Chapter 42

1.7K 166 17
                                    

CLIFF POV

Nafas saya rasa tersekat2 dan dada saya rasa sakit untuk mau terus menarik nafas dalam2.  Riuh keadaan bilik saya dalam sekelip mata.  Uncle Kellin cepat2 mendukung Copeland dan bawa keluar dari bilik saya.  Dalam keadaan cemas tu saya masih juga mau sibuk tingu si Copeland. Daddy datang belai kepala saya dan kiss dahi saya.  Then lepas tu dia ikut Uncle Kellin keluar bawa Copeland. 

Kenapa dengan Copeland?

Kenapa muka dia pucat dan hidung dia berdarah?

Kenapa dia pingsan?

Adakah ini semua disebabkan oleh saya?

"Cliff baby..  Nasib ko sedar suda..  Syukur Tuhan! "menangis mummy saya peluk2 saya. 

Perit!

Masih terasa perit bekas luka di perut saya. Bukan perit di luar tapi di bahagian dalam. Terasa masih bleeding macam malam saya kena tikam tu. Saya pandang muka seorang demi seorang yang di depan saya.  Mummy.  Mummy Amy yang berabis peluk saya.  Eden di hujung kaki saya mengelap air mata sambil tersenyum. Pumpkin di sebelah kiri saya seolah2 mengantikan si Copeland sana. 

Pumpkin berdiri sana sambil tingu saya.  Dikuis2 jari saya dengan jari telunjuk dia. Muka dia nampak sedih.

"pum..  Pumpkin.. Sini la dekat.. Abang.. "saya panggil dia suruh pigi dekat saya.  Airmata dia jatuh menitis ke pipi.  Punya sayu tu muka dia. Saya cuba angkat tangan untuk pigang tangan dia. Tiba2 dia berlari dan peluk saya kuat sambil menangis2.

"i thought u leave me already.. Huuuu.... " berabis dia menangis sana.

"no la..  Mana bulih sa mau tinggalkan adik sa yang cenggeng ne? Nanti sepa yang mau tapis boyfriend ko dan pukul lelaki yang kasi sakit hati adik kesayangan sa ne?" saya bilang sama pumpkin sambil belai rambut dia.

"i'm glad u awake my baby.. We all are.. "mummy Amy kiss dahi saya.  Muka dia pun basah dengan airmata dia. Mummy peluk lagi saya seolah2 nda mau lepas.

"Eden.. Don't u miss me too?" saya sengaja tanya menduga hati dia. Padahal saya dingar juga semua luahan hati orang yang berada di sekeliling saya masa nda sedar. Mummy dan mummy Amy tersenyum. Seolah2 faham dengan keadaan saya dan Eden, diurang bawa pumpkin keluar dari bilik saya.  Tinggal lah saya dan Eden bersendirian.

"are you just gonna sit there? Tia mo peluk sa ka? "saya kacau dia lagi. Tunduk dia sambil main dengan hujung selimut saya. Saya kuis2 tangan dia pakai hujung jari kaki saya. Mau bangun pigi tempat dia macam masih sakit pula luka saya ne.

" Eden..  Sayang... "saya panggil dia lagi. Angkat muka terus dia dingar saya panggil dia sayang. Merah muka dia menangis sana.

"saya fikir ko nda akan bangun lagi.. Kenapa ba ko tidur lama betul? Kalau ko nda bangun2 macam mana? Ko mimang suka ka siksa perasaan saya?" debilang lagi sambil menangis.

"manada sa siksa perasaan ko sayang.. Sa rehat ja tu kejap.. Sini la..  Nda mau peluk sa kah? Sa rindu ba mo peluk girlfriend sa yang cry baby ne.. "saya bilang sambik senyum. Kasian betul saya tingu muka dia merah menangis sana dengan nafas dia yang tersekat2 sebab terlampau menangis.

Perlahan dia bangun dan alihkan tempat duduk dia ke tepi katil saya dekat dengan saya. Dia pigang tangan saya dan letak di pipi dia.

"don't do that again.. Saya betul2 takut..  Kalau ko mati.. Sepa mau kawin sama saya? Suda la saya suda kasi semua  pada ko.. "dia bilang teresak2 sana.  Saya belai muka dia dan saya belai rambut dia pula.

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now