Peluang Untuk Bahagia 58

8K 291 6
                                    

"HUNNY?" Keluar dari bilik terus Kayla dipanggil. Kelibat isterinya dicari. Sampai sahaja ditengah-tengah dia hilang langkah. Tidak tahu ke mana Kayla pergi. Kepala dicengkam kuat.

"Apa dah jadi ni, Ya Allah!" Dia merintih sendiri.

Keluhan dilepaskan. Masih terbayang lagi bagaimana kedudukan dia dan Lara sebentar tadi. Dia langsung tidak tahu sejak bila Lara berada diatas katil dan bagaimana perempuan itu dapat masuk ke dalam bilik.

Itu tidak penting! Keberadaan isterinya sekarang lagi penting. Dia kena cari Kayla dan berterus terang!

"Hun- weh!" Baru ingin memanggil lagi, tiba-tiba terasa tangan ditarik masuk ke dalam salah satu bilik yang ada disitu. Sekelip mata saja dia sudah berada di dalam bilik itu. Dahi berkerut seribu.

"Sayang?"

Wajah Kayla yang sedang tersenyum dihadapan dipandang hairan. Bukankah tadi wanita itu lari keluar dari bilik mereka dalam keadaan sedang menangis? Sekarang mana perginya air mata itu?

"Sayang bukan ke-"

"Shh! Hunny sengaja berlakon lah tadi. Menjadi kan?" Kayla melepaskan ketawa.

Tidak disangka lakonannya menjadi. Nasib baik dia sempat terserempak dengan salah satu pekerja disini dan disuruh membuka pintu bilik ini dengan alasan ada tertinggal barang. Biarpun yang sebenarnya dia mahu menyorokkan diri disini.

Ketika naik saja ke atas belum sempat dia mahu melangkah ke bilik, dia ternampak kelibat seorang perempuan yang mencuri masuk ke dalam bilik dia bersama Adam. Kelakuan perempuan itu sangat mencurigakan. Dia membiarkan saja perempuan itu masuk ke dalam dan tunggu diluar.

Dalam hati kuat mengatakan itu adalah Lara. Dia kenal sosok tubuh perempuan tak guna itu!

Kemudian secara perlahan-lahan dia turut masuk ke dalam bilik tersebut. Hati ditahan sebaik mungkin dan menanti tingkah Lara seterusnya. Walaupun sedang mendidih panas melihat Lara yang selamba saja berada di atas tubuh suaminya.

Geram juga dengan Adam. Lelaki itu memang tidur mati! Setiap pergerakan dari Lara langsung tidak menyedarkan suaminya! Untung dia nampak kebenaran. Dibuatnya dia sampai ketika kejadian itu berlaku, memang dia dan Adam sudah bergaduh. Rasa amarah tidak lagi dapat ditahan bila nampak Lara makin mendekatkan wajah kepada wajah Adam.

Dan, berlakulah drama disitu.

Adam masih lagi kebingungan.

"A- apa maksud Hunny? Macam mana Hunny boleh masuk bilik ni?"

Tubuh Adam dipeluk tanpa kata. Jelas kedengaran detak jantung Adam yang tidak stabil. Berdebar dengan peristiwa sebentar tadi, mungkin.

"Hubby jangan risau. Hunny nampak semuanya tadi. Lara yang salah bukan Hubby. Tapi Hunny berlakon macam tu tadi sebab saja nak butakan mata Lara. Hunny percayakan Hubby."

Adam terus hela nafas lega. Tubuh itu didakap erat lagi. Syukurlah!

"Hubby minta maaf, sayang."

"No. Bukan salah Hubby." Kayla mendongak. Rahang suaminya dipegang sebelum dikucup.

Tangan diletakkan pada dada bidang itu.

"I trust you. Hunny tak bodoh nak percaya dengan perbuatan Lara tu hidup-hidup. Hunny masih pegang janji kita."

"Tapi kenapa tadi sayang tuduh Hubby yang bukan-bukan? Sakit jantung Hubby ni. Kena heart attack macam mana? Nakal la." Pipi Kayla dicubit geram.

Wajah Kayla berubah keruh. Terlerai pelukan pada tubuh lelaki itu. Ada satu saja yang membuatkan dia percaya pada Lara.

Peluang Untuk Bahagia✔ [Republish]Where stories live. Discover now