chapter 11

1.2K 134 27
                                    

EDEN POV

Habis pakaian dalam almari sa kasi keluar dan cuba satu persatu tapi teda yang ngam di hati sa . Longgokan pakaian di tepi katil sa suda macam mau buka bundle baju suda .

Ohhh god ! Teda pakaian sa yang cantik ba untuk first date ! Saya baring di atas tilam sambil fikir2 patut ka sa pigi shopping beli pakaian baru . Tapi saya nda pandai mo buat pilihan sendiri . Terus mata sa ternampak satu paper bag di tepi dinding . Ehh ?? Tu bukan yang si CLiff kasi beli untuk sa tu hari ka ? Sekali dengan bra dan santut kalau nda silap tu .

Saya buka dan terus bersinar mata saya tingu . Yessss!! Thank u Cliff sebab kasi selamatkan saya lagi ni kali . Nasib baik ba tu hari Cliff kasi beli saya ni baju sama seluar sama bra dan santut . Ngam terus untuk saya keluar bisuk sama Tape . My guardian angel mangkali si CLiff . Senyum2 sendiri suda saya sana . Saya buang tu price tag dan cuba tu pakaian . Ngam ! Cantik pula saya pakai saya tingu di cermin . Sempat juga masuk bakul angkat sendiri . I can't wait for tomorrow !
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Awal suda saya bersiap . Sekejap2 saya tingu handphone manatau si Tape ada chat kasitau yang dia mau datang suda . Berdebar jantung saya mau pigi my first date . Ada lebih 10 kali mangkali saya double check barang dalam beg kecil saya . Lip balm , face powder , pad dan handphone . Tu pad sentiasa mengikuti saya sekarang sebab suda ada pengalaman ketebusan tu hari bikin saya jerak .

" hi morning honey .. u're early ?" Daddy bilang sambil kiss ubun2 kepala saya .

"I'm going on my first date today daddy .."saya bilang sama daddy .

"What ? First date ? With who ? Cliff ?"- daddy

"What ? Cliff ? No ! Sama lelaki kelas sebelah . Nama dia Tape .."- me

"Tape ? Tape or rape ? I dont like his name already .."- daddy

Dy .. dia tu baik ba .. budak pandai lgi.. "- me

"Baik ka nda , daddy yang decide nanti .. i dont want anyone take advantage of my precious daughter .."daddy bilang . Walaupun perlahan tapi berbaur warning .

"Okay dy .."- me

I'm sure daddy will like him ! He's a sweet guy . Teda reason daddy nda suka sama dia saya fikir2 sendiri .

Pukul 10 macam tu si Tape bilang dia suda di depan rumah saya . Saya laju pigi silik di tepi tingkap . Lebar terus senyuman saya tingu dia di depan rumah saya . So handsome and charming ! Shining2 suda mata saya tingu dia .

Bergaya betul dia saya tingu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bergaya betul dia saya tingu . Makin bikin kabak2 ginawo sa ! Laju saya pigi buka pintu .

"Hye Tape !" Saya bilang dalam nada yang agak nervous . Balik2 sa telan air liur sebab nervous .

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now