chapter 2

1.8K 119 10
                                    

JARABEL EDEN

Saya berdiri di depan pintu kelas 4C . Saya pandang ja lelaki pujaan saya iaitu si Tape atau full name dia Terrance Willard . Terpesona saya tingu muka dia . Mata dia sepet dan senyuman dia yang bulih2 bikin melting sampai jiwa raga . Tinggi lagi dia . Saya lama suda crush sama si Tape tapi nda berani mau luah sama dia . Maklum la saya ni bukan kategori perempuan yang cantik di sekolah . Pakaian saya pun lebih kurang macam lelaki ja . Saya pernah cuba mau pakai pakaian girlish tapi macam malu ba saya . Mana tau angin limpas tiba2 skirt saya pandai terbang2 sampai nampak santut ka . Aiii .. nda sanggup saya rasa  kalau betul terjadi tu . Lagi saya nda pandai lagi mau pakai wedges atau heels . Thats why la mummy selalu membebel tingu gaya saya berpakaian . Nasib daddy sporting ja .

"Uiii .. berangan kawin ka ?" Si Clara a.k.a my bestfriend tepuk bahu saya . Punya terkejut saya sampai melatah di depan pintu kelas 3C . Siap bikin gaya bersilat lagi saya sebab terlampau terkejut . Nda tau la apa yang keluar dari mulut saya masa saya terlatah tu . Ketawa semua orang tingu saya termasuk la si Tape . Masa ni saya rasa macam the end of the world suda sebab malu kena ketawa sama orang terutama sekali si Tape pujaan hati saya .

Laju2 saya jalan keluar dari tu kelas dengan perasaan yang bercampur baur . Kalau ikut hati saya mau ja saya hantuk2 kepala si Clara sebab buat saya terkejut tapi nda juga saya mau . Kasian dia kalau kena belasah saya . Suda la dia tu girly2 sana . Cuma dia nda mengada2 ala2 princess ja . Sebab tu dia bulih berkawan sama saya .

Si Clara ni pandai yang berkaitan fesyen2 dan menjahit . Banyak lelaki mau sama dia tapi dia ja yang belum mau . Masih muda debilang . Mimang muda pun sebab baru ja 16 tahun kan kami ni .

Selalu la dia nasihat saya suruh fesyen yang up to dated kunun . Tapi betul2 saya nda mau oh . Selesa lagi saya sama t shirt , jeans and kasut vans saya . And not forgetting my sweater and my cap .

"Ko crush sama si Tape macam suda setahun oh .. tapi kai masih belum lagi make your move .. jangan ja nanti kena kebas orang .. putih mata kau nanti .."si Clara bilang di belakang saya . Macam mau ja saya cilikan mulut dia sebab cakap benda yang menyakitkan hati .

"How ? How the hell am i gonna do that ? I barely spoke even 3 words in front of him .. macam mana kau mau suruh saya kasitau dia feeling saya ni ?" Saya bilang sama Clara .

"U are such a coward Eden .." -  clara

"I am not .. i'm just ... over protective .. thats all .."saya bilang sama Clara . Si Clara rolled eyes ja dingar alasan saya .

Over protective kunun !

Padahal bila berdepan sama Tape , lidah saya jadi kelu dan suara saya macam teda ja mau keluar . Macam OKU bisu pun ada saya rasa bila berdepan sama Tape . Bukan saya nda pernah cuba tapi failed !

Yes .. i'm a coward macam yang si Clara bilang tapi hell no saya mau mengaku !

Saya kemas2 barang atas meja saya dan kasi masuk ke dalam beg saya . Tiba2 si Clara berlari teriak2 lagi panggil saya . Sikit lagi dia mau tergelincir berlari tu .

"Eden .. eden ! Come quick ! Si Cliff gaduh di atas !" Debilang dengan muka cemas .

"What ? Nda serik2 ka tu budak ?"- me

"Cepat la !!" - Clara

"Kau pigi report sama cikgu cepat .. saya naik atas sekarang !" Saya bilang sama Clara . Walaupun sakit hati dan selalu gaduh sama si Cliff tapi tetap la juga dia childhood friend saya . Family kami berkawan lagi tu . Sedikit sebanyak tetap la saya ada risau sama dia . Manatau mati kena pukul ka dia sana , nda sempat saya mau minta maaf nanti . Palisss paliss ... minta dijauhkan !

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now