chapter 22

1.5K 225 37
                                    

EDEN POV

"Ra .. babe .. ko okay kah ?" Saya tepuk bahu Clara . Sejak kelmarin muka Clara masam ja macam ada masalah . Walaupun saya mimang suda sedar dari kelmarin tapi nda juga saya tanya sebab kelmarin saya ada masalah sendiri . Suda kena sium malam tadi walaupun marah2 pun tetap ba berbunga hati bangun tidur .

"Ishh .. teda la .. saya nda cukup tidur baini .. biasa la .. study sebab mummy bilang keputusan saya ada merosot sikit .."debilang cepat2 . Bawah mata dia nampak eyebag hitam . Muka dia nampak cengkung sikit dari biasa dan teda dia pakai lip balm macam biasa . Nampak pucat muka dia . Jarang saya nampak dia begini . Selalunya Clara seorang yang sangat2 ceria dan aktif . Bagi saya ,Clara ne seorang yang sangat comel dan lemah lembut . Susah mo dingar dia memaki atau marah sama orang . Selalu bertanding sama Cliff untuk dapat jawatan ketua kelas tapi biasa la .. boyfriend saya mimang no . 1 dalam kelas .

Terlampau pandai tu budak sampai saya rasa dia ada simpan otak spare di rumah untuk ingat semua matapelajaran . Kalau saya , hmmm .. jangan la harap . Bulih la top 10 ja dalam kelas . Top 5 jangan harap . Kerja rumah Cliff pun nda pernah nda siap saya tingu . Kalau saya , bagus lagi saya terkangkang tidur di bilik dari pening2 kepala buat home work . Dulu2 selalu saya pigi tiru kerja rumah dia . Suda jadi boyprend pandai malu negi .

Masa balik sekolah , saya jalan sama Daniella dan Clara ke luar . Saya nampak Cliff dan James melepak suda di atas motor sana . Daniella lambai2 sana kami dan diurang Cliff bila nampak mummy dia suda menunggu di depan gate .

"Aa... eden .. sa balik dulu ahh .. saya mo pigi tuisyen lepas ne .." Clara tiba2 tergopoh gapah tunduk dan jalan laju2 keluar dari pagar  sekolah sambil peluk buku di dada dia . Belum sempat saya mau jawab dia tapi dia suda berlari keluar . Pelik ! Betul2 bukan macam Clara ba yang saya kenal ba !

"Ehhh .. kenapa dengan tu kawan ko ?" Cliff tanya sama  saya bila saya pigi tempat dia sama James sana .

"Entah .. saya pun pelik ba tingu dia .."saya bilang sambil angkat bahu saya .

"Mangkali dia ada masalah tu .. bagus ko tanya dia bagus2 bisuk .." Cliff bilang lagi . Aww .. sweet nya ba boyprend saya ni . Prihatin betul !

"So sweet ba ko ne .." saya bilang sambil cuit dagu dia  .

"So sweet kepala butu dia  sana  .. bluekkk ..!!" James bilang siap bikin gaya macam mo muntah . Kiayam betul kacau daun !

"Esshhh .. ko apa tau .. saya mimang sweet ba .. ko gay ja cukup .."Cliff bilang sambil ketawa dan hulur helmet ke arah saya . Cliff pakai helmet dia dan mula start motor dia .

"Ko tau ahh .. dulu pun sa ada kawan ba .. yang couple sama bestfriend sendiri .. hmm .. tapi tu la .. nda lama .. 3 hari lepas tu .. mati suda .."James bilang dan laju2 start motor dia .

"Pukima ko James !" Cliff kasi middle finger sama James . Saya naik motor dan terus peluk si Cliff . Punya gete mo berpeluk ! Cliff terus pecut keluar dari kawasan sekolah dengan laju . Sempat saya tingu si sondalon Rose yang berdiri di depan pagar sekolah . Meluat betul muka dia tingu saya menumpang di belakang Cliff . Heheh .. the best women wins la !

Sampai di depan rumah , sempat lagi Cliff tarik tangan saya dan kiss pipi saya . Berbunga2 mekar di dalam hati saya . Rasa mo melumpat la .. mo teriak pun ada .. ada ka begini punya excited kamurang first couple dulu ?

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now