《73》

2.9K 303 11
                                    

🐰

Keesokannya, Rachel datang kerja dengan eyebag yang tebal. Semua kerja dia dah siapakan tepat pada pukul 10 malam semalam, then tetiba Jungkook email dia minta dia buat kertas kerja yang baru sebab kelmarin dia tak sempat nak habaq.  Haaa sekarang, itulah penyebab dia.

"Huap.."

Rachel bergerak masuk ke dalam pejabat Jungkook. 3 buah fail termasuk fail tambahan semalam dia letakkan atas meja Jungkook. Lelaki itu masih belum datang. Mungkin tersekat dalam sesakan jalan raya kot. Rachel mengangkat bahu, ofis waktu tu masih lenggang, dia lirik jam di dinding.

Patutlah! Baru jam 6:38 pagi. Belum lagi waktu masuk kerja. Rachel bergerak ke pantri, mug dicapai di rak paling atas dan serbuk kopi diambil lalu dibancuh. Saking sibuknya semalam sampi tak sempat dia nak bersarapan.

Hampeh!

Selesai bersarapan sekadar mengalas perut dengan satu cawan kopi, Rachel berjalan masuk ke pejabat Jungkook. Lelaki itu sudah sampai dan sedang meneliti fail yang dia letak diatas meja tadi.

"Good morning" sapa Rachel disambut deheman dari Jungkook. Lelaki itu melirik kearah Rachel yang sedang tersenyum sekilas sebelum meletakkan fail atas meja semula.

"Awak dah-"

Jungkook memegang kepalanya. Berdenyut- denyut dan sakit tak terkata. Bayangan itu.. dia datang semula.

"Sa- sayang..?" Bisik Jungkook sebelum rebah terduduk diatas lantai  seraya tapak tangannya memicit kepalanya sendiri. Rachel yang berdiri disamping lelaki itu tetiba berasa panik.

"Jungkook!"

Rachel duduk melutut dihadapan lelaki itu, bahu Jungkook disentuh, lalu lengan lelaki itu dia goyang perlahan.

"Wae- waeyo Jungkook- ah?"

"Sayang.."

Rachel mengerutkan dahinya. Dia memapah Jungkook untuk berdiri lalu dudukkan lelaki itu diatas sofa. Dahi Jungkook disentuh, begitu juga dengan ubun- ubun kepala Jungkook. Peliknya, perasaan yang sama seperti semalam hadir semula. Perasaan halus tersebut. Dia sendiri tidak pasti perasaan apa itu. Cuma dia rasa.

Dia.. rasa tenang.

"A- awak okay tak ni? Nak saya panggilkan doktor untuk awak? Kepala awak sakit tak? Kejap saya call-" Rachel menekup pipi Jungkook dan tanpa sempat dia hendak bergerak menjauhi Jungkook untuk menelefon doktor. Lengannya ditahan lelaki itu.

"No. It's okay. I just want you to stay.. stay with me" lirih nada Jungkook bersuara. Tapak tangan Rachel digenggamnya erat sebelum cuba menahan sakit dikepala.

"Jungkook.. betul ke ni awak okay? Awak sakit kepala? Erm, ma- mari saya urutkan sikit" Rachel menolak perlahan badan Jungkook supaya bersandar. Lelaki itu hanya menurut tanpa membantah, dia pejamkan mata sebaik jari jemari Rachel terasa pada kulit kepalanya.

"Awak tahu apa yang ada dalam kepala saya sejak semalam?" Jungkook memulakan bicara seraya memejamkan kelopak matanya. Rachel hanya memasang telinga.

"Saya nampak bayangan seorang perempuan, tapi saya tak nampak muka dia sebab samar- samar. Dia cakap dia isteri saya, dia rindukan saya. She keeps calling me sayang and beg me to come home. I feel sorry for her but what can i do? I don't know her.." luah Jungkook, dia membuka kelopak mata bila terasa pijitan Rachel pada kepalanya tidak terasa lagi.

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now