chapter 25

1.4K 145 15
                                    

BIEW POV

Saya hembus nafas dan tarik dalam2 lagi . Silaka ba ne debaran masih nda hilang . James sama Cliff pandang saya sambil tersengih . Kitai ! Senyum la kamurang sana . Nanti sampai turn kamurang begini saya kasi ketawa kaw2 baru tau .

"Dasat juga ko Biew ahh sampai mau pigi jumpa bakal mentua suda .. mengandung ka si Ella ko bikin sampai terpaksa jumpa daddy dia ne ?" James masih lagi kasi ketawa saya .

"Manada .. sentuh lebih2 pun nda pernah oh .. "panik terus saya bila dia bilang begitu . Mana la tau Daniella ada buat apa2 sama laki lain dan mengandung dan saya jadi pak sanggup pula . Ishhh .. kasi jauh la tu bad thoughts .

"Ehehe .. ko biasa menghendap di jamban perempuan ba .. nda patut nda stim bila sama ella ?" Cliff  lagi mengulu sana .

"Kima ba kamurang .. tu dulu .. insaf suda saya ba .."saya gusuk2 tangan saya untuk menghilangkan getaran di dada saya . Kami 3 duduk dalam kereta tunggu  kasi hilang nervous saya sekejap . Si Cliff dapat kebenaran pakai kereta porshe daddy dia ne ari sebab mo hantar saya  la kunun . Daddy dia  pun sporting mo kasi dia pakai memandangkan mummy Cliff di Paris untuk attend fashion show . Siap uncle Red ucap good luck lagi sama saya sebab mo jumpa bakal mentua . Tu anak beranak mimang ba suka mengijik saya . Like father like son ! Tapi syukur la kenal sama diurang . Berubah 360° hidup saya atas pertolongan diurang .

"Bah .. sampai bila la kita mau menunggu ne ? Potong tu lelew kalau nda berani masuk !" Macam suda hilang sabar ba si Cliff tingu saya masih pucat di tempat duduk belakang .

"Bah iya la ..iya la .. sa keluar ne .. "saya buka pintu kereta dan keluar . Baru 2 langkah saya jalan , saya toleh belakang .

"Aii .. kamurang nda ikut sekali ka ?"- me

"Kenapa ? Kami ka yang couple sama Ella ? Kalau kungsi bulih juga la masuk sama2 .."- James

"Kan .. dia yang sedap kita pula disuruh jumpa tu bakal mentua dia ..hahhaha.. " - cliff

"Aduii na .. macam mo terbirak pula  saya ne ba .." saya jalan masuk balik ke dalam kereta .

"Shit ba ko Biew !! Jangan jadi pengecut ! Saya pantang oh kawan saya pengecut begini .. keluar la budu !" Marah sida Cliff di tempat duduk driver sana . Terkajut saya sampai berlari2 saya keluar dari kereta dan terus pigi ring tu door bell . Ahh shit ! Belum ready ba saya tapi terkejut punya pasal terus saya pigi tekan tu doorbell pula . Saya pandang ke belakang . Cliff sama James buat thumbs up dari dalam kereta . Kima ba kamurang !

"Ehemm .. so u must Basilio ?" Tu lelaki yang buka pintu bilang . Punya smart lagi tu gaya . Ini ka dia daddy si daniella ? Datang lagi seorang perempuan pertengahan 30an di belakang dia yegur saya .

"U must be Ella's friend right ?" Dia tanya saya . Tersekat rasa suara saya . Cuma mampu angguk ja . Jauh betul beza keluarga dia dengan keluarga saya . Suddenly saya rasa nda layak ba saya sama Daniella . Her family is perfect . Mine ?

"Come in .. jangan malu2 .. Ella told us so much about u.. "- mummy Ella .

"Yeah .. including how u became her so called boyfriend .."- daddy daniella

"Bie !! U're scaring the boy la ! "Mummy daniella pukul bahu daddy dia .

"U sure have alot of guts coming here boy .."daddy dia pandang saya dengan pandangan yang lain macam . Saya cuma mampu telan air liur . Kesat !

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now