chapter 8

1.3K 129 18
                                    

EDEN POV

Laju2 saya berlari masuk ke dalam rumah dan terus tutup pintu . Saya bersandar di belakang pintu sambil tutup mata . Damn !! Shit ! Kenapa juga saya pigi kiss pipi si Cliff tadi ? Nda patut suda make over , otak pun suda kena makeover juga ? Ishhh ... kin malu betul ba ko ni Eden . Rasa macam mau saya tampar2 muka saya  sendiri sebab malu . Saya hantuk2 kepala saya di belakang pintu . Aduhhh .. saya doa2 la si Cliff hilang ingatan pasal kejadian tadi tu . Betul2 saya lost control ba tadi tu sampai terkiss pipi dia . Bila saya tersedar terus saya lari masuk ke dalam rumah .

"Honey .. are u okay ?" Tiba2 daddy tegur saya buatkan saya terkejut sampai melumpat sana .

"Huh !! Daddy .. u scared the shit out of me !!" Saya bilang sambil pigang dada saya . Nafas saya rasa tersekat2 mau bercakap .

"Wooo .. rilex honey ..kenapa ni ? Ehhh .. u look so different .. did u do something with your hair ? Or is it the make up ?" Daddy tanya saya lagi . Pelik muka dia tingu saya .

"Bida ka daddy ?" Serba salah saya mau kasi tau yang Cliff punya idea kasi saya makeover begini .

"Bida ?? No honey .. u look beautiful .. sayang .. come here .. sini kau tingu anak dara kita ni .. " daddy siap panggil mummy lagi suruh datang .

"Ohh mai gad Eden honey .. u look beautiful !! See .. i knew Cliff would do a good job changing your look .." mummy bilang dengan senyuman bangga di muka dia .

"What ? U knew ?" Saya tanya mummy .

"Of course .. cliff called me masa mau bawa kau keluar .. how do u think i allowed u to go out till dawn if he did'nt called me ?" Mummy bilang sambil silang tangan di dada dia . Betul juga tu ! Mimang sah2 la Cliff ada kasitau sama mummy .

"Well .. at least my baby now look more girly than she always been .. " daddy pigi peluk saya dan usap2 rambut saya .

"Urgghhh .. i'm tired and super exausted ! I want to take a shower and sleep .." saya bilang sama mummy dan daddy .

"Dah makan ka sayang ? Kalau belum , jum makan sama daddy .." daddy ajak saya makan tapi mata saya suda mengantuk suda .

"No thanks dy .. dah makan tadi .." saya bilang dan naik ke atas untuk mandi .

Masa saya tengah cuci muka di bilik mandi , tiba2 terbayang muka si Cliff yang sedang pandang saya dengan reaksi yang serius dia . Terus laju2 saya buka mata saya walaupun muka saya masih berbuih . Oucchhh !! Damn ni sabun masuk ke mata pula !! Sibuk2 lagi saya buka pili paip untuk cuci muka dan cuci mata saya yang pedih kena sabun pencuci muka ! Silakak ! Kenapa la muka dia juga yang pop up dalam kepala otak saya ni ? Shusshhh .. shuuhhh .. lari kau bayangan hantu Cliff !!

Lepas mandi ala kadar tanpa basuh rambut , saya terus ja tumbang di atas katil saya . Ohhh my bed ! How i miss u this whole day ! Nda lama saya rasa terus ja saya terlelap walaupun saya tumbang senget di atas katil .

Cuuuuppppp !!!

"Its always u Eden .. u know it .." Cliff bilang sama saya dan dia usap pipi saya . Saya tergamam sana sambil pandang muka Cliff . Dia pandang straight ke mata saya dan bibir dia yang agak merah masih basah lepas dia kiss saya tadi .

"Cliff .."saya buka mulut mau bertanya tapi laju dia letak jari di bibir saya dan dia dekatkan muka dia ke muka saya .

"Shhss.. let me do the talking now .." debilang dengan penuh gaya maskulin kunun . Rasa macam drama tv pula main letak2 jari di bibir kunun !

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now