chapter 21

1.5K 145 49
                                    

EDEN POV

Tu lelaki yang berhelmet pigi belasah diurang satu persatu . Saya macam terpegun ja sana tingu diurang melawan . Macam ada bunga2 pula oh jatuh berguguran bila nampak tu lelaki lawan sana demi menyelamatkan saya . Ohh my hero ....

Tapi hero2 juga la .. saya tetap juga bangun dan cuba menyelamatkan diri . Percuma ja nanti tunggu sini abis kena hempap lelaki2 mabuk tadi . Saya bangun dan mo larikan diri tapi tiba2 kaki saya pula kena tangkap . Saya terus laju menoleh . Ehh .. teda sepa .. saya tingu ke bawah rupanya  lelaki yang mabuk tadi tu . Suda tumbang sempat lagi mo tangkap kaki saya . Saya terus pijak tangan dia  dengan kaki saya yang sebelah . Baru tau teriak dia sana kesakitan . Keteh ! Padan muka ko setan !

Berlari2 saya sampai ke tempat yang agak jauh dan selamat . Bila saya tingu tempat tu macam agak ramai orang baru la saya duduk dan menyusun nafas saya yang suda  semput sedan berlari tadi . Punya siksa marathon tanpa ready begini . Suda la saya mimang bukan jenis bersukan punya orang . Saya seluk beg kecil saya untuk cari handphone . Macam terlupa ba teda bawa handphone kan ? Jari saya tercapai kotak rokok yang saya beli tadi pula . Nasib beli sekali dengan mancis . Ahh .. alang2 suda beli , cuba la ..

Saya petik tu mancis dan letakkan rokok ke bibir saya dengan penuh gaya kunun . Saya try sedut tu asap . Atukooiii ... !! Terbatuk2 saya sedut tu asap . Azab betul rasa dada saya batuk . Nasib teda orang duduk sebelah saya tingu ne  . Kalau tidak mimang orang tau saya beginner dalam aktiviti menghisap rokok ne . Saya cuba lagi sedut tu rokok . Kali ne saya sedut sikit tapi masuk ke paru2 terus . Uhuk ..  uhukk .. atuuukkk .. macam mana orang bulih bilang rokok bulih hilangkan stress ? Macam makin stress ja saya batuk ne .. menambahkan stress ada la ne rokok .. tapi masih lagi tu rokok di bibir saya . Pakai gaya jadi lah !

"Sejak bila ko pandai hisap rokok ?" Tiba2 rokok di bibir saya kena tarik . Saya terus tingu sepa tu orang . Macam kenal ne suara .

Shit ! Cliff ba rupanya .

"Sibuk la ko ! Ko buat apa juga sini ? Stalker !!" Saya bilang sambil pandang tempat lain .

"Saya cari girlfriend saya ba tadi tu .. sekali jumpa sini tengah hisap rokok .. "Cliff bilang sambil sedut tu rokok yang dia ambil dari mulut saya tadi . Dia sedut dalam2 dan dia hembus . Wow ! Magic ! Teda batuk2 pun .

"Ex girlfriend ahh .. sa bukan girlfriend ko .. pigi ko sana tu si sondalon rogon yang ko peluk2 pagi tadi .. pingsan kunun kalau kena sium .. peluk sama tu sundal nda pula ko pingsan !"saya hamburkan kemarahan saya sama dia .

"Bah .. mo cuba ka ? Tingu kalau sa pingsan lagi ka nda .. kalau mau , sa kiss ko sini juga .." debilang lagi dengan senyuman manis kunun . Ishhh kima ! Eden .. jangan ko terpedaya dengan pujukan manis si gila ne . Keraskan diri ba wahai hati !

"Ehh ..bak la sini .. sa yang beli ne rokok tadi !" Saya tarik balik tu rokok dari tangan dia . Sedut lagi saya sana dan terbatuk sampak keluar air mata . Cliff ambil tu rokok dari tangan saya dan buang .

"Kalau nda pandai , jangan belajar .. nda bagus ba merokok .."- Cliff

"Eleh .. look who's talking ?" Saya bilang dengan gaya menyindir .

"Jom saya hantar ko balik .. dah malam .. nanti parents ko bising .." dia tarik tangan saya ke depan . Sikit lagi saya mau tersungkur ke depan kena tarik secara paksa . Ikut juga la walaupun sakit hati tingu muka dia . Dari kena  kacau sama lelaki mabuk tadi bagus saya ikut Cliff . Hurmm .. saya tingu Cliff dari atas sampai bawah . Thats weird . Macam pakaian tu orang yang tulung saya tadi ja . Dia kaitu ?

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now