chapter 4

1.3K 107 13
                                    

EDEN POV

Sakit hati saya berdiri di depan pintu kelas 4c . Mesra betul la tu perempuan gedik bercakap2 sama Tape . Siap pigang2 bertepuk2 bahu lagi . Si Tape pun melayan ja . Saya tingu tu gaya tu perempuan . Saya pandang diri saya sendiri . Then saya mengeluh . Jauh gia beza saya sama tu perempuan . Bida lagi gaya saya ni . Bukan saya nda mau jadi lemah gemalai macam perenpuan lain tapi saya nda pandai ba . Nda selesa saya rasa jalan lenggang lenggok macam sotong kurita .

Mau minta tolong si Clara , nda mau pula saya kacau dia sebab dia agak buzy join tu pertandingan berdebat antara sekolah . Kalau menang bulih pigi peringkat negeri suda dia .

"Nda puas lagi kau cuci mata ka ?" Tiba2 ada suara di belakang saya bikin saya terkejut . Nasib sa nda tersilat di depan kelas 4c macam tu hari . Kiayam betul si Cliff . Macam balik2 dia ja yang tangkap saya stalk si Tape !

"Diam lah !!" Saya pukul bahu dia . Hari2 saya pukul dia pun macam kebal suda badan dia kena pukul saya . Selamba ja muka dia macam nda sakit kena pukul .

Si Cliff ni ah .. bukan nda ensom saya tingu . Tapi teda feel ba saya pandang muka dia . Cute2 juga muka dia sebab mengikut sama antie Agnes . Tapi dia punya telinga penuh dengan anting dua2 belah .

"Uiihhh .. sa rasa kan .. mimang si Lindsay tu sedang mengurat si Tape .. abis la kau melepas .." perlahan suara Clifc tapi sebab dia cakap di tepi telinga saya jadi jelas saya dingar .

Terus rasa macam menyirap naik ke kepala darah saya rasa naik . Pukitai betul mulut si Cliff ni !

"Mulau !! Jangan kau mau bilang apa2 ahh .. saya cucuk tekak kau sana nanti biar kau nda bulih bercakap lagi .." saya kasi warning sama dia padahal hati saya suda mula binggung dan risau . Suda la saya angan2 mau first kiss sama si Tape . Ehh .. tergete pula !

"Saya confirm ba dalam 2 3 hari lagi dating la tu 2 urang .." Cliff bilang lagi . Saya jeling dia dan saya terus ja jalan ke kelas . Sakit hati saya !

Sepanjang hari di dalam kelas saya nda dapat mau fokus bila teringat apa yang Cliff bilang . 2 atau 3 hari ? Maksud nya saya kena cepat2 buat perubahan ka dalam masa 2 3 hari ni untuk mengurat si Tape la kan ? Sempat ka saya mau make the first move ? Nda memalukan kaitu ?

Masa balik sekolah tu saya cepat2 pigi kejar si Cliff . Saya mau tanya pendapat lelaki tentang apa yang lelaki lain suka dan hanya Cliff lelaki yang rapat dengan saya . Saya nampak dia dan James berjalan menuju ke motor .

"Cliff !!! Wait !!" Saya teriak panggil dia . Cepat diurang berdua toleh tingu saya .

"Aiii ..datang suda si nenek kebayan .." si Jamea bilang . Saya jeling ja dia . Sibuk betul ni lelaki !

"Sana la kau balik dulu ! Saya mau cakap sama Cliff .." saya bilang sama James .

"Bah .. saya balik dlu kilip .. ko hati2 arr .. nanti kene rugul sama nenek kebayan baru kau tau .." dia bilang sambil ketawa . Sempat lagi diurang buat tu handshake diurang yang entah apa2 ntah maksud dia . Si Cliff ketawa ja sama James .

"Cliff .  Saya  mau tanya pendapat kau !  Apa ko nampak pada saya ni ?" Saya tanya dia . Terus blur muka dia tingu saya .

"Apa juga maksud ko ni? Saya nampak ko la .. nda patut nampak hantu !" Debilang lagi . Buduuu ..

"Bukan la .. maksud saya .. apa yang nda betul pada saya .. apa yang perlu saya ubah supaya saya bulih jadi macam perempuan lain ?" Saya tanya lagi .

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now