Bab 88

7.9K 570 108
                                    

ftynizaty  @taehyung_cutties     Terlebih dahulu author nak sarankan korang baca cite diorang berdua.

_____________________________

Berita mengenai kandungan Angel diraikan dengan beramai-ramai penuh gembira. Hari itu, mereka sendiri berganding bahu dalam menghidangkan masakan melayu. Hastag no makanan barat ok.

Lidah Angel hanya sesuai dengan makanan melayu dan disebabkan hal tersebut setiap hidangan hanyalah berjenis makanan melayu.

Dalam keadaan itu, hanya Tengku Nurfaiza sahaja tidak melibatkan dirinya dalam aktiviti mereka. Dia duduk di dalam bilik sambil termangu memikirkan sesuatu.

Identiti Angel masih menjadi persoalannya. Sape Angel? Anak sape? Lahir bila? Kat mana? Bila? Jam berapa? Eh, macam takde kaitan pulak.

Akal fikirannya terfikirkan perihal Maisara. Jika gadis itu mengenali Angel, sudah tentu Maisara juga salah sorang konco gadis bertopeng. Dalam erti kata yang lain, mereka mempunyai ketua yang sama.

Tanpa dipinta, Tengku Nurfaiza menghentak perlahan kepalanya di atas meja. Asal banyak sangat misteri dalam cite ni? Sape penulisnya?! Of course la bukan BabyFik (Fake smile).

" Erghh, otak! Sejak bila kau jadi bodoh macam otak Abang Alex! Fikir betul-betul! Macam mana Angel tu boleh masuk dalam keluarga ni tanpa disedari oleh sesiapa?" monolog dia sendiri.

Tu sebab korang bodoh. Buta! Tu la tak fikir. Otak kosong macam tin kosong! Nanti raya kosong-kosong ye? Muah.

"Diamlah BabyFik! Kau tahu apa?!" Serentak dengan itu, BabyFik hilang ditelan zaman. Lol.

Tengku Nurfaiza menghela nafasnya dengan berat. Kalau betul Angel tu kak long,asal dia cuba bunuh aku? Tapi kalau dia orang lain...arghhh!! Mustahil! Keputusan ujian DNA tu pun dah sahkan Angel mempunyai darah yang sama dengan arwah kak long.

Tengku Nurfaiza sedaya upaya menyelesaikan misteri-misteti yang terdapat di dalam cerita ini.

Asal dia tak tanya kat author je? Author ada jawapannya. Hihihihi.

_____________________________

Di dalam dapur, Angel tersenyum berseorangan apabila mengingati detik-detik romantisnya bersama Tengku Fazril. Tak sangka, rupanya lelaki itu seorang yang manja dalam diam.

Angel memotong bawang merah dalam gerak yang perlahan. Mata kat bawah, fikiran kat lain. Biasanya korang dengar hiris bwang,mata pedih sampai menangis en. Ha, Angel spesies jarang ditemui.

Dia duk tersengih sorang-sorang dah macam orang gila. Tanpa disedarinya, Tengku Fazril datang secara mengejut lantas memeluk pinggang si manja.

"Asal sengih sorang-sorang ni?" usik Tengku Fazril sambil menghidu aroma wangian leher  perempuan itu.

"Erhh..ada ke orang sengih sorang-sorang?" nafi Angel sengaja ingin menutup malunya. Alamak, kantoi pulak!

"Erk? Tengah fikirkan sape?" Dalam pada itu, tangan Tengku Fazril sibuk mengusap perut Angel. Pipi perempuan itu juga dikucup berkali-kali.

"Eish, dahlah. Kang yang lain nampak pulak," ujar Angel kegelian.

"Sikit je sayang. Tak luak mana pun," alasan Tengku Fazril. Sekejap tubuh si manja itu dipusing lantas bibir Angel diragut lembut.

Seperti biasa, Angel akan membalas ciuman tersebut semenjak dia mengalami simptom-simptom perempuan mengandung.

"Delicious! " ujar Tengku Fazril setelah ciuman tersebut dileraikan.

Miss Destroyer (In Editing)Where stories live. Discover now