MHS : 50

9.3K 447 153
                                    

Maaf kepada yang baca bab 49. Saya edit balik, belum smpai lagi part yg patutnya dia gitahu. Bila nak type bab 50, saya ingat sesuai dh tapi mcm lari plot

"KELUAR je ni." Tengku Hael menunjukkan hasil cariannya itu.

"Tak keluar terperinci sangat, awak." Erisha menekan button off bersebelahan jari Tengku Hael.

Tengku Hael melirik pada wajah Erisha. Dia kagum dengan insan di sisinya saat ini. Dia tak sangka, Erisha menjadi seorang wanita yang cekal tanpa dirinya. Dah pernah jadi seorang ibu pun, jadi ibu yang baik buat arwah Zahra. Walaupun bukan anak mereka bersama, tapi Erisha melalui hidupnya dengan penuh bahagia.

"Esok kita pergi ziarah pusara arwah Zahra," ajak Tengku Hael seraya rambut Erisha diusap lembut. Anak matanya bermain-main di wajah kecil itu dan berakhir dibibir.

"Awak tak busy ke?" Dia melarikan pandangan dari menjadi tatapan Tengku Hael.

Tengku Hael mengesat pipinya yang bergenang air mata. Erisha melalui hidup penuh bahagia? Itulah yang menyakitkan.

"Pernah ke aku busy bila untuk kau? Kau tujuan aku. Lagipun Zahra tu anak aku, arwah anak tiri aku." Suaranya ditahan, agar tidak terlalu kuat memandangkan dia rasa sebak.

"Then sama la, anak Reena tu pun ada pertalian sebagai anak awak jugak, anak sepupu awak." Dia sengaja menekankan perkataan anak berkali-kali.

"Kau dah benci aku ke?"

"Saya benci?" Keningnya berkerut.

"Atau dah tak nak percaya aku?"

"Saya cemburu, c.e.m.b.u.r.u faham tak? Kenapa yang nak petik bencilah, tak percayalah?"

"Aku saja je nak pastikan. Aku tak naklah aku dibenci dan tak dipercayai sebab..." Erisha tak betah mendengar bahkan menyaksikan semata-mata ketenangan pada raut wajah itu. Sakitnya hati tahu tak?

"Awak ingat kecil ke salah awak? Awak buat masa kita nak honeymoon la!" Suara kecilnya menjerit. Dia terus mengambil tempat di atas katil secara berbaring lalu sekaligus dia tarik selimut dengan begitu kasar sehingga Tengku Hael hampir jatuh.

"Buat? Buat apa? Dia yang terdesak sangat nak jumpa aku. Kau ingat aku ni terdesak juga nak jumpa dia ke? Kau ingat aku ni tergamak nak sakitkan hati kau?" Nadanya tetap tidak kasar seperti setiap bait yang digunakan. Dia tak mengawal suara atau sebaliknya, intonasinya tika itu bak bayu. Perlahan tanpa ternoda amarah.

Lelaki itu sempat langsung berdiri. Mujur dia tidak jatuh terduduk dek amukan Erisha.

"Memang awak tergamak pun!"

"Aku tergamak? Aku dah sediakan bilik ni untuk kau." Dia mempertahankan diri seraya menarik selimut Erisha.

"Awak ingat saya guest awak ke apa sedia bilik bagai?" Erisha merentap kuat.

"Syalia Erisha, dengar sini. Aku deco bilik ni untuk kau, aku masak untuk kau, aku beli baju untuk kau. Aku pilih deco dan baju tu, kalau tu tak kategorikan effort tapi yang masak tu effort sebab aku masak sendiri," tegas Tengku Hael. Tanpa peduli, selimut itu ditarik sejurus dilemparkan ke bawah.

Erisha bertemu anak mata penuh berani dan dia senyum hambar.

"Saya ragu sangat dengan tujuan awak hias bilik ni. Sedangkan pernah ke kita tidur sepertimana selayaknya dilalui sebagai suami dan isteri?"

 Sedangkan pernah ke kita tidur sepertimana selayaknya dilalui sebagai suami dan isteri?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mencintaimu Hanya SeketikaWhere stories live. Discover now