chapter 16

1.3K 147 31
                                    

EDEN POV

U've got to be fuckin' kidding me !!!

Saya kasi duduk bagus2 si Cliff di dinding . Bulih2 pula lepas kami kiss tadi , tiba2 dia pingsan . Suda la sini gelap . Nasib tu batang penyapu nda jatuh kena kepala dia kalau tidak makin parah mangkali luka di kepala dia ni . Saya buka tu pintu dan tingu teda suda orang di sekeliling . Kelas suda mula jadi teda suda orang sana .

Saya seret Cliff keluar dari sana . Kima betul ! Punya berat ni si gaman . Ada makan besi ka apa ni berat begini ?

"Help me .. help .. " saya panggil tu antie cleaner yang sedang mop lantai di koridor . Diurang terkejut tingu saya sedang seret si Cliff . Habis penyapu diurang campak ke lantai dan laju2 diurang tulung saya pigang Cliff .

"Apa suda jadi ne ?"- antie cleaner

"Nda tau .. dia pingsan ne .. tulung ba dulu .. "- me

Diurang angkat Cliff ke bilik rawatan dan buat paramedik buat rawatan kepada Cliff .

"Macam mana dia ? "- me

"Panas badan dia .. mangkali sebab luka di kepala dia .. kasi dia rehat ja sini .. kalau dia suda bangun baru bulih suruh dia balik .."-nurse sekolah

"Saya kasi kawan dia sini ja la .."saya bilang sama tu nurse . Dia angguk dan terus keluar . Saya duduk di sebelah katil Cliff . Kenapa la kau bulih2 pingsan masa kita tengah mau cipta romantik moments ? Saya tingu muka Cliff yang sedang baring sana . His eyes .. his lips .. buta ka saya nda perasan semua ni selama ni ? Atau adakah ni mata saya yang sedang angau sama ni lelaki di depan saya ? Saya pun nda pasti . Seriously saya nda sangka yang saya betul2 ada feeling sama Cliff . I mean , i saw him everyday since i was little . I argue with him at almost everything . We were never really in a good terms but we always solve things together . Walaupun dia ada Biew dan James sebagai Bff kunyit dia sebab diurang pigi mana2 sama2 , but still i know everything because selalu kami bersama .

But lately , sejak saya buat tu make over , macam ada jarak antara kami . But still , saya nda dapat jadi diri saya sendiri bila saya bersama si Tape sebelum ni . Hanya bersama Cliff saya bulih jadi diri sendiri . He saw me when i was invisible .

2 jam berlalu , baru si Cliff bergerak sikit macam baru berjaga . Saya yang kebosanan sana terus laju2 pigi ke arah Cliff .

"Cliff .. cliff .. ko bangun suda kaini ?" Teruja saya tingu dia mula suda mau buka mata . Perlahan dia buka mata dan dia tingu saya . I thought he will smile when he sees me . But i am wrong . He was shocked ! Macam tingu hantu ja ! And he even screamed his lungs out to express how shock he was .

"Arrghhhh !!!! " dia teriak dan terguling jatuh dari katil . Luckily dia nda bump his head di lantai . Kalau tidak , mimang jadi masalah besar lagi nanti .

"What the hell Cliff ? Perlu ka kau takut begitu sekali ?" Rasa annoyed saya tingu tu gaya dia begitu . Ikut hati mimang saya tampar ja dia kuat2 biar bagus2 sikit tu gaya dia .

"Sorry .. sa terkejut tadi .. macam mimpi pulak ..ouchh ... my head .." dia pigang belakang kepala dia . Sakit mangkali .

"Are u okay ? Mana yang sakit ?" Saya pigi ke arah dia dan belek tingu kepala dia . Teda juga bleeding balik . Thank god ! Dia sandar di dinding dan masih duduk di lantai .

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now