chapter 15

1.3K 153 23
                                    

CLIFF POV

Si Biew lari2 masuk ke toilet dan James pula pigi ke dapur cari barang pakai kunyah2 . Saya duduk tepi katil sambil pigang kepala saya . Sakit rasa ni . Bekas jahitan rasa berdenyut . Daniella pula sibuk dengan buku yang di dalam bilik saya . Sama la dengan saya yang mimang suka membaca . Dia baca tu buku sambil jalan2 di depan saya .

Sekali dia terpijak something di lantai membuatkan dia tergelincir dan bulih2 pula dia hempap badan saya sampai kami terbaring di katil . Sakit badan saya . Suda la kepala mimang sakit . Dia baru mau bangun dari badan saya tapi tiba2 pintu bilik saya terbuka .

Eden ??!!!

Berubah terus muka Eden nampak saya sama Daniella dalam keadaan yang mencurigakan . Sepa juga nda curiga kalau teda orang lain di dalam tu bilik siap si Daniella di atas badan saya di atas katil lagi . Opsss .. double trouble !

Belum sempat saya mau panggil.dia , terus dia hempas tutup tu pintu dan pergi . Si Biew lagi baru keluar dari toilet .

"Babyyyyy !!! Apa kau buat ni ??" Suara biew macam mau menangis suda .

"Saya tergelincir la .. jangan kau mau pikir yang bukan2 sana .. "- Daniella

"Betul kaini ? Cliff .. kau teda niat jahat ahh ?? Teda niat mau rampas girlprend saya ahh ??"betul2 mau nangis oh muka Biew .

"Weh biew .. brapa lama kau kenal sa ? Pernah ka sa sailang girlfriend orang ?"- me

"Huuu .. baby .. baby teda niat kan mau couple sama Cliff ?"- Biew

"Buduuuu ... "- Daniella

Saya jeling ja si Biew . Sejak bila pula kawan saya ni jadi begini ? Sah demam cinta suda sampai mau nangis tu gaya . Daniella ambil tu spray deadorant yang bikin dia tergelincir tadi dan baling ke dalam tong sampah .

"Ehh cliff .. kepala kau .. its bleeding .." Biew tegur sambil belek2 kepala saya .

"Yakah ? Patut la sakit semacam dari tadi .." - me

"Uuuu kilip .. jangan ba dulu mati .. jum kita pigi hospital !"- Biew

"Kau turun bawah kasitau sama butler suruh call Doctor Davis .. my family punya doktor tu .. suruh dia datang sekarang .." saya bilang sama Biew . Kepala saya rasa makin kuat berdenyut2 dan pening .

"Baring dulu la kau .. jangan banyak fikir .. nanti pasal Eden pandai la sa atur .."daniella bilang sambil letak bantal di kepala saya . Dekat badan dia sama saya . Sempat lagi saya ambil bau sikit . Wangi ! Nasib la suda jadi girlfriend Biew 😈.

=====

"Jangan stress2 Cliff .. makin kau stress , makin naik tekanan darah kau .. kau masih belum betul2 sihat .."doktor Davis bilang lepas dia tukar balutan kepala saya .

"Manada stress doktor .. biasa2 ja saya  ni ..heheh .."- me

"Ok la .. suda tukar balutan kepala kau dan saya suda siapkan ubat tahan sakit juga untuk kau .. tu antibiotik dari hospital kena makan sampai habis ar .. jangan mau makan separuh2 .." panjang lebar lagi doktor Davis nasihat saya .

"Yes doktor .. dont worry .."- me

"Nanti saya bagi jadual ubat kau sama tu maid suruh dia kasi kau makan ubat on time .. "- doktor davis

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now