《32》

6.3K 465 10
                                    


🐰

" siapkan tender untuk klien kita, they will be here before 10 " kata Jungkook sebaik memasuki ruangan tempat kerjanya. Tali leher dibetulkan. Minjung yang tadinya duduk terus berdiri dan berlari- lari anak ke almari fail.

Jungkook mengeluarkan fail bewarna hitam, kertas kerjanya yang semalam. Pagi ini dia tak bangunkan Rachel. Sebab Jungkook rasa kekok dengan apa yang terjadi semalam. Heuu. Jungkook mencapai begnya dan mengeluarkan laptop.

Fail semalam dibuka. Nasiblah dia sempat save, kalau tak menangis merana dia hari ni. Heiiyaaa. Jungkook menarik kerusi dan duduk, menenangkan dirinya untuk beberapa minit dan berjalan disekitar ruangannya semula. Bayangan Rachel tak mahu lepas dari fikiran.

" Encik, tender ni dah ready. " Minjung melangkah memasuki ruangan Jungkook. Fail bewarna coklat itu diserahkan ke Jungkook. "There's anything can I help? " soal Minjung, kaca mata bulatnya yang sedikit melorot dibetulkan.

" sediakan bilik mesyuarat, dan ahh. Nanti hidangkan mereka teh, jangan hidangkan kopi. Mereka tak biasa " kata Jungkook. Fail coklat diselaknya satu persatu. Minjung mengangguk faham dan berlari anak keluar dari situ.

Jungkook mengambil pen dan menyisipkannya di poket bajunya. Fail coklat tadi diletak semula. Rasanya Jungkook perlu tenangkan diri sebelum berdepan dengan klien, jadi dia memesan kopi ke Minjung.

Jungkook beralih ke tingkap kaca. Melihat ke kota seoul yang mulai sesak. Jungkook mengeluh nafas, dia tau yang Rachel akan memarahinya lagi nanti. Sebab tak bangunkan tidur  mungkin?

Drt drt!

Jungkook mengeluarkan phonenya dari poket seluar. Chat baru dibukanya. Ahh, my baby.

rcjeonjeon.

+ kenapa tak bangunkan saya?
+ jungkook, awak tak ambil sarapan ke tadi?!
+ siaplah awak nanti!!

Jungkook tertawa pelan. Aigoo. Rachel terlalu comel untuk dibayangkan. Jungkook mengukirkan senyuman kecil dan menaip sesuatu.

I'm fine.

Jungkook tersenyum lagi. Sengaja dia balas macam tu. Nak sakat Rachel lagi tu. Aish. Jungkook meraup rambut hitamnya ke belakang. Matanya kembali memandang kedepan. Rasanya hari ini dia akan berperang lagi dengan Rachel. Untuk sebab yang sama atau Jungkook sengaja nak cari pasal?

Nasiblah Rachel ni bukan jenis yang suka merajuk. Cukuplah Jungkook saja yang rajuk, jauhkan Rachel dari sifat itu. Bukan apa, kekadang Jungkook ada bayangkan jika Rachel seorang perajuk, habis satu korea ni Jungkook putar sebab nak cari sang isteri. Aish, my baby won't do that. She can't find better man than i, bisik Jungkook pada dirinya sendiri.

Drt drt!

rcjeonjeon.

+ what do you mean by that?
+ you're not fine!!

Makin melebar senyuman dibibir Jungkook. Jungkook memilih untuk tidak membalas chat tersebut. Nak buat Rachel panas dan meletop kebabom kat rumah.

" Encik, they're here " kata Minjung yang hanya menunjukkan kepalanya sedikit di pintu yang dibuka sedikit. Jungkook menoleh dan mengangguk faham. " I'll be there in 5 minute " jawab Jungkook, laptopnya dicapai sebelum dibawa keluar dari ruangan kerjanya.

Laju saja kakinya melangkah ke bilik mesyuarat. " I'm sorry, I'm late " kata Jungkook dan menunduk untuk menyapa dua orang lelaki yang sudah mengambil tempat di kiri dan kanan meja besar tersebut. Ehh, kejap. Kenapa Jieun ada kat sini?

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now