chapter 19

1.4K 154 49
                                    

CLIFF POV

Lepas 3 hari nda sedarkan diri , si Biew akhirnya terjaga juga . Dia buka ja mata dan cuba untuk bangun . Saya nda suruh dia bangun tapi dia mau juga . Suda la dada dia berbalut sebab crack tu tulang rusuk dia kena pijak sama bapa dia .

"Jangan bangun la buduu .. masih belum sihat ko ne .." saya pigang bahu dia suruh dia baring balik .

"No .. i have to get home .. ada benda penting saya mau buat ne .." masih lagi dia tulak2 tangan saya untuk bangun . Siap dia mau cabut lagi tu jarum drip yang lekat di tangan dia . Saya tahan2 lagi dia sana .

"Apa juga yang penting betul kau mau buat sampai nda bulih mau tunggu ko sihat ?" Sengaja saya tanya dia begitu walaupun hakikat nya saya tau dia risaukan Pat .

"Ko nda kan paham ! Saya berapa lama suda sini ?"- Biew

"Suda 3 hari .."- me

Terkejut muka dia dingar yang lama tu dia nda sedar diri . Meronta2 suda dia mau bangun walaupun muka dia menahan kesakitan . Kepanasan suda hati saya tahan dia sana . Yang lebih bikin panas sebab dia langsung nda mau buka mulut cerita tentang adik dia pada saya .

PAKKK !!!

Saya tampar dia satu kali biar dia berhenti meronta .

"Ko nda paham kilip !! Saya kena balik sekarang !!"menangis2 dia sana mau bangun .

"Ko nda mau kasitau sama saya apa yang penting sangat kah ? Apa benda ko rahsia lagi dari saya selain dari hal parents ko ?"- me

Menangis Biew sana sambil geleng2 kepala dia . Dia balik2 ulang perkataan i'm sorry ja . Sayu hati saya tingu keadaan dia . Kenapa ko sanggup rahsiakan semua ne dari saya sedangkan kita suda bestfriend dari sekolah rendah ? Kenapa ko tanggung semua kesakitan sendiri padahal ko ada saya sebagai bestfriend ko ? My heart breaks when i see him in that state .

Nda lama kemudian Daniella dan James masuk ke sana bersama si Pat . Pat berlari dan terus peluk Biew . Terkejut Biew tingu Pat ada sana . Berabis dia peluk Pat dan cium2 muka Pat . Saya pula yang rasa macam mau nangis tingu si Biew berabis sayang adik dia . Nda saya dapat bayangkan kalau pumpkin jadi begini .

"Pat .. abang risau nda sempat balik jumpa ko .. macam mana ko bulih ada sini ?"- Biew

"Abang ne sama uncle 3 urang bawa saya ke sini .. mama sama papa suda kena tangkap .." pat bilang sama Biew . Biew pandang muka saya .

"Siou ahh kilip ..sa suda banyak susahkan keluarga ko .. malu sa ne .. "Biew tunduk cakap sama saya .

"Ko cakap apa ne ? Sa lagi malu sebab nda tau hidup ko begini .. malu sa mengaku kawan baik ko kalau nda dapat bantu ko langsung .."saya pukul belakang Biew . Biew menjerit kesakitan . Panik terus saya tingu dia . Tu la ba .. laju betul tangan mau memukul orang .

"Sakiiit !! Arghhh ..."debilang sambil pigang bahagian tulang rusuk dia .

"Ahh ..?? Sakit ka ? Alang2 kasi patah satu kali terus la .." saya bilang dan angkat tangan mau pukul belakang dia lagi .

"Ehhhh ... jangann .. uuuu .. ko nda sayang sa ka kilip ?" Biew buat muka kasian dia . Pandai takut kena pukul . Siap buat memek muka mau nangis lagi . Kima betul tu muka .

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now