chapter 32

1.3K 161 22
                                    

CLARA POV

"Saya minta maaf .." tiba2 tu budak botak tarik saya ke dalam bilik kuliah yang kosong dan mengungkapkan kata maaf . Apakah maksud dia mau minta maaf sama saya ?

"Untuk apa ? Ko ada bikin salah besar ka sama saya sampai mau minta maaf begini ?" Saya tanya dia dan tarik tangan saya yang dia pigang . Saya akui yang tangan saya pandai bergegar dan jantung saya pandai berdegup laju bila dia sentuh tangan saya tadi .

"Ya .. saya suda buat kesilapan yang besar sama ko .. walaupun ko nda ingat tapi saya tetap perlu minta maaf .."- james

"Macam mana saya mau maafkan sesuatu yang saya nda tau ? Ka ko sengaja guna tektik ne untuk pikat saya ?" Saya sengaja lagi menduga dia . Dia angkat muka dan pandang straight ke  mata saya . Kiayam . Bergetar jantung saya kena panahan mata dia . Laju saya pandang ke arah yang lain .

"Ra .. ko betul2 nda ingat kah ? Nda ingat apa yang terjadi antara kita ? Apa yang sa suda buat sama ko sampai ko pindah sekolah dulu ?" Dia tanya saya . Nada suara dia serius .

Pindah sekolah ?

Saya suda lama ka kenal dengan dia ne ?

"Apa ba maksud ko ne ? Ko sure ka ko nda salah orang ? Mana tau nama ja sama dan muka iras sikit ja .. " saya bilang lagi tapi laju dia geleng2 kepala dia .

"Saya  tau saya nda salah orang .. nama ko Clara Rinrada Mcwilson .. ko tinggal sama mummy ko seja sebab daddy ko suda lama meninggal .. dan .. dan .. ko ada tahi lalat di bawah pusat ko ..dan juga di paha sebelah kiri ko .. ko sangat pandai di sekolah dulu dan ko seorang yang sangat lemah lembut .. saya yang rasmi first kiss ko dan ..... " debilang dengan bersungguh2 tapi hanya tergantung di situ seja . Saya tunggu2 juga tapi macam dia nda mampu mau teruskan lagi .

"Jangan bilang ko yang rasmi virgin saya ???" Sengaja saya tembak begitu untuk tingu reaksi dia . Saya harap2  dia geleng kepala tapi malangnya dia angguk kepala pula . Masa ne saya rasa macam langit semua runtuh menimpa saya .

I am not a virgin anymore ??!!

Saya terdiam .

Sia2 saya jaga diri saya dari ditiduri lelaki selama ni kalau betul la ni budak botak di depan saya suda kasi rasmi saya . Tapi siapa dia ? Kenapa dia bulih tau semua tentang saya ? Dan betul kah dia merasmikan saya ?

Kalau betul dia suda  rasmi virgin saya  , sepa ba dia sama saya dulu ? Boyfriend ? Scandal ? One night stand ? Crush ?

Banyak soalan muncul di otak saya secara bertalu2 . Tiba2 saya rasa  kepala saya sakit . Kali ne sakit dengan pelbagai imbasan yang nda pernah saya  nampak selama ne . Saya genggam jari saya dan masuk ke ke dalam poket demi menahan sakit kepala saya . Imbasan muka James yang sedang memegang handphone sambil tersenyum .. imbasan saya sedang berbaring tanpa seurat benang pun di atas katil dengan james yang sedang nyenyak tidur di sebelah saya ... what the fuck is that ??!!

"Are u oka ra ?" Dia tanya bila nampak saya berpeluh2 dan terdiam .

"Get out ! Saya perlu berfikir dulu .. nanti sa cari ko lagi .." saya bilang sambil menahan sakit kepala saya .

"Tapi ra .."masih lagi dia mau bercakap tapi saya angkat ja tangan saya suruh dia diam .

"Just GET OUT NOW !!" Saya teriak sana suruh dia keluar . Teragak2 lagi dia mau keluar tapi perlahan dia melangkah juga keluar . Bila saya dingar tu pintu suda tertutup , terus saya terjatuh ke lantai sambil menyandar di dinding .

DHR : THE LEGACYDonde viven las historias. Descúbrelo ahora