bab 7 : JK

1.2K 149 7
                                    

"Kenapa kau tak tolong aku semalam? Sampai hati kau tinggalkan aku dengan Seobin. Kau tak ingat jasa aku dekat kau? Kalau aku tak selamatkan kau daripada Seobin dan Jaehan, kau pun belum tentu hidup lagi," ujar aku, sebal. Aku tatap wajah lelaki ini dari sisi. Tiada reaksi yang cukup untuk menggambarkan dia risau dekat aku semalam. Minta maaf apatah lagi.

Tak, sekarang ni apa masalah lelaki ni! Aku tanya tak jawab! Nak kata ada longgokan emas, tak ada pula! Geram aku!

"Kau dulu asal mana?" Aku cuba membuka perbualan dengan bertanya soalan yang mungkin hanya cengkerik saja membalas. Lelaki ini mengekalkan kedudukannya lalu berpeluk tubuh. Soalan aku seakan tak masuk langsung pada telinganya.

"Nama kau apa?"

Aku mencuba lagi.

"A... Aku nak kawan dengan kau boleh?"

Sepi. Lelaki ni berpaling ke arah aku dengan ekspresi muka yang kosong. Dia menyandarkan kepalanya pada kepala kerusi. Dah kenapa pula lelaki ni? Dia nak buang hajat ke? Aneh betul.

"Kenapa kau banyak tanya?"

Aku tersengih lalu menjawab pertanyaan lelaki ni.

"Sebab kau tak jawab pertanyaan aku. Kalau boleh, aku nak sumbat kepala kau dalam loji kumbahan. Kalau kau tak berlakon bisu juga tak adanya aku nak bersoal banyak," jelas aku. Anak mata aku tidak sengaja bertatapan dengan anak mata lelaki itu.

"Aku tanya satu, balas berpatah-patah."

"Bukan senang nak bercakap dengan kau. Boleh tak, kau jangan sombong sangat. Aku nak berkawan dengan kau, lagipun kita tinggal dekat tempat sama, kerja pun sama," ujar aku dengan mata yang berkedip berulang kali.

"Ikhlas, kau nak kawan dengan aku?"

"Eh, mestilah! Dekat apartmen tu, aku tak ada kawan sangat."

"Sebab tu saja?"

"Eh, bukan! Aku memang nak kawan dengan kau."

"Bukan kau, geram dengan aku. Menyampah dengan aku. Aku tak suka kawan dengan hipokrit," ucap lelaki ini buatkan aku tersentap. Tembus jantung aku, bangang. Ma... Macam mana dia tahu?

"Nama aku JK," ucap lelaki itu lalu bangun keluar daripada tempat duduknya. Dia melangkah menuruni anak tangga bas. Sekejap itu, bas bergerak. A... Aku terpinga-pinga.

------ THE JK ------

"Kenapa sampai lambat?" tanya Tuan Kim dengan tatapan serius. Kecut perut aku. Ini semua JK punya fasal, kalau bukan sebab dia, semua ni takkan berlaku.

"B... Bas tak berhenti dekat sini tadi. Di... Dia lupa ingatan. Saya kena naik bas lain untuk berpatah balik ke sini. Maaf bos," kata aku perlahan dengan kepala tertunduk ke bawah. Angin sejuk dalam bilik ni dah mencucuk-cucuk tulang aku. Penghawa dingin jenis apa ni?

"Kenapa Jungkook boleh sampai awal?" tanya bos dengan nada perlian. Aku mendongak, menatap wajah Tuan Kim.

"Jungkook tu siapa?" Aku menyoal dengan riak wajah tidak faham. Siapa Jungkook? Lelaki mana pula, Tuan Kim rembat ni?

"Jeon Jungkook lah, pekerja baru bahagian stok."

"Bos, nama dia JK."

"Nama dia Jeon Jungkook."

"Nama dia JK. Dia sendiri cakap dekat saya, nama dia JK. Apa yang bos mengarut ni?"

"Sungha, kau dah merepek ni? Tengok nama dia sekarang!" ujar Tuan Kim lalu menunjukkan aku fail peribadi JK.

Jeon Jungkook.

24 tahun.

JK tipu aku. Tak guna punya JK! Jaga kau.

"Baiklah bos. Saya yang merepek tapi maafkan saya ya? Saya janji tak buat lagi," rayu aku sambil menggaru perlahan rambut belakang aku.

"Hm, baiklah. Pergi masuk kerja," arah Tuan Kim membuatkan aku tersenyum kecil.

"Terima kasih bos."

Suka❤

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

Suka❤

↪The JK↩◽ jjk ✔Onde histórias criam vida. Descubra agora