chapter 7

1.2K 139 21
                                    

CLIFF POV

Lepas makan , saya bawa si Eden pigi salon area B.B juga . Malas mau pigi jauh kan . Lagipun ni budak nampak macam kepenatan juga . Lepas dia melahap 2 set big mac , bulih2 pula dia sendawa kuat2 dalam tu McD . Kin malu betul ! Macam mana la dia ni bulih lahir sebagai perempuan ? Teda langsung ciri2 perempuan yang saya tingu . Duduk pun silang kaki di bangku sambil makan .

"Mau pigi mana lagi kita ba ? Sa penat suda .. mengantuk lagi ni .." debilang sambil gusuk2 mata dia sana . Saya tarik ja tangan dia bawa dia ke salon yang ada full treatment and ada manicure sama padicure sekali . Seram saya tingu tu kuku senget2 macam kena gigit penyu . Saya suspect ni orang mimang nda pernah buat apa2 untuk jaga kecantikan ba . Nasib la kulit muka dia licin tanpa ada jerawat macam remaja lain .

"Ikut ja jangan banyak cakap sana .." saya tarik dia masuk tu salon dan suruh dia duduk .

"Can u make over her please ? Mani padi and treat her hair .. perm it or rebond it .. as long as it looks good on her .." saya bilang sama tu stylist yang ada di sana .

"Do u need facial and face treatment too for her ? I mean her eyebrows need to be reshaped and her skin is kind of dry .. " tu stylist bilang sama saya . Saya pandang si Eden yang macam mengantuk ja duduk di bangku sana . Saya geleng kepala ja tingu dia .

"Do what u have too ..as long as it look good on her .." saya bilang sama tu stylist balik .

"Give me 3 hours .. this gonna be alot of work !" Tu stylist bilang lagi sambil pigang rambut Eden .

"Ok .. eden .. i"ll be back in 3 hours to fetch u .. "- me

"Hah ?? Kau mau pigi mana 3 jam ?"- Eden

"Balik sekejap la .. mandi dulu .. nanti baru saya balik sini lagi .. dont go anywhere .. kalau apa2 jadi nanti saya yang kena menjawab sama antie Ara .." saya bilang sama Eden . Siap kasi warning lagi sama dia . Bukan nda tau yang si Eden ni nakal .

Sayu muka Eden tingu saya keluar dari tu salon . Sebenarnya saya buat semua ni sebab saya kasian juga tingu si Eden desperately mau sama Tape . Saya nda juga kisah kalau nda dapat si Daniella . Lagi2 bila dia betul2 suda benci saya sekarang sejak kes si Biew kena cirit birit .

Masa saya berhenti di traffik light , jantung saya rasa macam mau berhenti ja . Rasa mau saya gusuk2 mata saya sebab nda percaya apa yang saya nampak ni tapi sebab saya pakai helmet full face jadi nda bulih la mau gusuk mata . Di depan mata saya , si Biew sama Daniella jalan sama2 sambil ketawa melintas jalan menuju ke Berjaya Times Square . Saya telan air liur tapi kesat saya rasa . Hati saya sakit tapi Biew ialah my best friend . Nda patut saya mau gaduh sama Biew hanya sebab seorang perempuan ? Hell no ! Patut la Biew sekarang selalu ja teda masa mau lepak petang2 sama saya dan James .

PIIINNNNN !!!

Terkejut saya dingar kereta hon saya dari belakang . Punya melayan perasaan sampai nda perasan lampu suda tukar warna hijau . Saya terus pecut motor saya dengan laju .

Sampai di rumah , saya terus campak helmet saya dan masuk ke rumah . Terkejut tu maid yang sedang siram bunga di depan rumah dingar saya campak tu helmet . Hati saya sakit ! Baru pertama kali saya berkenan sama seorang perempuan tapi kawan saya sendiri yang dapat . Dada saya sakit dan nafas saya rasa sesak !

Saya naik ke atas dan masuk ke bilik . Saya hempas tu pintu kuat2 .

Tok tok tok

DHR : THE LEGACYNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ