《41》

5.4K 395 24
                                    

🐰

"Papa mana?" Soal Jungkook bila melihat Rachel menghampiri dirinya seorang diri. Rachel hanya memberi senyuman kecil saja kepada lelaki itu. Dia rapatkan diri ke dada Jungkook, nak sembunyikan wajah hodohnya daripada lelaki itu.

"Kau nangis?" Tanya Jungkook dan menunduk untuk pandang wajah isterinya. Tapi rachel menekup wajahhya dengan tangan. Tak nak bagi Jungkook tengok. Jungkook gelak kecil dan tarik badan Rachel agar merapat dengannya. Sesungguhnya dia tak peduli dengan pandangan pengunjung aquarium terhadap mereka.

"Jom, kita keluar"

Jungkook menarik Rachel keluar dari situ dan terus masuk kedalam lif. Dia rangkul bahu Rachel dan usap lembut rambut isterinya. Rachel mengesat air matanya dengan tangan. Dia tautkan jari- jemarinya dengan Jungkook bila dah dapat tenangkan dirinya sendiri.

"Uljima.. kau buruk bila menangis, jangan menangis lagi, sayang" bisik Jungkook dan sembamkan wajah Rachel pada dadanya sendiri. Dia tepuk belakang gadis itu dan cium dahinya. Rachel mencebik, dia pukul pelan dada Jungkook bila dengar lelaki itu mentertawakan dirinya.

Ting!

Rachel ditarik keluar dari lif dan mereka beriringan berjalan ke arah satu ruangan yang tertulis Heart Room. Rachel mengerutkan dahinya, dia pandang wajah Jungkook yang dah menyengih dari tadi.

"Kita buat apa dalam ni?" Soalnya, Jungkook tidak menjawab, sebaliknya menolak perlahan tubuh gadis itu masuk kedalam. Ruangan yang tadinya gelap menjadi terang benderang bila Jungkook mengetik salah satu suis di sudut dinding. Hanya ruangan luas dengan speaker dan pentas kecil. Di suatu sudut terdapat pula meja makan bulat dengan 2 buah kerusi.

Jungkook raih lembut tangan kecil Rachel dan menuntuti isterinya ke meja makan tersebut. Kerusi ditarik, bahu gadis itu dia sentuh pelan, menyuruh Rachel untuk duduk. Kemudian Jungkook mengambil tempat di hadapan Rachel.

"Awak.. sediakan semua ni?" Soal Rachel dan kelip-kelipkan matanya. Jungkook ketawa kecil dan mengangguk.

"I do this, just for you" bisiknya dan menuang jus oren ke dalam gelas tinggi. Rachel seperti hendak tergelak saja bila melihat Jungkook menuang jus oren, bukan wine merah atau minuman keras. Mesti dia takut kena terkam lagi lepas tu kan? Jungkook membuat muka.

"Disebabkan kau masih bawah umur, aku tak benarkan pekerja aku hidangkan alkohol untuk dinner ni. Nanti kau.." Rachel ketawa bila melihat ekspresi Jungkook yang menjelingnya itu. Jungkook menjegilkan anak matanya.

"Haaaa ketawa- ketawa jugak, makanan depan tu tak nak dijamah ke? Jangan pula kau merengek lapar dekat aku" kata Jungkook, dia potong daging stik perlahan dan celupkan dalam sos sebelum dibawa masuk kedalam mulutnya. Rachel mencebik, heish, tak romantiklah Jungkook ni.

"Apa ni?"

Rachel tunjukkan kacang berwarna hijau kepada Jungkook. Jungkook yang sedang meneguk jus oren terus tu terus menoleh kearahnya. Dia jongketkan kening. "Kacang pis?, itupun kau tak tau ke?" Perli Jungkook dan sambung makan balik. Rachel buat muka lagi.

"Saya kena pastikan saja, saya tahu ni kacang pis dan saya tak boleh makan, alergik" jawab Rachel dan ketepikan makanan yang banyak mengandungi kacang pis tadi. Dia capai pulak kek mousse yang terhidang ditepi lalu dipotong ke cebisan kecil sebelum disumbat masuk kedalam mulutnya. Jungkook hanya memerhatikan saja gelagat isterinya dengan senyuman kecil.

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now