chapter 23

1.3K 213 40
                                    

CLARA POV

James !

Saya pun nda tau kenapa saya terlampau suka dia sampai saya sanggup dilakukan seperti binatang . Saya  tau juga yang dia nda mau lupakan Olive . Ya . Olive adalah kawan rapat saya semasa dia masih hidup . Saya berkawan sama Olive dari kecil lagi . Teda rahsia antara saya dan Olive . Pertama kali ternampak James dulu , saya mimang suda jatuh hati tapi saya nda berani mau bagitau . Nda sangka Olive pun mempunyai perasaan yang sama dengan saya . Begini la ba kan kalau suda bestfriends . Minat benda pun sama sampai lelaki pun sama taste . Si Olive ne berani . Dia confess sama James masa form 2 tapi kena reject sama James . Tapi dia nda putus asa . Dia buat apa seja untuk ambil hati si James tapi teda la sampai tahap saya yang sanggup serah diri pada James . Akhirnya dia berjaya kasi tunduk si hati batu JAMES ANGELO VEJVONGSA .

Nda lama juga diurang bercinta sebab nda lama kemudian si Olive tiba2 ja bunuh diri . Nda tau apa sebabnya . This is the only thing yang si Olive kasi rahsia dari saya . Setiap date dia dan James , dia akan ceritakan betapa baik dan sweetnya si James . Hati saya sakit dan perasaan dengki saya kuat menguasai diri tapi saya nda mampu mo rampas kebahagiaan Olive . Dan saya tau yang James nda akan suka sama saya . Tapi separuh dari hati saya walaupun kecewa sama kematian Olive , separuh lagi hati saya rasa lega sebab mungkin ini takdir saya untuk mengejar cinta James .

Saya nda berani pun mau kasitau sama sesiapa tentang perasaan saya ne . Not even Eden .

Saya pandang James yang kepenatan tidur di sebelah saya . Mengalir air mata saya . Betul2 dia bikin saya macam binatang . Siap dia rakam lagi aksi saya tadi . Kalau dia betul ada hati dan perasaan , dia akan buang tu video . Itu ja yang saya harapkan .

"Olive .. no olive .. jangan tinggalkan sa .." dia mengigau lagi . Suda 2 kali saya tidur sama dia dan dia mimang akan mengigau panggil nama Olive . Betul2  dia nda bulih move on lagi walaupun suda dekat setahun Olive pergi . Dia mengigau sambil tangan dia ke atas menarik sesuatu . Saya terus guyang2 badan dia . Laju dia buka terus mata dan terus tingu saya . Bila dia nampak ja muka saya terus dia tulak saya ke tepi . Serius muka dia tingu saya .

"Just the perfect timing .. ready for another  episode ?" Dia tanya sambil menindih badan saya . Saya diam ja menahan berat badan dia . Kecil ja ba badan saya kalau mo banding sama dia . Ada lagi ba isi badan Daniella sama Eden . Bila tingu saya diam ja , dia smirk . Teda mo tunggu lama . Dia terus ja kasi masuk tu lelew dia walaupun belum betul2 basah tapi dia kasi paksa ja masuk . And kali ne dia nda rakam suda . Sakit sebab masih kesat tapi dia kasi surung juga masuk . Berkerut2 muka saya menahan . Kalau Eden sama Daniella tau mesti diurang pikir saya  ne  bitch betul .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Ra .. care to explain what the hell is this ?" Eden dan Daniella pigi ke arah saya . Belum lagi sempat saya masuk ke pagar sekolah tu pagi . Si Eden kasi hulur handphone dia . Saya sambut dan tingu . Sana video saya yang si James rakam tu ari . Nda sedar mengalir air mata saya tingu tu aksi saya yang dia rakam . Sial ko James ! Betul2 ko nda berperasaan !!

"Bukan saya baitu .. muka ja serupa mangkali..." saya bilang cuba untuk menafikan .

"Saya pun fikir begitu ba Ra tapi kenapa ada nama ko sana ?" Daniella bilang sambil tutup tu handphone . Saya cuma angkat bahu ja . Masa ne saya suda  rasa mo menangis dan balik ja . Kima ba James !!

"Mana ba kamurang dapat tu ?"- me

"Ada kena post by unknown number kepada kami semua .. now its all over our school whatsaap group .. ko nda da check kah ?" Eden bilang lagi dengan muka yang cemas . Saya tau dia takut2 kalau yang dalam video tu betul2 saya . Mimang pun betul2 saya tu .

DHR : THE LEGACYDonde viven las historias. Descúbrelo ahora