Lelong - Part 27

1.2K 9 0
                                    

"Kau tahu kan yang kali pertama kau lihat rumah ini dihias cantik menjadi tempat lelongan gadis untuk dibida oleh lelaki jahanam yang mempunyai banyak duit adalah semasa aku masih hidup dan menjadi penghuni rumah ini?"

Sarafina datang di dalam mimpi (realiti?) aku ketika aku terlelap menunggu malam. Aku sudah siap bermekap, rambut didandan dan dipakai dengan pakaian yang menggiurkan pada pukul 5 petang. Kak Rubi dan Kery telah meninggalkan aku di dalam bilik Ibu. 

Ibu mengintai memastikan aku telah mencapai piawai yang telah ditetapkannya sambil menjemput Kak Rubi dan Kery keluar membiarkan aku keseorangan.

"Okay. Dia kelihatan cukup dewasa dan akan melepasi segala tanggapan dia terlalu muda. Macamlah diorang akan persoalkan umur dia. Jika dengan wajah yang secantik dan badan macam dia tak boleh buat duit yang banyak untuk aku dengan kehadiran jantan-jantan yang datang nak  menaburkan benih diorang di sini dunia ni memang dah nak kiamat. Bagus kerja kau Rubi dan sapa nama kawan kau ni? Kery? Jom aku bayar hasil tangan kau di dapur. Aku rasa aku nak kau touch up beberapa budak lain. Tukang mekap dan pendandan yang lain tak buat kerja secantik korang. Macamana kau dapat tukar wajah budak comot ni jadi secantik ni memang aku kagum."

Masih terlalu awal untuk aku dipanggil keluar. 

Ibu tidak datang semula ke dalam bilik setelah jam menunjukkan 6 petang. Aku yang mula-mula duduk di bucu katil lengkap berkasut tumit tinggi berwarna putih mula resah. 

Aku bangun dan bermain dengan pakaian yang dipakaikan. Aku memperagakan badan aku yang terdedah di bahagian strategik yang bakal menggoncang beberapa dunia lelaki. Aku genggam payudaraku yang masih muda dan bersaiz kanak-kanak yang dihias dan dimekap menjadi payudara seorang gadis berumur 17 tahun. Aku membuat lurah yang dalam dengan merapatkan kedua payudaraku.

Aku buka kelangkang aku supaya nampak semua yang tersorok di celahnya. Aku mencangkung dan mempamerkan seluar dalam aku yang mempunyai bukaan di celahnya dan aku ketawa melihat pakaian dalam yang lucah itu.

Aku duduk kembali di bucu katil dan bermain-main dengan rambut aku yang kini ikal mayang.

Mata aku menjadi berat. Aku baring di atas katil dan memejamkan mata aku. Aku yakin mekap, dandanan dan pakaian aku tidak akan berubah jika aku memelapkan mataku seketika.

Ah, jika aku kusut masai pun lebih baik. Bukannya aku rela diri aku diperdagang dijual beli untuk ditukar dengan wang yang tidak akan dapat aku nikmati langsung. Mungkin jika aku dapat menggunakan wang yang bertukar tangan itu hati aku lebih menerima nasib diriku.

Pada saat kepalaku tersentuh bantal di atas katil itu mata aku terus lena. Lena yang aku alami terus mencampak aku ke alam mimpi. Aku jatuh ke rumah agam itu dengan satu dentuman yang aku rasa di badan aku. 

Mimpi aku dihos oleh Sarafina. Lokasi penggambaran mimpi itu adalah di rumah agam itu.

"Hari ini aku adalah hos yang akan menceritakan peristiwa lelongan diri aku yang bakal kau hadapi nanti. Kau ingat aku di sini dahulu sebagai apa? Kau sebenarnya adalah sebahagian daripada rumah ini ketika aku menjadi lelongan tetapi aku tahu kau tidak mengingati langsung hari itu. Hari yang jahanam bagiku dan permulaan kepada keadaan yang menyebabkan aku mengambil nyawaku sendiri."

Sarafina membawa aku berjalan di sekeliling kolam renang memperlihatkan makanan disiapkan untuk para tetamu. Kambing golek di atas panggang; kepak ayam dibakar; daging digril di atas api; pelbagai jenis satay disiapkan. Setiap satu mempunyai stesen hidangan dengan chef wanita berpakaian seksi. 

Kami masuk ke ruang tamu dan ia penuh dengan beberapa kumpulan lelaki yang dilayan oleh gadis-gadis yang tidak memakai seurat benang pun. 

Setiap lelaki di ruang tamu memegang samada bir di dalam gelas besar atau gelas champagne yang penuh. Lelaki-lelaki ini disuap makannya dan kemudian meneguk air di dalam gelas yang mereka pegang. Ada juga yang menikmati arak yang disediakan daripada gelas yang dipegang oleh gadis yang duduk di peha mereka.

KEJAM #Wattys2019Where stories live. Discover now