhae?! Yoongi meleraikan tautan.

" kalau tak rindu tu, duduk jer rumah ni. Malam aku balik. Kalau nak keluar inform aku. Bye " kata yoongi seraya melepaskan rangkulan dan mengorak langkah keluar meninggalkan minjoo yang sudah membahang tu.

.

.


[Thank you for reading. Do vote and comment♡♡]

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now