chapter 31

1.3K 155 52
                                    

CLIFF POV

"Apa ko cuba mo buat ne ? Stop the fucking car Cliff !!" Si Eden teriak di dalam kereta . Saya break terus mengejut . Nasib teda kereta di belakang kami kalau tidak mimang bersium la bumper kami sana .

"Do u really want to do this ? Is this what u really want ? Because there is no turning back .." saya bilang perlahan sambil tunduk mengenggam stering kereta saya .

"I just need space .. i feel so soficated till i cant breath .. u are so over protected sampaikan saya nda bulih mau buat apa2 .. we only young once .. dont u want to create memories with friends ..new friends fo what ever we desire ?.."eden bilang juga perlahan sama saya . Sakit ! Betul2 sakit saya rasa bila saya dingar ayat dari mulut Eden . Adakah itu yang dia rasa bila bersama saya ? Betul kah saya terlampau over protective sampai dia nda bulib mau berkawan ? I guess so .. lama saya terdiam .

I really do want to end this .

I love her so damn much !

But i cant force her to do something that she's not willing too ..

Shit ba ne airmata . Mau2 juga keluar sekarang . Saya tahan2 dan saya u turn balik menuju ke kolej . Sepanjang perjalanan kami senyap ja dan saya  pula berabis tahan airmata saya dari jatuh . Saya  nampak Eden mengigit kuku sana menandakan dia berasa serba salah dengan apa yang dia suda sebut . Biar lah . I'm only granting her wish .

Sampai di depan kolej saya berhenti .

"Keluar la kau .. sa mo balik rumah dulu .." saya bilang sama dia . Dia pandang saya lama but then dia keluar terus dari kereta . Akhirnya benteng yang menahan airmata saya tadi pecah juga . Saya  lap2 tu airmata pun tetap juga  nda abis keluar .

Kenapa saya perlu menangis ?

Sebab saya terlampau sayang dia .

Kenapa saya nda pertahankan kalau sayang ?

Because sometimes when u love someone u got to let them go ..

Saya straight ja drive balik rumah sebab nda mau lama2 di luar . Saya takut saya buat sesuatu yang bodoh seperti bunuh diri atau minum sampai mabuk sendirian . Saya nda mau begitu . I still have my family that loves me dearly . Saya satu2 nya pewaris lelaki dalam keluarga . Saya kena fikir panjang sebelum buat something .

Sampai ja saya di rumah , saya nampak ada family uncle Kellin dan family uncle Andy sana . Mummy Amy pun ada . Nda tahan hati saya tingu mummy Amy . Saya  terus laju pigi peluk dia .

"Cliff .. aww..  i know .. i miss u too .."mummy Amy peluk saya erat . Dan dengan tak sengaja saya terus menangis masa peluk mummy Amy . Panik terus dia bila dingar saya  menangis teresak2 . Sampai tersedu2 saya nda mampu mau bercakap sebab tetlampau menangis .

"Cliff .. kenapa ne anak ? Kenapa ko menangis kuat begini ?" Mummy saya  pigang bahu saya . Masih saya nda mau lepas pelukan mummy Amy .

"Kilip .. kenapa ne ? Jangan buat daddy sama mummy risau .. kasitau sepa tu yang suda buat anak daddy begini ..nanti daddy sama uncle Andy sama kellin pigi tampiling dia sampai bisu .. berani ba bikin anak daddy begini .." daddy lagi tarik saya dari pelukan mummy Amy dan peluk saya . Mummy pun turut peluk saya . Kuat saya menangis .

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now