Chapter 41

1.3K 169 25
                                    

CLIFF POV

Beep.

Saya rasa tangan saya disentuh perlahan.  Dapat saya rasa hangat air mata di hujung jari saya.  Kedengaran tangisan halus di hujung katil tempat saya baring tapi saya nda dapat mau beri respon atas sentuh tu orang. 

"Cliff..  Sa sunyi..  Sorry kalau sa baru dapat jenguk ko ne ari..  Sa kena grounded ko tau ka? Tiap hari sa rindu ko.. "suara Eden mendayu2 di sebelah saya. Dapat saya rasa air mata dia basah bersama hingus dia di tangan saya. Saya sedih.  Kenapa saya nda bulih sedar dan belai wajah dia? Teruk betul ka kecederaan saya sampai saya nda bulih bangun2?

"I miss your touch Cliff.. I miss u scolding me..  Please Cliff.. Wake up.. "masih lagi dia menangis sana.  I tried so hard to wake up and tell her not to be such a cry baby tapi macam impossible ja sebab satu pun dari otot badan saya nda bergerak. Seolah2 saya ne paralysed. What the hell is happening to me?

"Eden.. Mari la kita makan dulu.. Nanti masuk sini balik.. "saya dingar suara mummy Amy panggil Eden. Perlahan saaya rasa Eden melepaskn tangan saya dan sendu tangisan dia kedengaran makin perlahan. No..  Don't let go of my hand..

"Cliff.. Nanti saya datang balik ahh.. Saya turun bawah sekejap.." Eden usap muka saya dan saya bulih rasa hangat bibir dia hinggap di dahi saya. Setitis air mata dia jatuh ke dahi saya dan dia lap. Derapan kaki dia kedengaran sampai la bunyi pintu bilik di tutup kembali. 

Sunyi.

Beep.

📞waaaaaa... saya ketembusan !!

📞ketembusan ? Apa tu ? Kau cirit di seluar ka sampai tembus ?

📞bukan .. saya period ..waaaaa...

Menangis lagi dia sana . Makin buntu utak saya dingar dia bilang dia period .

📞bah ..apa susah ? Pakai la tu pampers wanita tu .. cepat la keluar ..

📞sa teda bawa ba tu pad ..

📞aikk .. bukan kamurang perempuan mimang ada standby ka bawa tu barang selalu ?

📞teda .. aduuu .. macam mana ni Cliff ? Saya nda bulih keluar ni ..

📞abis ? Kau mau menetap terus ka dalam jamban sana ?

📞tulung ba saya ...wuuuuu ...

📞tulung macam mana ? Mau nanti menjerit semua urang dalam jamban kalau saya masuk sana ambil kau ..

📞tulung beli pad ba untuk saya ..

📞hah ??!! Kau gila ka ? Mana saya mau cari tu barang ?

DHR : THE LEGACYWhere stories live. Discover now