chapter 18

1.4K 147 63
                                    

CLIFF POV

Si Biew suda 2 hari nda sedarkan diri . Sekalipun nda ada muka parents dia datang sini untuk jenguk dia . What kind of parents ni orang ?

Saya suda inform sama daddy saya tentang Biew . Kelmarin daddy sama mummy suda datang sini tingu keadaan Biew . Mummy pandai menangis tingu Biew bila saya cerita tentang parents si Biew . Saya pun heran sebab mummy saya bukan senang2 mau kasian sama orang tapi bila dingar cerita Biew pa dai menangis dia . Siap dia kasitau sama daddy suruh pindahkan Biew ke Prince court sebab ada doktor yang bagus sana .

Doktor bilang yang si Biew retak salah satu tulang rusuk dia akibat dari di pijak dan dia dipukul dengan tali pinggang sampai badan dia berbirat luka . Lengan dan muka dia lebam kena tumbuk dan saya mimang saspek betul yang daddy dia  yang punya kerja sampai Biew jadi begini .

Saya ambil handphone saya dan call daddy .

📞hello dy .. saya rasa kita kena buat report ba tentang parents si Biew .. nda patut mau kasi lepas ja ..

📞tapi tu hal family dia ba kilip .. daddy nda mau nanti diurang kata kita masuk campur ..

📞dia  kawan sa ba dy .. nda kan tunggu dia mati baru mau bertindak ?

📞aduhh ..susah daddy cakap sama ko ne anak .. bah ..ko tunggu ja la sana dulu .. abis kerja daddy datang ..kita pigi rumah dia ..

📞ok .. jangan ubah fikiran ahh dy ..

📞bahh .. iya la .. ko tu jangan buat keputusan sendiri ..

📞ok dy .. bah ..bye ..

Lepas abis cakap sama daddy di dalam handphone , saya termenung lagi tingu Biew . Dalam tahun ni ja dah 2 kali Biew kena pukul teruk begini sama parents dia . Lepas saya kasi duit tu hari baru dia  lama sikit teda lebam2 di badan . I pity him . Dia paling rapat sama saya . Di sekolah dia yang paling bising dan happy go lucky . Macam teda ja tu masalah dia kalau dia  di sekolah . Siap mengurat2 perempuan lagi . Tapi kehidupan dia di rumah mimang berlainan . Hanya saya  dan James yang tahu .

Petang tu daddy datang sama geng2 keras dia iaitu Uncle Kellin sama uncle Andy . Suda macam samsing tua pula saya tingu diurang jalan sama2 bertatoo2 tu badan . Nasib belum terboroi ne pakcik 3 urang .

"Ne ka budak yang ko bilang tu Red ?"- Uncle Andy

"Ermm .. dia la .. kawan si kilip .. patah tulang rusuk dia kena pijam daddy dia sendiri .."- daddy

"Daddy dia sendiri ? Gila ! Apa kerja daddy dia ? Gangster ka ?"- Uncle kellin

"Teda kerja .. kadang2 ikut urang sabung ayam atau berjudi .. "saya  bilang terus . Berpandangan terus diurang semua .

"Kima ! Masih ada wujud ne orang begini ?" Uncle kellin genggam tangan sambil menahan kemarahan . Macam dia paham pula apa yang si Biew lalui .

"Rilex kells .. kita pigi rumah dia dulu .. kita tingu keadaan sana macam mana .. kalau rasa2 nda bagus enviroment sana untuk si Biew , kita bulih kasi report ke jabatan kebajikan sebab ni budak masih bawah umur .. diurang akan hilang legal guardian pada ne budak .."daddy bilang dengan panjang lebar . Mengangguk2 uncle Andy sama uncle Kellin sana .

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now