chapter 17

1.3K 144 36
                                    

CLIFF POV

3 hari saya nda turun sekolah sebab doktor takut kepala saya bleeding balik . Selama nda turun ni , boring betul saya rasa di rumah . Terpaksa tunggu jam Eden balik sekolah then baru dapat chat2 sama dia . Teda topik pun pandai ada topik juga . Bervideo call lagi kami dua kalau suda datang curiga saya . Mana la tau dia keluar sama Tape senyap2 kan ?

Sepanjang di rumah juga , saya nda tenang . Balik2 si pumpkin masuk bilik saya nyanyi lagu frozen . Mau bernanah telinga saya dingar tu lagu . Dia naik atas katil saya dan melumpat2 sana umpama dia dalam vifeo clip frozen lagi . Macam la teda bilik sendiri mau buat video clip .

Masuk hari ke 4 , saya turun juga ke sekolah . Nda tahan suda saya boring di rumah . Balik2 melayan mulut si pumpkin yang nda pandai berhenti tanya macam2 . Balutan kepala saya pun suda bulih buka jadi nda la bida betul tu gaya . Nasib rambut saya panjang sikit . Bulih juga tutup tu bekas kena jahit .

Masa saya baru ja sampai ke tempat parking motorsikal di sekolah , saya tingu si James dan Daniella sedang bercakap2 nda jauh dari sana . Bah .. apa juga Daniella buat sama James sana ? Tukar selera suda ka ? Muka diurang macam serius ja bincang sesuatu .

Saya terus laju pigi tempat diurang .

"Wehh .. kilip .. ko turun suda ni hari ka ? "Terkejut si James tingu saya . Terlampau juga kamu berdua bincang sampai nda dingar bunyi motor saya yang bising tu . Si Daniella pun terkejut nampak saya .

"Ya la .. kamu 2 kenapa ? Bercinta suda ka ?"- me

"Gila !!" Daniella pigi pukul lengan saya . Laju betul tangan ni perempuan .

"Teda la kilip .. tengah cakap tentang biew baini .."- james

"Biew ? Kenapa dengan biew ? Mana suda dia ?"- me

"Biew di hospital .. "- Daniella

"Hospital ??? Kenapa ??" Terkejut saya dingar si Biew di hospital . Kenapa pula ni ? Macam2 suda di kepala otak saya .

"Biew kena pukul malam tadi di rumah dia .. ko tau kan si Biew punya keluarga macam mana .."- james

"Tau tapi nda kan la pukul sampai masuk hospital ??! Kima betul ba !" Saya ketap gigi menahan kemarahan . Selama ni saya selalu tulung Biew bila dia perlu duit . Saya tau Biew nda akan ambil kesempatan terhadap saya sebab saya kenal dia lama suda . Bila teda duit mau makan , saya mimang akan kasi belanja untuk Biew tapi tu duit nda tahan lama . Mimang abis kalau kena jumpa sama mummy dia .

Daddy dan mummy Biew ni mimang teruk berjudi sama minun . Silap2 ada juga tu main drugs . Sebab tu Biew selalu jarang balik rumah . Kadang2 dia tidur rumah saya atau kadang2 dia tidur di rumah James . Kadang2 dia buat kerja part time hujung minggu . Saya rasa mimang sebab si Biew teda duit tu dia kena pukul sama mummy dan daddy dia . Betul2 binatang betul tu family dia saya rasa .

Biew dapat masuk sekolah sini pun sebab daddy saya bayar semua untuk dia . Tapi daddy saya nda tau tentang keluarga Biew . Sebelum ni daddy saya kasian sama keluarga dia dan ambik daddy dia kerja di salah satu syarikat kecil daddy tapi macam suda berhenti saya dingar .

"Kita kena pigi tingu dia nanti .."- me

"Balik sekolah kita pigi sama la .."- james

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now