《20》

6.1K 531 12
                                    

🐰

" rookie rookie. My super rookie rookie! Maci maci " rachel menukar- nukar siaran radio di kereta jungkook tu. Lelaki itu aku lihat hanya berdiam diri saja tadi. Lepas kejadian jungkook kiss rachel tadi tu, terus je lelaki tu diam. Tak nak bercakap walaupun sepatah.

" jungkook, awak oke tak ni? cakaplah something " ucap rachel sambil pandang jungkook yang sedang fokus terhadap pemanduan tu.

" em " jawab jungkook sepatah, mengada betullah lelaki ni. Rachel hanya mengangkat bahu, tanda tidak tau.

" nanti aku turunkan kau dekat tepi tu je, kau balik jalan kaki dekat ofis aku lepas beli benda yang kau nak, kita balik sesama. Faham? " kata jungkook, langsung wajah rachel tidak dipandangnya.

" okey " jawab rachel, rambutnya yang kusut itu dia perbetulkan. Tas tangan dia dia belek, manatau dompet dia tertinggal ke apa. Tak ke sia- sia je nanti.

Jungkook menghentikan keretanya ditepi, rachel menghulurkan tangannya ke jungkook.

" apa? "

" nak salam " jawab rachel dan menarik pelan tangan jungkook tu. Jungkook hanya diam.

" saya pergi dulu, awak kerja baik- baik tau? jangan cemburu je tau " perli rachel dan melangkah keluar dari perut kereta. Jungkook menghelas nafas.

Motif dia berdiam diri jer dari tadi tu ada sebabnya. Dia nak dipujuk. Ya, dia nak rachel pujuk dia, tapi plan tak menjadi lah pulak. Rachel macam tak faham je.

Jungkook memutarkan semula stereng kereta dan memandu ke pejabatnya semula. Sampai jer nanti, mesti meeting first. Lepastu, sign kontrak dengan klient. Em.

Jungkook memarkingkan keretanya ditempat letak kereta. Lelaki itu keluar dengan beg bimbit hitamnya. Minjung, selaku PA jungkook terus terkedek- kedek menghampiri jungkook sebaik ternampak kelibat lelaki itu.

" ahh encik " sapanya dan mengikuti jungkook yang nampak macam tak nampak jer kewujudan minjung kat situ. Meluru je jungkook masuk kedalam pejabat, beg bimbit dia letak atas meja.

" bila masa kau masuk? " soal jungkook dan pandang minjung yang terpinga- pinga tu.

" saya ikut encik je dari tadi. tak nampak ke? " jawab minjung, jungkook mengeluh kecil. Oke jungkook, hari ni kau kena bertenang, lupakan hal tadi pagi, lupakan hal semalam, lupakan rachel untuk seketika, fokus untuk kerja kau, desis jungkook.

" aish " rambutnya dia kusutkan dan jungkook mengambil tempat duduk di meja kerjanya itu dengan sedikit kasar. Sungguhnya, dia tidak mempunyai mood untuk pergi ke kerja hari ni.

" hari ni ada apa? " soal jungkook, fail tender berwarna merah itu dia capai. Selak selak sikit dan letak balik.

" hari ni ada meeting dengan Florist K, nak bincang tentang blueprint yang masih tergendala tu. Haa itu jelah, yang lain, encik taehyung nak tempah encik, katanya dia nak bincang sikit. Mustahak katanya " berkerut dahi jungkook terus bila mendengar yang taehyung nak tempah dia. Hape dia ingat jungkook ni gigolo ke apa, main tempah- tempah jer.

" ahh okelah, kau boleh keluar. buatkan aku kopi dan kalau nampak perempuan yang hari tu, suruh dia naik atas. " kata jungkook, lelaki itu mengeluarkan laptopnya dari beg bimbit hitam itu.

" perempuan yang dengan encik taehyung tu ke? girlfriend encik taehyung tu ke? " soalnya tanpa ragu- ragu. Jungkook mendengus geram. ITU ISTERI AKU, NGOK.

[C] TE AMO | JJK ✓Donde viven las historias. Descúbrelo ahora