chapter 3

1.4K 113 12
                                    

CLIFF POV

Saya perhati ja si Eden dan Clara bawa si Daniella ke kantin . Hati saya ni betul2 ba mau kenal sama Daniella tapi si Eden sentiasa ja kacau daun . I have to do something !

Nda kan sebab perkara kecil ja saya mau give up suda . Bukan keturunan Skyes ja kalau cepat mengalah ! Huh! Wait for me bebeh !

"Uiii spender superman .. apa kau termenung sana ? Hahaha .." datang si Biew tepuk bahu saya . Rasa mau memaki ja saya bila dia panggil saya macam tu . Bansi oh ! Nda pandai diurang lupa tu hal yang memalukan .

"Kau sebut lagi pasal tu spender superman , pecah muka kau sana .." saya bilang sama Biew .

"Woo woo .. someone's not in a good mood .."Biew angkat kedua2 tangan dia ke atas . Tau pun takut !

"Kenapa ni ? Come on .."Biew tanya lagi saya .

"Daniella .. "saya bilang perlahan .

"Daniella ?? Kenapa dengan Daniella ?" Biew tanya saya .

"Sombong betul ba dia ..shit !!" Saya tumbuk tu dinding di sebelah saya . Geram sama malu bercampur semua di dalam hati saya . Geram sebab dia betul2 ikut ja cakap si Eden dan malu sebab setiap kali saya cakap sama dia , dia kasi angin2 ja saya . Macam saya nda wujud !

"So ? Kau mau buat apa sama dia ? "Biew tanya lagi .

"Saya rasa kita kena kasi dia the taste of her own medicine ! Kita kasi ajar dia supaya jangan menyombong masuk ke tempat orang .."saya bilang sambil genggam penumbuk .

"Wooo .. are u serious right now ? Kalau eden dapat tau macam mana ?" Biew tanya saya lagi .

"Paduli sama Eden .. selagi nda dapat sa nda kan puas hati .."saya bilang sama Biew . Muka Biew macam nda berapa setuju ja tapi saya nda peduli suda . Hati saya sakit kena angin2 begitu . Nda pernah perempuan buat saya begini !

Masa saya dan Biew mau jalan masuk balik ke kelas , mata saya ternampak si Eden berdiri di depan kelas 4C . Macam sedang mengintai someone . Saya suruh Biew masuk kelas dulu then perlahan saya berdiri di belakang Eden . Nda juga dia perasan saya suda dekat betul berdiri di belakang dia . Saya perhati dia dan saya cuba mau detect apa yang dia sedang tingu . Tiba2 lelaki yang di dalam kelas tu angkat tangan kepada kami atau lebih tepat lagi si Tape angkat tangan tingu saya . Saya angkat tangan balik sama dia . Si Eden mengelabah dan macam terkejut . Terus dia pusing badan mau lari dan dia terlanggar badan saya . Bertambah lagi terkejut tingu saya yang berdiri di belakang dia . Muka dia macam saspen betul mau melarikan diri . Saya rasa dia mau buat2 macam teda apa2 jadi . Dia ke tepi sikit dan mau kasi limpas ja saya tapi laju saya tarik tangan dia .

"Apa kau buat sini tadi ?" Saya tanya dia . Dia laju geleng2 kepala . Kulit muka dia yang putih bersih mula suda merah2 . Samada mau nangis atau menahan malu . Tapi Eden yang saya kenal bukan seorang yang cepat menangis .

"Kau .. kau suka sama Tape ka ?" Saya main agak2 ja tanya dia . Laju lagi dia geleng2 tapi muka dia makin nampak merah .

"Ahhhh .. kau suka Tape .. wow Eden .. u're a girl afterall .. sa ingat kau lesbo.. " saya bilang sama Eden . Tangan dia belum juga saya lepaskan .

"Hey cliff .. kenapa ni ?" Ada suara tegur saya dari belakang . Saya nampak muka Eden macam terkejut berkali ganda . Terus dia tunduk ja kepala . Saya pusing dan tingu si Tape tengah senyum tingu saya .

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now