chapter 9

1.2K 142 16
                                    

CLIFF POV

Cuuuuuuupppp !!

Saya pigang pipi saya dan saya pandang muka Eden yang selamba badak ja kiss pipi saya .

"Why u do that for ?" Saya tanya dia sambil masih pigang pipi saya .

"Because i love u .." debilang membuatkan saya terkaku . Kaki saya rasa macam kena paku di lantai tempat saya berdiri dan dunia sekeliling saya seakan2 berhenti berputar sementara .

"What ??? Apa kau bilang tadi ?" Saya tanya dia untuk kepastian .

"U heard me .. i love u idiot !" Debilang lagi sambil senyum2 sana . Aihhh ..cute pula dia senyum2 malu sana dengan tu gaya rambut dia yang baru . Siap pakai dress off shoulder warna light pink lagi . Pandai juga dia kiutkan diri dia sejak make over kelmarin . Berbunga2 hati saya tiba2 . Saya sendiri pun nda paham kenapa saya rasa begini .

Dengan nafas panjang yang saya tarik dan hembus , saya try mau lean closer ke arah dia . Maklum la kan si Eden ni rendah ja . Saya pula tinggi dalam 168cm . Imagine ja la kalau saya dan Eden berdiri bersebelahan . Macam condo 18 tingkat berdiri sebelah rumah 2 tingkat 😂.

Baru ja bibir kami mau bertemu tiba2 saya rasa muka saya basah macam kena titis dengan air . Atau lebih tepat lagi macam kena basahkan dengan air . Macam mau lemas pun ada saya rasa ni . Saya lap2 muka saya rapi macam makin basah pula . Hilang suda feel mau berkissing tadi .

Saya buka mata saya perlahan dan tingu ada kain basah atas kepala saya . Macam nda kena perah tu kain saya tingu . Habis air meleleh2 di muka saya sampai ke bantal saya . Dengan rambut2 saya pun basah macam kena mandi . Saya cuba buka mata dengan clear lagi . Saya nampak si Eden tengah kelam kabut mau ambil tu kain di kepala saya tapi nda jadi lagi . Berkerut2 saya pandang dia . Saya cuba mau bangun . Bukan sebab suxa sihat tapi sebab nda selesa dengan rasa basah2 di kepala saya . Tu bantal pun saya rasa mau buang sebab lenjun suda kebasahan .

"Ehhh .. kau bangun suda ?" Dia terkejut tingu saya angkat tu kain dari kepala saya . Siap menitis2 lagi tu kain ke tilam saya .

"What the hell Eden ? Kau nda pandai perah dulu ka tu kain ?" Saya bilang sambil campak tu kain ke lantai . Suara saya masih serak2 lagi sebab kering tekak .

"Sorry .  Sa nda sengaja .. sa nda ingat mau perah tu kain .. " debilang sambil buat muka kasian . Dap dup dap dup jantung saya pandang muka dia . Terbayang lagi tu mimpi tadi . Kiayam betul ! Panas terus muka saya balik .

"Get out Eden ! And panggil maid suruh tukar cadar saya semua .." saya bilang sama dia . Nda dapat saya mau pandang muka dia lama2 . Silap2 bulih kena lemah jantung ni nanti . Ishhh .. jangan la .. saya masih mau hidup lama ba .

"Let me help u up .." dia pigang lengan saya sebab mau papah saya .

"Ishh .. get off me !" Saya tepis laju tangan dia .

Sorry ! Bukan saya marah tapi i dont like the way u make my heart flutters Eden ! It makes me remember ! Remember the way i feel for u when we were little ! Tapi masa tu kita masih terlalu kecik dan hanya saya yang bertepuk sebelah tangan . Eden in the other hand mimang nda pernah menunjuk minat terhadap saya . So saya kuburkan perasaan tu sampai saya sendiri nda ingat lagi . But now , that feeling is digging its own way out and i dont want it to came out ! Fuck !

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now