chapter 33

1.5K 174 52
                                    

CLIFF POV

"Ok suda ka Cliff ? Berkesan ka lakonan kita tu tadi ?"Rania tanya pada saya bila kami berdua dalam kereta . Saya senyum ja tingu dia . Tangan saya genggam tu stering kuat . Shit ba Eden ! Bulih2 dia selamba ja bawa tu senior bercouple . Kalau saya busuk hati mimang saya buang ba tu senior dari tu kolej . Apa juga mau takut ? Kan kolej daddy saya kan ?

Si Rania ne umur 18 tahun . Mummy Amy yang bawa dia datang ke sini untuk kasi jeles Eden kunu . Dia ne anak buah uncle Mike dari Dubai . Thats why muka dia mimang sangat2 cantik . Nasib juga dia sporting mau tulung saya . Mengedik2 lagi gaya dia bila nampak si Eden tadi . Sengaja berdear berbaby kami sana tadi . Mo muntah saya sebut tu perkataan baby tapi demi berkerjasama menjayakan lakonan ne saya sebut ja la .

"So what's next ? " rania tanya saya bila nampak saya mengelamun sambil drive .

"Entah la .. malam bisuk ada persembahan dan aktiviti di sana .. saya rasa saya mau join la .. " - me

"Ko mau buat apa ? Menyanyi untuk saya di khayalak ramai ? Hahahah ..."ketawa2 lagi Rania sana . Nampak ja sopan santun depan orang semua padahal sama juga kepala masuk air ne budak . Ada lagi tu boyfriend dia balik2 video call dia .

"Dalam mimpi la saya nyanyi untuk ko .. sa kasi nyanyi untuk Eden la .. kalau nda macam mana ba saya mau dapatkan dia balik .."saya bilang lagi sama Rania .

"Ceiii ..saya pun nda mau ko nyanyi untuk saya oh .. hensem lagi boyfriend saya oh ada janggut nipis .. bukan macam ko putih bersih macam pundan ..hahahha ..."si Rania bilang . Silaka ! Bulih2 bilang saya macam pundan pula .

"Saya rasa kan Cliff .. ko patut tarik ja si Eden tu macam dalam serita korea dan confess balik feeling ko ..aww .. tu baru romantik .. bikin plan macam ne nda romantik ba .. sa sendiri pandai geli oh bermanja2 sama ko .." tambah si Rania lagi . Saya ketawa terus dingar kata2 dia . Betul tu . Saya pun geli oh jalan pigang tangan siap kena lentok2 kepala di bahu . Macam buduh tu gaya .
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Bisuk tu saya turun macam biasa bersama si Rania . Dalam kereta lagi kami dua Rania suda nampak Eden berjalan sama tu lelaki senior . Kalau ikut hati saya kasi langgar ja ne dua orang biar puas sikit hati saya . Awal2 pagi suda bikin panas ba .

"Panjang umur pujaan hati ko .. bah .. standby la untuk berlakun lagi .." Rania tersenyum2 sambil kasi betul rambut dia .

Saya park betul2 berdekatan sama diurang dan saya keluar bersama Rania . Mata lelaki sana meningu Rania yang pakai ripped jeans ketat bersama baju putih fit dan jaket hitam . Berpusing oh kepala diurang termasuk la mata so-called boyfriend si Eden tu . Ni hari saya dan Rania sengaja pakai matching outfit . Saya kasi betul cermin mata hitam saya dan saya sambut tangan Rania dan jalan dengan penuh gaya ke dalam fakulti . Dengan anak mata saya menjeling si Eden . Macam mau menangis muka dia tingu saya . Mesti dia fikir saya langsung nda pandang dia .

"Uiii .. sekejap ja ko dah ada penganti ? Kata cinta mati la sangat !!" Kata Biew tepuk bahu saya . Saya jeling ja Biew dan saya tarik dia sampai masuk ke jamban . Sampai di jamban saya kasi kunci tu pintu dan saya check setiap tandas . Takut2 ada yang curi2 dingar kan . Bila suda pasti teda orang baru saya kasi cerita dari A sampai Z kepada Biew . Ternganga juga la mulut Biew sana .

"Lakonan semata mata ?" Biew tanya minta kepastian . Saya angguk perlahan .

"Kima la .. bulih berlakon sama sumandak hot .. ada berlakon atas katil sekali kah ?" Dia tanya saya . Buduuu tu soalan . Saya geleng ja sebab malas suda mo melayan soalan dia .

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now