《66》

2.6K 328 43
                                    

🐰

To; Rachel.k🌼
Hey, what are you up to?

Taehyung memandang skrin phone dengan chatnya yang sepi itu. Gadis itu belum membalas pesanan ringkasnya sejak semalam buatkan hati Taehyung jadi tidak senang duduk.

Mana tak risaunya, Rachel tu dahlah tinggal seorang dalam runah banglo 2 tingkat. Aku repeat dia tinggal seorang diri!

Dia faham yang Rachel perlukan waktu bersendirian, tapi taklah sampai tak nak ditemankan. Taehyung mencampak phonenya atas meja kerja sebelum menyandarkan tubuhnya pada kerusi kerja. Runsing! Dia benar- benar runsing! Taehyung meraup rambutnya, hari ni dia banyak sangat kena tempah oleh klien sampai tak ada masa nak melawat Rachel.

Takkan dia nak berangkut pindah rumah, tinggal dengan Rachel pulak? Kalau Yoongi tahu, habis cair taik telinga dileternya. Dahlah Yoongi tu garang mengalahkan singa. Hisy! Dah tu nak buat apa?!

"Tuan, Encik Lee dah sampai."

"Ahh, saya pergi sekarang jugak" Taehyung mengangkat punggung sebelum melangkah keluar dari pejabatnya. Bilik meeting dituju, untuk seketika dia kena lupaka hal luar dan fokus pada kerjanya.

"Wait.."

Taehyung memandang PA- nya, Hani. Ada something yang terlintas pada fikirannya.

"Ceh.. i get it"

🐰

Ting tong~

Dengan penuh sabar Taehyung menanti di hadapan pintu masuk. Dia membawa satu plastik ayam bakar yang dipesannya direstoran segera tadi. Untuk siapa lagi kalau bukan untuk Rachel?

Clek!

"Ahh Taehyung.. jeongmal mianhae. Saya tak dengar tadi.." Rachel berkata sebaik pintu dibukakan. Taehyung hanya senyum kecil dan senyuman itu mulai pudar sebaik melihat mata sembab gadis itu. Ssngat ketara dengan bekas tangisan.

"Come in-"

"You cry, again?"

Rachel mendiamkan diri, dia melangkah masuk kedalam rumah, meninggalkan Taehyung yang tengah berdiri disitu. Taehyung mengeluh sebelum ikut memasuki rumah. Pintu rumah ditutup. Dia mengikuti Rachel ke ruang tamu.

"Ketara sangat ke?"

"Apa yang tak ketaranya? Ni, ni, ini apa ni?" Plastik diletakkan atas meja kaca sebelum pipi Rachel ditekupnya. Memang ketara dengan bekas tangisan. Rachel senyum tawar, dia sandarkan tubuhnya pada sofa, lengan Taehyung dia tepuk tanda dia okay.

"Don't be such a weak women. Jungkook tak apa- apa, kan? Lagipun dia dah sedar. Dia akan ingat pasal awak-"

"Tapi bila? Saya tak sanggup tengok dia dengan perempuan lain, hati saya.. hati saya sakit sangat, Tae.. awak tak kasihankan saya?" Lirih suara Rachel berkata, dia menangis lagi, tapak tangan ditekup ke wajah.

"You don't need my sympaty, all you need is energy. You need to fight. Kalau awak tak belajar nak melawan, sampai bila nak jadi orang yang kuat? Come on, saya tahu awak kuat. Sejauh mana pun Jungkook dah lupa akan awak, dia akan kembali pada awak semula. Because of what? cause you his wife!" Taehyung membebel, buatkan Rachel makin menangis. Taehyung mengeluh, nasihat tak masuk pulak.

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now