chapter 26

1.5K 173 25
                                    

Biew pov

"Ella suda cerita juga sama kami .. teda apa juga tu .. just mo tingu ko punya sincerety ja .. kalau ko ikhlas berkawan sama Ella , kami berbesar hati juga ..."mummy Daniella bilang dengan senyuman . Stuck sekejap nafas saya . Betul kaini yang saya dingar ? Saya angkat muka tingu muka mummy sama  daddy Daniella . Daddy dia pun turut senyum .

"Janji ko jangan sakitkan hati Daniella suda la .. dia tu permata hati saya oh .. my one and only princess .."daddy daniella bilang lagi sambil pandang tepat ke mata saya .

"I promise sir .. saya nda akan sakitkan hati dia .." saya bilang dengan senyuman lebar . Rasa mau ja saya peluk cium tu daddy dia sana  tapi malu juga .

"Be careful sama janji ko .. jangan janji benda yang ko nda mampu mau penuhi .."daddy dia bilang lagi .

"Speak for yourself la Mr duda .." mummy Daniella menjeling daddy dia sana .

"Ko sengaja kaini Ms Perasan ?" - daddy daniella

Berjeling2 diurang sana . Sekali mummy daniella angkat tangan mau siku tu daddy daniella terus daddy daniella pandang tempat lain . Kitai ! Macam family si Cliff juga ba selalu gaduh2 macam ne . Tapi nampak bahagia juga . My family ? Anak pun nda bererti bagi diurang . Saya senyum ja tingu diurang .

"Panggil la si ella turun .. suda mandi ka belum tu budak ?" Daddy dia tanya mummy dia . Mummy dia angkat bahu ja menandakan dia nda tau .

"Biew .. cuba ko pigi tingu tu girlgriend ko atas sana .. biar dia kantoi sikit sama ko ..tapi ingat .. jangan buat benda yang pelik2 .." daddy daniella bilang . Teragak2 saya mau naik tu tangga tapi diurang suruh juga saya naik ke atas . Biar kebenaran ne ? Lampu hijau suda ne kan ? Melumpat2 hati saya kegembiraan .

Saya naik tu tangga perlahan dan naik ke atas . Ada tulis di depan pintu nama Angel dengan warna pink lagi . Dia laini punya bilik . Saya teragak2 mau buka . Mau ketuk dulu ka apa ne ? Kalau dia tengah naked nanti macam mana ? Ishhh .. lama saya berdiri depan tu pintu bilik berkira2 mau ketuk atau buka terus .

Last2 saya ambil keputusan untuk buka ja tu pintu . Surprise la kunun . Saya buka tu pintu perlahan dan intai ke dalam . Senyap ja . Bilik pun gelap ja . Saya tingu jam dah pukul 10 pagi . Saya buka pintu luas2 . Nah .. masih terbaring ba si Daniella di katil dengan pijamas dia . Abis tu bantal terpelanting ke bawah katil dan tilam dia berselerak . Dia tidur meniarap lagi sana katil dengan air liur meleleh di bantal dia . Euuww .. biar betul ne perempuan . Basi suda tu air liur dia sana saya rasa . Tapi cute dia begini . This is the real her . Kedengaran dengkuran halus . Nasib nda bunyi macam kapal tongkang berdengkur .

Saya pigi duduk di sebelah katil dia dan tulak sikit rambut yang menutupi separuh dari muka dia . Gilak ! Dengan muka begini pun bulih bikin dada saya berdebar2 . Saya cuit hidung dia dan sentuh bibir dia perlahan . Dia bergerak sikit then balik lagi terlena . Saya guna rambut dia dan cucuk2 lubang hidung dia . Dia tepis2 dengan mata yang tertutup . Makin saya seronok kacau dia . Saya pigi kiss dahi dia perlahan dan ingat mau turun ja tapi tiba2 dia buka mata masa saya kiss dahi dia . Terkejut dia dan terus tulak saya sampai jatuh dari katil . Bila dia nampak muka saya terus dia pandang ke tempat lain siap tutup muka dengan tangan lagi .

"Biew ..ko buat apa sini ?" Dia bilag masih tutup muka dia .

"Saya datang jumpa parents ko la .." saya bilang sambil ketawa tingu perangai dia . Saya bangun dan mau pigi dekat dia .

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now