Chapter 43 @ Finale

2.6K 265 67
                                    

CLIFF POV

Aduhhh...  Adakah ini semua salah saya?

Kalau saya nda langgar Madam Sara tadi tentu dia nda akan sakit perut dan terpaksa melahirkan anak dia awal?

Adakah anak dia akan selamat?

Saya mundar mandir di depan wad bersalin menunggu. James, Clara dan Eden ikut juga saya menunggu saya. Abis suda kuku saya kena gigit sebab saya terlampau nervous. Macam saya yang punya anak mau keluar pula.

"rilex cliff.. Jangan ba kau terlampau nervous sana.. Kau pun belum betul2 sihat ba.. "James panggil saya suruh duduk di sebelah dia. Si Eden hanya diam ja. Muka dia macam bersalah betul. Saya pigang tangan dia. Sejuk tangan dia.

"don't blame yourself.. Salah saya ne.. Kalau nda pasal saya langgar tadi, nda juga jadi begini..," saya kasitau sama Eden. Masih lagi dia diam ja sana.

Nda lama kemudian kami nampak seorang lelaki bercermin mata berlari dengan riak muka yang cemas ke arah kami.

"nurse.. Nurse.. Macam mana bini dan anak saya? "dia panggil tu nurse yang kebetulan keluar dari dewan bersalin.

" siapa nama isteri encik? "nurse tanya dia balik.

" Maysara Phine.. "debilang lagi.

" ohh..  Puan Maysara belum melahirkan lagi.. Encik mau masuk kah temankan Puan Maysara? "tu nurse tanya lagi.

"ya.. Saya mau jumpa isteri saya.." suami Madam Sara bilang lagi. Kurang sikit muka dia yang tegang tadi.

"Encik ikut kami ke dalam.. Sign dulu borang ini.. "nurse bilang dan bawa tu lelaki masuk ke dalam. Kami berempat yang duduk di tempat menunggu sana hanya jadi pemerhati seja. Begitu rupa lelaki yang sedang mau menerima cahaya mata rupanya. Saya nda bulih bayangkan saspen nya perasaan tu.

"kasian mumny sa beranak sa dulu sendirian.. Teda daddy sa ikut tingu sa kena beranak macam tu lelaki buat tadi.. "tiba2 Eden bersuara sebak. Tersentak saya dingar ayat Eden. Macam menusuk ke jantung ja apa yang dia cakap tadi. Sebab saya pun sama seperti Eden. Daddy teda bersama mummy saya semasa mummy saya melahirkan saya hingga lah saya sudah pandai berjalan dan berlari.

"i know how u feel sayang..  Me too.. Me too.. "saya pigang tangan Eden erat.

" suda la kamurang berdua.. Nda perlu mau emo lebih2 la.. Both of your dads ada dengan kamurang sekarang kan? Your mums pun suda maafkan diurang kan? So nda perlu la mau emo lebih2.. Hishhh.. Tapuji tu gaya.. "Clara menjeling kami berdua. Cissss...  Putung stim betul ba si Clara.

"James, bulih ka saya mau tampiling girlfriend ko sikijap?" saya bilang sama James perlahan.

"i heard that... "Clara bilang lagi. Menyampah betul tu gaya.

Lebih kurang 30 minit menunggu di luar, tiba2 kedengaran bunyi tangisan baby nyaring macam kena dera. Terkejut kami yang duduk di sana. Si James yang on the way mau ke alam mimpi pun tertarik balik ke alam nyata sebab terlampau terkejut.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"madam.. Saya minta maaf.. Kalau bukan saya langgar Madam tadi mesti madam nda terberanak kan? "saya berdiri dengan muka penuh bersalah di sebelah Madam Sara. Suami dia yang duduk di bangku di sisi dia mengendong baby diurang.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 17, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now