chapter 30

1.3K 144 37
                                    

CLIFF POV

Holy fuck !!!

Saya sempat singgah jamban pigi kumur mulut saya . Siall ! Apa juga masalah tu perempuan pigi kiss saya ? Si Clara baitu ! Nama dia .. muka dia senyuman dia semua sama tapi kenapa dia kiss saya ? Kenapa dia macam nda kenal saya ? Nda kan la disebabkan kejadian yang dulu terus dia jadi gila sampai hilang ingatan ? Urgghhh .. saya rasa mo muntah sebab nda pernah ba saya kiss orang lain sebelum ne kecuali Eden . Speaking of Eden , where the hell is she ? Saya keluar dari tandas dab nampak Biew dan James setia menunggu saya  di luar tandas .

Kami jalan sama2 menuju ke arah dewan tempat kami sepatutnya berkumpul . Mata sata menilau mencari Eden di kelompok manusia yang macam semut sana . Saya nampak dia duduk di bahagian perempuan sana . Muka dia masam . Dan dia hanya termenung ja .

What happen to her ? Saya kasi biar ja dia  sana sebab kami lelaki di sebelah kiri dan perempuan di sebelah kanan . Masa makan saya pigi duduk sebelah dia dan pandang muka dia yang masam mencuka .

"Hey .. kenapa ne ? "Saya tanya dia perlahan . Dia tingu saya dan senyap . Dia langsung nda jawab . Saya rasa pelik . Saya ada buat salah kaini ? Kenapa dia kasi silent treatment sama saya ? Dari jauh saya nampak si Clara limpas saya sama tu lelaki yang dengan dia berkissing dalam kelas tadi . Sempat di senyum dan kenyit mata  sama saya . Shit ! Betul2 bikin sumarat ba . That is not the Clara i know !

Si Eden masih lagi melancarkan silent treatment terhadap saya . Nda pernah ba dia begini . Selalu tu kalau dia marah mimang becok mulut dia membebel marahkan saya . Tapi ni kali lain . aiyoo .. baru first day suda tunggang langgang begini .

Lepas makan kami mendengar sedikit ceramah dari pensyarah dan kaki tangan kolej . Diurang memperkenalkan diri masing2 dan menjelaskan tugas diurang kepada kami . Satu pun nda masuk ke dalam otak saya . Saya balik2 silik muka Eden dari jauh . Masa kami disuruh untuk balik ke khemah masing2 , saya laju2 tarik tangan Eden bawa dia ke dalam khemah . Sampai ja di khemah , saya terus peluk dia . Rasa bersalah menyelubungi hati saya walaupun dia nda tau tentang hal yang terjadi antara saya dan Clara . Dia tulak saya kuat . Dia nda mau kena peluk saya .

"Eden .. what happen ? Kenapa ba ko marahkan saya ne ?"Saya tanya dia terus . Mula mau tinggi suda suara saya tapi terpaksa saya kawal sebab nda mau orang di luar dingar kami bergaduh . Dia diam . Tetap diam membuatkan hati saya sakit .

"Damn it Eden !! Can u please just let me know why are u acting this way ?"Saya tendang beg saya yang di tepi khemah sana . Terangkat bahu Eden mangkali sebab terkejut tingu saya marah . Dia tunduk dan mula menangis perlahan .

"I saw u .. I saw u kiss that girl .. "Perlahan suara dia diselangi dengan tangisan halus . Bagaikan halilintar memanah ke jantung saya bila dia bilang begitu . She saw me ?!!

"What ?"Saya cuba minta kepastian lagi sebab macam nda yakin saya dingar apa yang dia cakap .

"I saw u just now Cliff Eliiot Skyes ! I saw u kiss her ! Ko kongkong saya nda kasi saya dekat sama senior atau bercakap sama lelaki lain tapi ko buat apa di belakang saya ? Kau lebih teruk dari saya !"Dibilang sambil menangis .

"ini semua salah faham .. Bukan saya yang kiss dia ,.. dia yang tiba2 kiss saya .. kalau ko nda percaya tanya ba sama Biew dan James .. diurang pun ada sana .." saya cuba mempertahankan diri saya . Mimang betul ba !

"Liar ! Ko sama mereka berdua sama ja ! "- eden

"Eden please .. trust me .."Saya bilang dan cuba mau peluk dia .

"Dont touch me !"Dia mengundur ke belakang sampai ke dinding khemah . Besar ba khemah kami ne dapat berdiri bukan macam khemah orang lain yang cukup2 tempat untuk baring ja .

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now