Dangerous Love | 11 ♡

24.4K 751 25
                                    

               ISAAC ADLER tersenyum sinis ke arah Adriella

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


               ISAAC ADLER tersenyum sinis ke arah Adriella. Permintaan dia tak berat mana pun tetapi kalau bagi Adriella bagaikan nak jatuh jantung pun ada.

''So how?kalau kau rasa ini susah kau kena bayar aku sebanyak RM10,0000 sebagai ganti rugi,'' sengaja dikaitkan tentang duit untuk menakutkan Adriella memandangkan tadi gadis itu berkata yang dia tak punya duit.

''Boleh tak ka-kalau encik tukar permintaan lain?aku rasa permintaan ni susah sangat,''
Adriella berkata sambil menunduk memandang ke bawah. Langsung tidak mahu memandang wajah jejaka di hadapannya. Walaupun tidak berapa nak cam wajah Isaac itu tetapi dia yakin sangat lelaki itu memiliki wajah yang memang kacak.

''Okey fine!kalau macam tu kau akan jadi pembantu rumah aku untuk selama-lamanya,'' melopong mulut Adriella mendengar permintaan kedua oleh Isaac itu sehinggakan kepalanya yang menunduk tadi terangkat. Mak ai hensem!

''Maksud encik pembantu rumah ni yang macam mana?"

''Macam biasa. Kenapa?masih tak suka?" ujar Isaac lagi.

Adriella laju menggelangkan kepala. Tak mengapa, dia lebih rela menjadi pembantu rumah daripada menjadi perempuan simpanan dari lelaki ini.

''Ak-aku terima,'' senyuman terukir dibibir Isaac. Senyuman kemenangan. Lelaki berpakej macam dia tidak akan ada perempuan yang boleh menolak semudah itu.

''So kau kena ikut aku sekarang tanpa sebarang bantahan!kau faham?" Adriella terus menganggukkan kepalanya.

Sport car milik Isaac berhenti di depan rumah mewah yang bertingkat itu. Adriella sekali lagi melopong melihat rumah yang sebesar dan semewah dihadapannya sekarang. Tidak sangka yang lelaki itu berasal dari keluarga berada.

Cermin kereta diketuk membuatkan Adriella tersentak. Dia melihat ke arah Isaac yang memandangnya tajam dari luar kereta. Alamak dia marah ke?

''Untuk pengetahuan kau, aku paling pantang orang yang lembik macam kau!'' marah Isaac sambil memandang Adriella dengan pandangan tajam. Geram pula aku dengan perempuan ni!

''Ma-maaf encik,'' ujar Adriella dan hanya menunduk. Isaac hanya mendengus geram lalu jalan meninggalkan Adriella begitu sahaja.

Adriella hanya mengikuti Isaac dari belakang. Pintu rumah dibuka dan kelihatan beberapa orang perempuan berbaris disepanjang jalan.

''Mereka semua ni siapa?'' Adriella berkata walaupun dalam hati dia takut untuk bertanya soalan kepada lelaki itu.

Isaac tidak memberi sebarang respon malah hanya meneruskan langkah.

''Selamat malam tuan,'' kedengaran salam diberikan oleh beberapa pembantu didalam rumah itu dan Isaac pula hanya tersenyum.

''Daisy tolong tunjukkan bilik untuk perempuan ni,'' seorang gadis yang berpakaian serba hitam lantas menuju ke arah Adriella.

"Baik tuan. Jom," Daisy membawa Adriella ke tingkat atas. Boleh tahan juga tangga dalam rumah ni macam nak patah kaki aku pun ada.

''Ini bilik awak. Pastikan rehat dengan secukupnya kerana esok pagi awak akan mula bekerja. Selamat malam,'' Daisy pun terus berlalu dari bilik yang menempatkan Adriella itu.

Ruang dalam bilik itu sangat luas berbanding bilik di rumah Adriella. Perhiasan didalam bilik tersebut juga sangat unik dan cantik. Semua alatan kelengkapan dibilik itu juga lengkap 100%. Kini, Adriella hanya perlu membaringkan badannya di atas katil sebelum pergi membersihkan diri.

***

Pintu bilik diketuk oleh seseorang dari luar dan pada masa yang sama juga Adriella sedang mandi membuatkan dia tidak mendengar ketukan itu.

''Tuan!'' panggil Daisy apabila ternampak Isaac yang baru sahaja turun ke tingkat bawah. Segera lelaki itu berpaling ke arah Daisy.

''Ni haa!dah lama saya ketuk pintu bilik dia tapi masih belum ada sebarang respon,'' ujar Daisy.

''Daisy turun dulu biar aku yang uruskan,'' kata Isaac. Daisy hanya tersenyum lalu turun ke tingkat bawah untuk menyambung semula kerjanya yang tergendala sebentar tadi.

Isaac terus mengambil kunci pendua di biliknya. Hairan pula dia dengan Adriella yang baru pertama kali menjejak di rumahnya tapi sudah mula buat perangai.

Setelah pintu berjaya dibuka. Isaac memandang ke arah katil yang bersih dan tidak ada pun Adriella di situ. Eh minah tu tak tidur rupanya.

Kedengaran pancuran air di bilik mandi yang membuatkan Isaac segera mengetuk pintu bilik air itu beberapa kali.

Adriella yang sedang mandi terhenti seketika apabila terdengar ketukan pintu bilik air. Dalam fikirannya mungkin itu ialah Daisy. Dia pun segera mengambil tuala mandi dan melilitkan ke badannya lalu pergi membuka pintu bilik mandi namun wajah Isaac yang muncul dan bukannya Daisy seperti yang disangkanya.

Arghh!...




Vote mencecah 100++baru sis update balik okey👍jangan marah kalau author lambat update kalau ikutkan hati author nak sambung balik pada bulan 😯.Kalau nak ayee teruskan sahaja vote mesti cecah seperti mana yang author minta hehe😚

Dangerous Love [C]Where stories live. Discover now