《29》

6.6K 497 29
                                    

***

Rachel bangun dari tidurnya. Jam ketika itu tepat mencapai angka 8 pagi. Semalam? Dia tidak mengingat apa- apa. Yang dia ingat hanyalah ketika dihospital dan jungkook mengambilnya, lepas itu dia terlelap didalam kereta. Dan ehh bangun saja, sudah diatas katil. Em.

Rachel menolak selimut putihnya. Sinar matahari yang masuk melalui celahan langsir yang terbuka betul- betul membuatnya pusing. Wajah digosok berulang- ulang kali. Dan saat itu juga baru dia perasan yang jungkook tidak ada.

Cardigan putih disarungkan kebadannya yang hanya berbalut kemeja putih dengan tank top. Eii sejak bila pulak dia boleh pakai benda alah ni. Rachel malas nak soal diri dia sekarang, yang dia perlu buat hanyalah mencari jungkook. Mungkin jawapan ada pada lelaki itu.

Gadis itu berjalan keluar dari bilik tidurnya dan menuju keruang tamu. Tapi kelibat jungkook langsung tidak kelihatan. Hanya televisyen saja yang masih terpasang. Eii memang nak kena hempuk jungkook ni. Rachel membebel sambil tangannya menekan butang off di remote control.

Ketika itu juga rachel mendengar percikan air diluar rumah. Laju saja kaki dia melangkah ke belakang rumah yang setau dia mempunyai sebuah kolam renang.

" dekat sini rupanya awak "

Jungkook yang sedang meneggelamkan dirinya separuh badan itu menoleh. Terus senyuman lebar terukir dibibir lelaki itu, menampakkan bunny teethnya. Jungkook hanya mengenakan boxer hitam.

" kau cari aku ke? " soal jungkook. Rachel mengangguk kecil dan duduk berlutut ditepi kolam sambil pandang jungkook malas.

" apa? " soal jungkook, pura- pura tak tau.

" awak tukar baju saya ke? " tanya rachel, mendengarkan itu saja sudah buatkan jungkook tersengih nakal. Tanda yang ya dia yang menukarkannya.

" yup. Kenapa? Kau tak suka? " soal jungkook balik, lelaki itu berjalan mendekat ke tebing kolam dan bertatapan dengan rachel seketika.

" yang awak tukarkan ke-kenapa? " pipi rachel memerah. Jungkook ni dah gila ke apa!

" apa salahnya? I'm your husband. Tak ada salahnya pun kan. Lagipun your body.. " jungkook menggantungkan ayatnya seraya menggigit bawah bibir. Matanya perlahan- lahan melorot kebawah. Rachel yang perasan akan itu terus memukul bahu jungkook yang masih berada dalam kolam tu dengan kuat sebab geram.

" eiii kenapa dengan awak ni jungkook!! gatal tak sudah!! "

Jungkook tertawa melihat reaksi rachel. Bestlah tu hah? Best dalam sakat rachel pepagi. Eish.

" kau tak nak tau ke? Takpelah, biar aku saja yang tau. I'll keep it secret babe " kata jungkook dengan keningnya yang diangkat satu. Rachel menjeling.

" auch baby, you shoot my heart with that glare "

Rachel mengetap bibir. Kenapa jungkook makin mengada- ngada ni lahaii.

" but baby, you're lying " serentak itu cara pandang jungkook pun jadi berubah. Dari pandangan lembut ke tajam hingga buatkan rachel sesak nafas.

" w- what i'm lying for— "

Lengan rachel ditarik kuat hingga gadis itu jatuh kedalam kolam bersama- bersama dengan jungkook.

" jungkook!! I can't swim!! "  marah rachel seraya meronta- ronta dialam kolam tersebut. Tapi hanya beberapa detik saja sebelum sepasang lengan melingkari pinggang ramping gadis itu dan menariknya dengan tubuh jungkook.

Rachel tercungap- cungap. Air matanya bergenang. Dia mengangis pelan.

" heyyy, i'm so sorry. I didn't mean to " pujuk jungkook, rachel menunduk, jungkook makin mengeratkan pelukan. Rachel memeluk leher jungkook dan menyembamkan wajahnya di leher lelaki itu.

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now