Dangerous Love | 4 ♡

24.3K 495 8
                                    

                   ADRIELLA langsung tidak mempunyai idea apa pakaian yang harus dia gunakan untuk malam ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


                   ADRIELLA langsung tidak mempunyai idea apa pakaian yang harus dia gunakan untuk malam ini. Kebanyakkan semua baju dia bukan dress kerana dia memang seorang yang tidak suka memakai pakaian seperti itu. Dia lebih memilih pakaian simple sahaja, fesyen dia pun usah ditanya yang memang sebiji seperti fesyen 60-an.

Dia yang tengah termenung memikirkan sesuatu terganggu apabila pintu biliknya diketuk berkali kali dari luar.

''Adriella!'' terdengar satu jeritan dari ibu tirinya yang mampu membuatkan telinganya pekak. Dia segera membuka pintu biliknya dan terpancul wajah bengis datin Carmella di hadapan.

''Dengar baik baik kat sini!aku tak nak kau pakai dress malam ni!cukuplah jeans dan baju kalau aku nampak kau pakai dress awas kau!faham!'' datin Carmella memberi arahan keras sambil matanya melihat ke sekeliling manalah tahu suaminya mendengar ugutan yang dia berikan kepada Adriella itu.

''Fa-faham auntie,'' akur Adriella seraya mengangguk.

"Baguslah kalau kau faham tak adalah nanti aku nak bazirkan air liur aku ni hanya untuk buatkan kau faham," kata datin Carmella lalu berjalan dengan penuh lenggoknya turun ke bawah untuk menyambut kedatangan tetamu.

"Baguslah kalau kau faham tak adalah nanti aku nak bazirkan air liur aku ni hanya untuk buatkan kau faham," kata datin Carmella lalu berjalan dengan penuh lenggoknya turun ke bawah untuk menyambut kedatangan tetamu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

''Hm this dress is so nice!ketara sangat nampak bentuk badan aku yang lawa ni," Lara tersenyum sendiri lalu menyapu minyak wangi ditubuh rampingnya itu. Rambutnya dilepaskan supaya nampak tambah berseri ditambahkan pula dengan makeup di mukanya. Dia kelihatan seolah olah artis Thailand sahaja ketika ini membuatkan dia tidak  berhenti memuji dirinya berulang kali.

Sebelum keluar dari bilik, untuk kali yang terakhir Lara menilik wajahnya dicermin sebelum keluar. Im so damn pretty!

Adriella dan Lara bertembung semasa turun ketangga. Lara segera memandang Adriella dari atas kebawah sebelum mengejak dengan penampilan yang ada pada Adriella itu.

''Huh!seriously!this is your style!so bad

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

''Huh!seriously!this is your style!so bad. Kau sebenarnya nak pergi mana eh?kesian kau, tak pernah belajar tentang fesyen,'' ujarnya lalu menyambung semula langkah untuk sampai ke tingkat bawah. Adriella hanya diam menunduk ke bawah. Dia memegang hujung bajunya dengan penuh geram bertambah pula sedih. Setiap apa yang mereka hina ke arahnya itu pasti terkesan di dalam hati cuma dia terpaksa untuk menyabarkan hatinya.

Mereka memang tak pernah berasa bosan ke nak perli aku hari-hari? Katanya di dalam hati dan mahu berpatah balik namun namanya dipanggil. Ayah?ayah panggil aku?

Adriella terpaksa turun ke bawah walaupun hatinya mahu tidak mahu sahaja untuk turun ke tingkat bawah. Dan ketika itu dilihatnya sudah ramai tetamu yang berada di dalam rumah dan mungkin hanya beberapa sahaja lagi tetamu yang masih berada dil luar rumah banglo itu.

Memandangkan rumah banglo tersebut agak luas tambahan pula ramai tetamu Adriella susah mencari ayahnya. Tadi aku dengar suara ayah panggil aku tapi tak nampak pula ayah kat mana.

''Datin Carmella?mana satu ya anak kau?kat hujung tu ke atau kat depan?'' seorang wanita bertanya dengan ramahnya. Inilah soalan yang paling datin Carmella ingin dan nantikan.

''Anak aku yang kat depan tu yang cantik ala' model tu,'' balas datin Carmella sempat memuji anaknya sendiri. Wanita itu hanya tersenyum mengangguk. Macam biasalah, datin Carmella memang dikenali dengan sikapnya yang suka angkat bakul sendiri. Kadang kalau tak ada orang yang nak tanya pun dia sendiri yang akan memberitahu itu ini.

''Memang cantiklah anak datin," puji wanita itu lagi. Apa lagi memang banggalah datin Carmella apabila mendengar yang anaknya dipuji. ''Tapi makeup dia tu terlalu tebal,'' ujar wanita itu lagi. Senyuman datin Carmella terus mati. Sudah panas hatinya mendengar kata-kata wanita yang sama umur demgannya itu.

''Bukan apa anak aku tu saja nak makeup begitu sebab ada kesan lebam kat pipi dia,'' tipu datin Carmella. Dia hanya mampu untuk tersenyum paksa bagi menghilangkan rasa malu. Wanita tersebut hanya mengangguk sebelum berlalu pergi.

Lara menilik satu per satu lelaki yang berada dihadapannya. Matanya terhenti tatkala memandang seorang jejaka yang amat tampam dimatanya . He smile is so awesome I like it. Idea terus muncul membuatkan Lara tersenyum sendiri.

Lara pergi membawa segelas jus dengan berjalan lenggang lenggok ke arah lelaki itu. Apabila dia semakin hampir dengan lelaki itu dia berlakon seperti terjatuh dan dengan pantasnya lelaki itu menyambutnya. Lagi sekali dia sengaja menjatuhkan gelas yang berisi jus itu kebaju lelaki tersebut. Nasib baiklah tiada pemerhati mereka ketika itu kecuali datin Carmella yang sudah mula tersenyum gembira.

''Er-maaf. I minta maaf sangat-sangat. I tak sengaja lantai ni licin sangat ," Lara berpura pura memegang kakinya seakan-akan dalam kesakitan.

''Its okey, I tolong you,'' lelaki itu segera membantu Lara untuk berdiri namun Lara sengaja membuatkan dirinya terjatuh semula.

''Auch!lutut I ni haa sakit sangat," Lara memegang lututnya dan sengaja menaikkan sedikit kain dressnya supaya bahagian pahanya itu nampak menggoda di mata lelaki itu.

Tidak mahu membuang masa, lelaki tersebut terus mengangkat tubuh ramping Lara. I like this girl she can play. Lelaki itu berkata dalam hati dan mungkin gadis ini akan menjadi santapannya malam ini.

''Hantarkan I sampai kat bilik please,'' kata Lara dan sengaja memegang lembut bahagian dada milik lelaki itu.

''Okey anything for you,'' Lara tersenyum menggoda apabila mendengar balasan lelaki itu yang seolah-olah sudah jatuh di tangannya.

Hello this is Lara, memang tak ada seorang pun yang akan menang kalau dengan I.







Sorry for some typo and make sure do vote/comment.

Dangerous Love [C]Where stories live. Discover now