chapter 6

1.3K 127 10
                                    

EDEN POV

Sampai rumah saya terus ja naik ke bilik . Malas suda saya mau dingar apa orang cakap . Mummy lagi sibuk sana sama adik saya si Jeremy . Saya terus buang diri di atas tilam dan baring mengiring macam ulat sagu . Sakit ni sengugut bukan main2 lagi kalau datang . Saya pejam mata saya dan cuba mau tidur tapi terbayang pula si Cliff pimpin saya tadi . Ishhh .. kenapa juga mau bayang tu biawak komodo ? Ishh ..buduuu ...

Daddy masuk ke bilik saya dan tingu saya yang berbungkus suda di dalam selimut .

"Eden .. sayang .. are u okay ?" Daddy tanya sambil duduk di tilam saya .\

"Errrmmmm ... "Macam nda mampu saya mau jawab daddy .

"Ada apa2 yang terjadi ka ? mummy bilang kau keluar sama Cliff tadi .. so kenapa la ni berselubung dalam selimut ? ada si Cliff kasi kecewa anak dara daddy ka ?"Daddy tanya saya bertalu2 . Mau nda mau terpaksa juga saya keluar kepala saya dari selimut macam kepala kura2 keluar cari makan .

"Bukan daddy .. hurmm .. saya malu ba sama dia suda daddy .." saya ambil bantal peluk dan tutup balik muka saya .

"Malu ? Aihh .. kenapa pula ni pandai malu2 ?"-daddy

"tadi kan daddy .. saya sama Cliff jalan pigi pavilion .. sampai2 sana ja saya rasa sakit2 pinggang sama perut ..laju la kan saya pigi toilet .. sekali tingu saya period pula .. abis kena seluar .. malu ba daddy .. terpaksa keno sa suruh si Cliff yang pigi beli pad sama santut untuk saya .. "Saya bilang sama daddy . Terbeliak juga la mata daddy dingar cerita saya tu . Tambah ternganga lagi mulut dia .

"Haaaaaaa???? Kau suruh si Cliff beli modes sama santut untuk kau ? Dia macam mana ? Mau kah dia beli tu ?"Daddy tanya lagi . Riak wajah dia macam kami tengah dingar cerita seram pula .

"Mau juga la dia walaupun membebel2 lagi .. Lepas dari toilet tukar seluar semua , saya nda mampu mau jalan sebab terlampau sakit sengugut jadi dia bawa saya duduk di restorant makan sup panas sama teh halia .. siap dia urut2 belakang saya lagi sampai saya tertidur sana .. saya maluuuu daddy !!! "Saya bilang sambil peluk daddy . Daddy peluk saya balik .

"Suda la .. nda perlu mau malu .. untung si Cliff bagus mau beli tu modes sama santut kau .. kalau daddy jangan harap la mau beli modes atau santut untuk perempuan yang bukan cinta hati daddy .."Daddy bilang sama saya sambil usap2 kepala saya .

"Ermmmm ... saya sedang cuba mau lupakan kejadian yang memalukan tu ba daddy .. jangan kasitau sama mummy arr dy .. nanti dia balik2 cerita hal jodoh ja .. malas oh mau dingar .. sa masih budak lagi ba .. "Saya bilang lagi sama daddy . Daddy usap2 muka dan rambut saya dan dia kiss forehead saya .

"Dont worry sayang .. your secret is safe with me .."Daddy bilang sambil senyum . Ya . Saya mimang lebih rapat sama daddy berbanding sama mummy . Walaupun masa kecil saya hidup hanya bersama mummy tapi bila daddy muncul balik dalam hidup kami ,saya terus rapat sama dia sampai la sekarang . Adik saya si Jeremy pula mimang rapat sama mummy . Nda bulih berenggang langsung dia sama mummy . Nasib la tidur nda sama lagi dengan mami .
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.

Saya limpas bilik musik dan dingar ada orang main gitar . Mendayu2 ja bunyi dia . Terus saya pigi cubuk2 dari celah pintu . Rupanya si Tape yang main gitar sana sama ahli kelab musik yang lain . Ada juga si Lindsay sana sedang tingu si Tape main gitar . Panas ja hati saya tingu tu gaya dia yang gete sama si Tape . Duduk sebelah siap pigang2 bahu si Tape lagi . Kalau saya ada di sebelah dia sana mimang patah suda jari si Lindsay saya kasi patah satu2 .

DHR : THE LEGACYOnde histórias criam vida. Descubra agora