《22》

6.1K 538 7
                                    

🐰

Jungkook meletakkan kunci keretanya diatas meja. Lelaki itu bersiul kecil sebelum tali lehernya dia longgarkan. Entah kenapa, dia happy sangat malam ni.

Tuala yang disangkut di tepi almari itu dia capai sebelum kakinya dibawa melangkah ke kamar mandi untuk membersihkan dirinya.

Beberapa minit kemudian, lelaki itu keluar dengan tuala yang dililitkan di pinggangnya. Rambutnya yang basah itu dia lap dengan tuala kecil. Lelaki itu mencapai baju t- shirt berwarna putih dengan seluar slek hitam.

Jungkook menghempaskan badannya diatas katil. Matanya tertancap ke jam digital di tepi katilnya itu. Sudah jam 8 malam rupanya, patutlah rasa penat semacam jer. Perlahan- lahan mata lelaki itu mulai terpejam.

Tapi, beberapa detik kemudian, mata jungkook terbuka luas apabila teringatkan sesuatu. Rachel.

" aish " sebelum melangkah keluar, lelaki itu sempat mengacakkan rambutnya kusut. Jungkook menuruni anak tangga, kelibat rachel dicarinya.

Jungkook melabuhkan punggungnya diatas sofa, rachel yang sedang memasuki ruangan ruang tamu itu memandang ke jungkook sekilas.

" jungkook? kenapa tak tidur lagi? " soal rachel, gadis itu memandang jam didinding. Selalunya, pada waktu- waktu begini, jungkook sudah terbongkang diatas katil.

Tanpa menjawab, jungkook menggerak- gerakkan jari telunjuknya ke rachel. Bertujuan untuk memanggil gadis itu.

" awak ingat saya kucing ke? " kata rachel sambil memeluk tubuhnya tanda tak puas hati.

" come here babe " panggil jungkook, rachel mengerutkan dahinya pelik.

" awak nak apa? " kata rachel, tapi dia tetap berjalan menghampiri jungkook. Jungkook mendongak memandang rachel, satu sengihan nakal terbit di bibirnya.

" seat here " kata jungkook dan menepuk- nepuk pahanya menyuruh rachel untuk duduk diatas ribanya. Gila bakhang.

" awak dah gila ke? saya tak nak " kata rachel, jungkook pandang dia rachel tajam.

" aku tak suka bila orang tak dengar cakap aku, kau tau jugak kan padahnya nanti? " kata jungkook dan pandang rachel tajam.

" awak ni tak-- "

Tanpa sempat rachel menghabiskan kata- katanya, lengan gadis itu ditarik kasar hingga terduduk diatas riba jungkook secara drastik dan mengejut.

" kan aku dah kata " bisik jungkook. Rambut rachel yang panjang itu dia selitkan ke telinga. Wajah rachel dipandangnya. Gadis itu pun ikut memandang jungkook, dengan pandangan aneh.

" awak nak apa? " soal rachel, dada jungkook dia tolak pelan apabila lelaki itu mulai merapati badan mereka berdua. Benda jungkook ni? Salah makan ubat ke apa?

" takde apa- apa " jawab jungkook selamba, jungkook merapatkan dirinya dengan rachel walaupun sudah dihalang oleh gadis itu. Dahi mereka bersentuhan. Pinggang rachel dia usap pelan, entah angin apa yang merasuk jungkook malam ini. Manja semacam je.

" babe "

" em? "

" babe "

" apa? "

" babe "

" apa dia? "

" ba-- "

" awak nak apa jungkook " potong rachel, wajah jungkook ditenungnya dalam. Mencari- cari maksud disebalik panggilan jungkook tersebut. Tapi hampa, hanya sengihan kecil saja yang terhasil dibibir lelaki itu.

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now